Kaksostenrattaiden osto edessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syystuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Syystuuli

Vieras
Hei,

kyselen teiltä muilta neuvoa kaksosten-rattaista joista minulle ei ole vielä yhtään kokemusta. Minulla on sellainen tilanne, että esikoiseni on noin 1,3 kk kun tämä uusi vauva tulee maailmaan, joten kaksosten-rattaat ovat ostoslistalla ensimmäisenä. Olen käynyt vähän katselemassa parissa liikkeessä vasta ja rattaita on kääntyvillä etupyörillä, että pyörät ovat siinä aika keskellä ja on nelipyöräisiä, joten mistä tiedän, että mitkä ovat hyvät.

Vielä missä asumme, niin talvisin on katujen kunnossapito aika huonosti hoidettu. Lumisateen jälkeen saattaa olla monta päivää, että ei aurata ja sitten kun lumi jäättyy tielle, niin tiet ovat kuin kynnöspeltoja :) Joten rattailla pitäisi päästä liikkumaan huonollakin kelillä. Yksi vaatimus vielä on rattaille, esikoiseni on aika pitkä joten pitäisi olla vielä tilaa pituudessa ja leveydessä, että myös talvihaalareilla mahtuu hyvin istumaan vierekkäin vauvan kanssa.

Suuret kiitokset näin etukäteen vastanneille.

Panther junior Double You . Nelipyöräinen kääntyvillä etupyörillä, jotka on kulmissa, ei keskellä. Leveys 79 cm, Eriliset selkänojat ja jalkatuet, mutta yheinen kuomu, Parasta on metalliset pyöränkiinnitykset ja runkoputkien nivelet. Varmasti kestää ja pyörät ei putoile pakkasella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 14:11 vieras kirjoitti:
Panther junior Double You . Nelipyöräinen kääntyvillä etupyörillä, jotka on kulmissa, ei keskellä. Leveys 79 cm, Eriliset selkänojat ja jalkatuet, mutta yheinen kuomu, Parasta on metalliset pyöränkiinnitykset ja runkoputkien nivelet. Varmasti kestää ja pyörät ei putoile pakkasella.

Mikä liike noita myy? Saisiko osoitteen (netti) :wave:

Itsellänikin on tuplien osto edessä. Ei mikään helppo valinta. Tällä hetkellä olen kallistumassa Teutonian Team Alu S4 puoleen. Ulkomitoiltaan tosin 79,5 cm, mutta sisätiloiltaan kaiketi markkinoiden tilavimpia. Meillä kun tuo taapero ei ole sieltä pienimmästä päästä ja ikäeroksi on tulossa 1v 8kk. Meillä myös tarve alkaa talvella, joten toppavaatteissakin olisi mahduttava.

Jos jollakin on tietoa/kokemuksia näistä kärryistä, otan mielelläni vastaan.
http://www.babystyle.fi/TeamS4_2500_rattaat.jpg

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 14:26 Vilivinkka kirjoitti:
Itsellänikin on tuplien osto edessä. Ei mikään helppo valinta. Tällä hetkellä olen kallistumassa Teutonian Team Alu S4 puoleen. Ulkomitoiltaan tosin 79,5 cm, mutta sisätiloiltaan kaiketi markkinoiden tilavimpia. Meillä kun tuo taapero ei ole sieltä pienimmästä päästä ja ikäeroksi on tulossa 1v 8kk. Meillä myös tarve alkaa talvella, joten toppavaatteissakin olisi mahduttava.

Jos jollakin on tietoa/kokemuksia näistä kärryistä, otan mielelläni vastaan.
http://www.babystyle.fi/TeamS4_2500_rattaat.jpg

Paljonko muuten on Teutonioitten hinta?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 14:16 äiskä kirjoitti:
\

Taitaa olla ainakin pari muistissa, Pikku hurmuri Tikkurilassa ja Minikdis Tampereella. Muitakin on ja lista löytyy www.panther-junior.com.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 15:37 vieras kirjoitti:
\
\

Taitaa olla ainakin pari muistissa, Pikku hurmuri Tikkurilassa ja Minikdis Tampereella. Muitakin on ja lista löytyy www.panther-junior.com.

Hinta nille?

Meillä tyttö oli 1 v 7 kk, kun toinen lapsi syntyi. Ostimme Emmaljungan Twin Ceroxit. Ei ehkä ketterimmät rattaat, mutta olen ollut tyytyväinen. Rattaissa isot ilmakumipyörät, jotka varmasti ovat hyvät myös talvella.

Näissä kätevä työntösuunan vaihto ja työntökorkeutta saa muutettua. Erilliset selkä- ja jalkaosat..

Kalliit oli, mutta ovat kyllä olleet hintansa väärtit.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 15:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 15:37 vieras kirjoitti:
\
\

Hinta nille?

kysy
info@minikids.fi

Älä ainakaan osta Saksalaisia Hartaneita. Meillä ollut käytössä 11kk. Enemmän huono kuin hyvää! Mm. turvavyöt vaarallisen väljät, lapset voisivat valua läpi, jos osaisivat eikä koko ajan vahtisi. Aivan surkeaa suunnittelua!
No, en ehdi haukkua rattaita enempää, kaksosten ruokapalvelu alkaa ;O)

Hei,

kiinnostaisi kuulla kovasti lisää, että mikä on mielestäsi ollut huonoa saksalaisissa kaksosten-rattaissa. Nimittäin katsoin niitä vaan juuri yhdessä lastentarvikeliikkeessä ja tuntuivat aika kivoilta, vaikka olikin pienemmät etupyörät, kuin takanaolevat ja menivät kasattunakin aika pieneen tilaan, joka meillä olisi aika tärkeää että mahtuisivat kuitenkin auton takakonttiin.

Pantherin Double Youta näytti olevan poistovärejä tarjouksessa 550,- ja ovh 795,-. Toinen väri oli vähän tylsän harmaa ja toinen tumman sininen vaaleammilla somisteilla. Uusia näytti tulevan myös punaisena.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2006 klo 12:27 AKS kirjoitti:
Pantherin Double Youta näytti olevan poistovärejä tarjouksessa 550,- ja ovh 795,-. Toinen väri oli vähän tylsän harmaa ja toinen tumman sininen vaaleammilla somisteilla. Uusia näytti tulevan myös punaisena.

Tikkurilan pikku hurmurissa oli 495 ? tarjous noista Panthereista ainakin eilen.
Me käytiin koe istumassa ne teutonian team alu S4:t ton kuopuksen kanssa ja kyllä ihan ehdottomasti on levein istuintila tähän mennessä. Lisäksi miellyttävät minua myös ulkonäöltään. Käytöstä ei sitten olekkaan kokemuksia, miten tuollaiset kääntyvät etupyörät, jotka ovat kapeammalla, kuin takapyörät toimivat suomen talvioloissa. Myyjät toki väittävät, että hyvin, mutta niinpä ne aina....<br><br>

Meillä on Ora Jovi Landit, tyytyväinen olen. Ulkomitoiltaan melko kapeat (74 cm) mutta istuinosan sisämitta on esimerkiksi Emmaljungan rattaita leveämpi. Isot ilmakumipyörät löytyy, kulkee tosi kevyesti ja on jämäkän tuntuiset. Painavat nuo rattaat kyllä on, muistaakseni n. 20 kg. Niiden kanssa pärjää silti, jopa mä (160-senttinen himpula) saan ne nostettua autoon. :D

http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=10

Mä tilasin tuolta, näyttävät olevan nyt tarjouksessa 499e.

Meille tulossa toinen lapsi talvella ja ikäeroksi tulee tenaville 1v ja 8kk.Pitkällisen tutkimisen ja vertailun tuloksena päädyttii teutonian team alu s4.
Kyselin kaikilta vastaantulijoilta joilla näin noita rattaita mitä ovat tykänneet.Kuulemma on mahtuneet ovista hyvin,lapset tykänneet tilavasta istuma tilasta,kulkeneet hyvin hiekalla/sohjolla ja asfaltilla.Jollain oli ollut ensin emmaljungat ja eivät olleet tykänneet ja vaihtoivat teutoniaan ja tykkäävät kovasti.
Itse tykkäsin "pienestä" ulkonäostä ja ketteryydestä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 20:46 Mie kirjoitti:
Meille tulossa toinen lapsi talvella ja ikäeroksi tulee tenaville 1v ja 8kk.Pitkällisen tutkimisen ja vertailun tuloksena päädyttii teutonian team alu s4.
Kyselin kaikilta vastaantulijoilta joilla näin noita rattaita mitä ovat tykänneet.Kuulemma on mahtuneet ovista hyvin,lapset tykänneet tilavasta istuma tilasta,kulkeneet hyvin hiekalla/sohjolla ja asfaltilla.Jollain oli ollut ensin emmaljungat ja eivät olleet tykänneet ja vaihtoivat teutoniaan ja tykkäävät kovasti.
Itse tykkäsin "pienestä" ulkonäostä ja ketteryydestä.

Onpa mukava kuulla, että käyttökokemukset ovat olleet positiivisia. Itse en ole kärryihin vielä törmännyt muualla, kuin kaupassa.
Tämä vahvistaa myös minun valintaani oikeaksi ks. rattaiden suhteen.

Kiinnostaisi myös nuo Teutoniat.
Samoja olen nyt katsellut vaikka onneksi meillä sinne vaunujen ostoon on vielä pitkä aika.

Meillä on vissiin jotenkin häiriintyneen kapea ulko-ovi kun mittanauhan mukaan siitä menisi n. 75-76cm vaunut.. :/

Teutonian team alu s4 kulkevat oikeasti hyvin myös lumisohjossa tai hiekkatiellä.Ovat sisämitoiltaan käsittääkseni markkinoiden leveimmät ja siltikin mahtuvat 80cm ovista.Tosi kevyet ollen samalla tukevat.

Kyllä voin lämpimästi suositella. Meillä on näistä jo luovuttu ja keskimmäinen seisoo laudalla, mutta kovassa käytössä olivat 02/07-10/07. Eikä mitään sellaista maastoa tullut vastaan, jossa ei oltaisi päästy. Aivan loistavat esim kaupassa, kun kääntyivät paikoillaan, eikä tarvinnut turhia nostella. Ainoat miinus puolet olivat hankala tavarakori, ainakin silloin kun lapset olivat työntäjään päin. Ja kuomut noissa tuntuu löystyvän. Helposti ainkain meillä löystyi.

Yhteistyössä