kakspiippunen juttu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
meillä 6kk ikäinen koira joka EI saa olla sohvalla.
Sitä on sitkeesti kielletty sohvalle menemästä ja aina se on sieltä pois haettu, mut ei se tajua :kieh:

No, tänä aamuna poika heräs ja sit minä. mies veteli sikeitä, mul ei mitää hajua monelta se on tullu yöllä raksalta kotiin.
Mulla oli aivan järkyttävä vessahätä ja tukka ihann pystyssä sekä rikkinäinen yöpaidan kauhtana kun nousin ylös ja juoksin pissalle. Huomasin siinä mennessäni et koira oli sohvalla, mutta..

a) jos olisin menny heti repiin koiran sohvalta, se olis ollu pakko viedä samantein ulos (pystyy pidättää niin kauan ku makaa, sama ihmisillä ) ja jos olisin sen vieny samantein ulos, mä olisin ite varmaan kussu housuuni ja naapureilla olis ollu hauskaa ku olisin menny tukka pystyssä rikkinäisessä yökkärissä ulos.

b) ryntäsin vessaan ja aikomukseni oli tehdä tarpeeni, harjata hiukset, napata housut kylppäristä ja mennä sit vasta repii koira ylös ja lähtee ulos.

MUTTA.. mies nousi siinä välissä ylös kun mä olin vessassa ja ensin sai koira huudot ku oli sohvalla ja sit sain mä huudot kun en ollu komentanu koiraa alas ja päästäny sitä ulos... :whistle:

ei paljon mun selittelyt auttanu ja taas tääl on niin mukava tunnelma että!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

Joo tiedän. Tosin mun mieshän ei ole ikinä täällä, joten en saa palautettakaan. Mutta vähän vastaava juttu: oot lähdössä jonnekin, lapset autossa, ovet lukossa, auto käy jo. Sitt muistat: kännykkä jäi. Tai lompakko. Tai mikä tahansa. Palaat takaisin ja koira on sohvalla, tietysti: sähän olet lähtenyt pois joten koira ottaa itselleen sen minkä kokee itselleen kuuluvan. Sohvan. Jäätkö karjumaan vielä koiraa alas sohvalta vai ryntäät takaisin autoon ja annat koiran olla? Jos annat olla, koira kokee että aha, se ei karjukaan, tää onkin ihan ok juttu. Jos taas jäät komentelemaan koiraa, karjuu lapset autossa kun ne joutuu oottamaan ja jos vielä on kiirekin jonnekin... :headwall:

Höh. On se välillä niin pienestä kiinni :/ Mä olisin tehnyt samalla tavalla kuin sinäkin, aamulla on niin kiire vessaan, että se menee yli muiden tarpeiden :whistle:

Joskus tein meidän koiran pentuaikana sillä tavalla, että kun koira oli jo hereillä ja olisi halunnut HETI sinne ulos, mutta tosiaan itse tarvitsi sen vessakäynnin ja vaatteet ym. niin kutsuin koiran mukaan joka paikkaan.. Eli koira kiinnitti koko ajan huomion minuun, tuli perässä jne. niin ei saanut "tilaisuutta" tehdä tarpeitaan sisälle. Mutta eipä se tämäkään toimi, jos koira ei vaan pysty millään pidättelemään..

Me otettiin alistus käyttöön tuossa sohvalle/sänkyyn tulossa.eli joka kerta menet ja näytät koiralle kuka on lauman johtaja.ei huutoa tai mitään ainoastaan tuo alistus.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Me otettiin alistus käyttöön tuossa sohvalle/sänkyyn tulossa.eli joka kerta menet ja näytät koiralle kuka on lauman johtaja.ei huutoa tai mitään ainoastaan tuo alistus.

ei tohon tehoa mikään.
se menee sohvalle heti kun silmä välttää.
mä oon niin väsyny repiin sitä sieltä 45 kertaa päivässä pois et luovutan kohta ja annan sen olla sohvalla |O

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Joo tiedän. Tosin mun mieshän ei ole ikinä täällä, joten en saa palautettakaan. Mutta vähän vastaava juttu: oot lähdössä jonnekin, lapset autossa, ovet lukossa, auto käy jo. Sitt muistat: kännykkä jäi. Tai lompakko. Tai mikä tahansa. Palaat takaisin ja koira on sohvalla, tietysti: sähän olet lähtenyt pois joten koira ottaa itselleen sen minkä kokee itselleen kuuluvan. Sohvan. Jäätkö karjumaan vielä koiraa alas sohvalta vai ryntäät takaisin autoon ja annat koiran olla? Jos annat olla, koira kokee että aha, se ei karjukaan, tää onkin ihan ok juttu. Jos taas jäät komentelemaan koiraa, karjuu lapset autossa kun ne joutuu oottamaan ja jos vielä on kiirekin jonnekin... :headwall:

Tuo lähteminen kuullostaa niin tutulta, tuo meinaan että jotain tärkeetä unohtuu.
Kun saa lapset ulos ja itsekin saanut itsensä taivutettua ulos vaikka koira haukkuu, hyppii ja repii takinhelmaa hermostuksissaan, koska tahtois mukaan, niin huomaa että helkkari, rahapussi unohtu. Ei auta muu kuin raahautua takas sisään ja siinä välissähän koira on tietysti ruikkassu mielenosotuspissat sanomalehdelle ( tekee sen joka kerta kun joku lähtee johonkin eikä ota tuota mukaan ) ja kun tulee takas sisään ja hakee lompakon niin on taas uudestaan poistuttava ja jätettävä koira itsekseen niin tietää sitten ainakin kotiin tullessa että ainakin kahdet pissat on siivottava

:headwall: :D

Kävellen lähteminen on vielä hankalampaa. Meillä on kaks leikattua kollikissaa mitkä ovat ulkona päivisin ja yöt sisällä. Ja ne seuraa perässä vaikka kauppaan sisälle asti |O Eli kun lähdet kävellen niin on saatava ensin vaunut ulos, sitten esikoiselle päälle ja vauva rattaisiin niin että esikoinen voi vahtia vaunuja pihalla. Sitten itselle ulkovaatteet ja etsimään kissoja. Kun kissat löytyy niin täytyy hakeutua taas sisälle että saa kissat tuville.
Ja siitä koira taas innostuu :kieh: Joskus kokeilin jättää kisut tuulikaappiin saunan sijaan mutta toinen kisuista osaa avata tuulikaapin oven ja sittehän täällä onkin bileet pystyssä kun kaks kissaa ja koira hyppii pöydille :D

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

ei tohon tehoa mikään.
se menee sohvalle heti kun silmä välttää.
mä oon niin väsyny repiin sitä sieltä 45 kertaa päivässä pois et luovutan kohta ja annan sen olla sohvalla |O
vesisuihke pullo.sillä koiraan päin suihkauttaa pahoja tehdessä,teettekö tuon alistamisen hänelle?
eli otatta sohvalta ja painatte maahan itse päälle menemällä madallatte äänenne "vihaiseksi" ja kiellätte.pentu tuo vielä mutta kannattaa jatkaa.toinen että sohvalle jotain tavaraa ettei pääse edes yöllä siihen.

Yhteistyössä