Kamala morkkis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Suutuin tänään ihan totaalisesti taaperolle. Ja nyt on ihan kamala olo sitten. Tilanne oli se, että oltiin ruokapöydässä ja ruokailutilanteissa meillä riittää haasteita ihan jatkuvasti. Tänään taapero sitten sylki pois kaikki ruuat, kaateli maidot, viskeli lattialle käsiinsä saamat ruuat, yritti koko ajan nousta seisomaan jne jne. Yritin kyllä saada tilannetta ensin rauhoittumaan, mutta lopulta paloi pinna ja nostin hänet vauhdilla syöttötuolista pois ja huusin aikamoista tekstiä. Ihan oikeasti tuntui siltä, etten meinaa saada itseäni kasattua ja olin todella kiukkuinen lapselle vielä usean tunnin ajan. Lapsi tietenkin huomasi tilanteen ja oli entistä hankalampi, kun varmasti oli hämmentynyt minun suuttumuksestani. Yleensä minulla on ihan todella pitkä pinna ja nyt olen ihan shokissa siitä, että näin suuresti voin raivostua 1,5-vuotiaalle lapselle :(

Heh, teillähän menee ruokailutouhut sitten samalla tavalla kuin meillä:) Itselläkin on joskus palanut pinna ihan totaalisesti ja tiedän kuinka harmittaa! Harvoin pinna siis oikeastaan ikinä palaa muuten noin kuin ruokailusotkujen takia.. Ei se lapsi satunnaisista pimahduksista säry onneksi. Sehän oli sellainen rehellinen ja aito äidin tunteenpurkaus:)

mutta koita pysyä rauhallisena. Ei tuon ikäinen vielä ymmärrä kaikkea. Opeta, mitä ei saa tehdä, ota muki pois, jos kastelee sillä, eikä juo. tarjoa juoma vasta lopuksi.

Kyllä minä luulen, että nyt pinna taas kestää pitkään, en halua tällaista morkkista uudelleen kokea. Tietysti lapsen/lasten kanssa joskus menee hermot, mutta oleellista onkin, että pystyykö tosiaan pitämään itsensä rauhallisena. Seuraavalla kerralla pystyn!

Yhteistyössä