kamala pph

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivottavasti ei enää niitä hommia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivottavasti ei enää niitä hommia

Vieras
olen asukaspuistossamme törmännyt kotiäitivuosinani joka päivä erääseen perhepäivähoitajaan. aloin oikein seuraamaan tätä tyyppiä koska oli aina niin kamalan tympeän näköinen. hän ei koskaan leikkinyt hoitolastensa kanssa, en ikinä nähnyt hänen hymyilevän, lapset istui hiljaa puistossa hiekaalaatikolla tai penkillä. pph istui vieressä ilmeettömänä. ja tämä siis otti ihan silmiin jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Ulla Utelias:
Ai aloit oikeen seuraamaan...

niin, siellä puistossa kun joka päivä törmättiin, niin tuli katseella seurattua. ikinä en nähnyt hänen hymyilevän lapsille tai edes puhuvan muuta kuin "no ni, lähetään"

ja se nainen oli todella todella kylmän näköinen nainen, kiinnitin siihen huomiota.

mun ystävä vei kolmi vuotiaansa hoitoon ja aloitti itse työt. lapselle on ollut vaikea sopeutua perhepäivähoitoon, itkee hoitoon jäädessä, hoidosta haettaessa, ja kuulema sitä samaa tekee koko päivän. hoidossa on nyt ollut puolitoista viikkoa. pph oli sitten eilen sanonut, että hän ei sit jaksais enää kuunnella tota huutoa. että enää hän ei sylittele ja hyssyttele, lapsi saa huutaa yksin lattialla jos ei kerta muuta osaa. ystäväni oli sit ottanyt yhteyttä tänne pph toimistoon, sieltä vaan oli sanottu, että no se alkaa olla jo ikä ihminen ja työlääntynyt hommaansa. eikö vois lopettaa, jos ei jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!:
Vitun yhteiskunnan pummi. Mene töihin niin ei tarvitse seurata kun muut tekevät töitä ja maksavat sinun ruokasi.

olen töissä. silloin olin vielä kotiäiti. ja tää nainen on ottanut muitakin silmään kun vaan minua. moni puhuu siitä..

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
mun ystävä vei kolmi vuotiaansa hoitoon ja aloitti itse työt. lapselle on ollut vaikea sopeutua perhepäivähoitoon, itkee hoitoon jäädessä, hoidosta haettaessa, ja kuulema sitä samaa tekee koko päivän. hoidossa on nyt ollut puolitoista viikkoa. pph oli sitten eilen sanonut, että hän ei sit jaksais enää kuunnella tota huutoa. että enää hän ei sylittele ja hyssyttele, lapsi saa huutaa yksin lattialla jos ei kerta muuta osaa. ystäväni oli sit ottanyt yhteyttä tänne pph toimistoon, sieltä vaan oli sanottu, että no se alkaa olla jo ikä ihminen ja työlääntynyt hommaansa. eikö vois lopettaa, jos ei jaksa.

no huh huh! taitaa olla aikas samanlainen tapaus. kun se kylmyys ihan todella otti jo ulkopuolisen silmiin vaikka täällä nyt moni mulle "kyyläämisestä" älähtikin.

No, heitäkin on joka lähtöön! Omille lapsilleni sattui onneksi aivan loistohoitaja, hänellä lapset saivatkin olla ihan kouluikään saakka ja edelleen lapset muistelevat hoitoaikojaan lämmöllä (esim. tädin ruuat on jo ihan legenda!). Kävivät retkillä, syksyllä poimivat marjoja ja leipoivat niistä piirakkaa ja kaikki hoitolapset sai muutaman palan mukaansa. Aina vietettiin hoitolasten synttäreitä ja täti muisti pikkuisella lahjalla syntypäivänä ja jouluna. Askartelivat, piirtelivät, leipoivat, hoitopaikassa moolemmat lapset saivat suurta apua kuivaksi oppimiseen, tutista luopumiseen yms. lämmöllä muistelen itsekin noita aikoja! Se ihminen teki työtä suurella sydämellä!
Nyt kun taas olen kotiäitinä pikkuisten kanssa tuolla meidän(kin) puistossa valitettavan usein törmää näihin tympääntyneen näköisiin hoitajiin, joilla hoitolapset huutaa räkä poskella ja täti seukkaa toisen tädin kaa :(
Ennen olin vankkumaton pph:n kannattaja, mut nyt muutaman vuoden puistoilun jälkeen olen tehnyt päätöksen, että nuo pikkuiset menee aikanaan päiväkotiin! Toista yhtä loistavaa pph:aa tuskin meidän tiellemme sattuu...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tekee työtänsä. Ei ne mitään pellehermanneja ole, eikä pidä ollakaan.

kyllä hoitaja voisi jutella ja hymyillä lapsille. ihan oikeesti, törmäsin usean vuoden ajan samaan tyyppiin ja joka kerran se kylmyys jotenkin vaan huokui siitä.

kyllä lastenhoitajalta voi odottaa jonkinlaista lämpöä hoidettaviaan kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tekee työtänsä. Ei ne mitään pellehermanneja ole, eikä pidä ollakaan.

kyllä hoitaja voisi jutella ja hymyillä lapsille. ihan oikeesti, törmäsin usean vuoden ajan samaan tyyppiin ja joka kerran se kylmyys jotenkin vaan huokui siitä.

kyllä lastenhoitajalta voi odottaa jonkinlaista lämpöä hoidettaviaan kohtaan.

Taitaa olla yhtä paljon kiinni siitä, että sinä et yleendäkään pidä tästä ihmisestä. Et ole noiden vuosien aikana puistossa tutustunut, etkä ole saanut kontaktia. On ihmisiä, joilla on erilainen kemia. Anna niiden päivähoitolapsien vanhempien kantaa ne murheet. Voivat vaikka pitää tästä ihmisestä paljonkin ja kiitellä hyvästä ja asiantuntevasta hoidosta.
On taas niitäkin lirkunlärkyttelijä hoitajia, joilla taas hoitopuoli on aivan rempallaan. Kivoja tätejä, joiden kasvatusosasto on taas täysin onnetonta.

Yhteistyössä