Kammottava uni! Mitä voi merkitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peloissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peloissaan

Vieras
Aamulla heräsin kuudelta ja en meinannut enää saada unta. Nukahdin kuitenkin vielä reiluksi tunniksi ja sillon näin tämän kamalan unen.

Unessa mun piti hypätä jyrkänteeltä alas kivikkoon niin että mä ja poikamme kuollaan, itkin etten voi, mutta tiesin että on vaan "pakko", tosin en tiedä miksi. Kysyin vielä äidiltä että mitä jos lapsi ei kuolekkaan, pitääkö sitten hakata päähän kivellä ja äitini sanoi että pitää. Näin mielessäni kuvan murskaantuneesta päästä. Itkin unessa tosi paljon ja sanoin että nyt pitää mennä, halasin ja pidin poikaa sylissä ja itkin, ympärillä oli tuttuja, läheisiä ja tuntemattomia ihmisä.

Sitten heräsin.
En tajua miten kamalaa unta sitä ihminen voi omasta lapsestaan nähdä, joka on minulle ainakin maailman rakkain ja tärkein. Ikinä en voisi poikaa satuttaa. Tosin olenhan raskaana, saattaa selittää oudot ja levottomatunet, mutta silti. Olo on ihan kamala.
Osaako joku tulkita unta? Ja onko kukaan muu nähnyt yhtä kamalia painajaisia?
Jotain lohdutuksen sanoja kaipaan, tämä on ihan hirveää jos näitä tulee lisää!

Unet ainakin yleensä ovat päinvastaisia. Todennäköisemmin olet huolissasi,että kunhan lapsellesi ei sattuisi mitään. Ehkä et koe saavasi tarpeeksi tukea ympäriltäsi, voisitko pyytää lisää? Älä vaan vaivu minkäänlaiseen epätoivoon.

Minä näin toista odottaessani unta siitä, että peruutin autolla esikoisen päälle.
Tulkitsin unen tulleen huolestani joka koski omaa jaksamistani kahden pienen lapsen kanssa (ts. sitä jääkö esikoinen liian pienelle huomiolle toisen synnyttyä)

Kuolemaunet tarkoittavat yhden aikakauden loppua ja uuden alkua. Olisko vaan tuleva vauva "syy" tuohon uneen, yksi aikakausi sun ja jo olemassa olevan lapsen elämässä muuttuu, kun vauva syntyy. Ei siis sen kummempaa. Vanha jää taakse ja uusi alkaa.

Kiitos vastauksista, ehkä tosiaan vauvan tulo ja yhden aikakauden päättyminen elämässä on saanut mut näkemään tämän unen. Kammottava uni kuitenkin.

Onko täällä vielä muita, jolla ois asiaan jotain sanottavaa/ samanlaisia unia nähneitä?

Yhteistyössä