Kampaajia paikalla tai asiasta tietäviä. Raskaus ja hiustenvärjäys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Voiko hiuksia värjätä raskaana ollessa? Juurikasvun valkaisua tarkoitan.

Entä, onko kellään kokemusta tästä eko/ego-värjäyksestä? Valkaiseeko hyvinkin juurikasvun ja voiko sitä tehdä raskaana ollessa?

Kyllä mä olen aikoinani kampaajan töitä vielä tehdessäni värjänny raskaana olevilta hiuksia. Kuten myös iteltäniki kun olin raskaana. Tokihan ne hajut voivat joillakin tehdä pahaa, varsinkin blondauksessa.

No just tuli Yleltä dokkari mesten siittiöiden vähentymisestä. Siinä kerrottiin, miten oli tutkittu kemikaalien vaikutusta siittiöiden tuotantoon. Oli huomattu, että suurimmat vaikutukset oli just sikiöaikaisella altistumisella. Esim. Tanskassa suositellaan raskaana olevia naisia välttämään kaikenlaisten kemikaalien käyttöä raskausaikana (kosmetiikka, hiusvärit, kynsilakka jne.), jottei mahdollisille poikavauvoille tulisi kauaskantoisia vaikutuksia.

Itse en ole raskauksien aikana värjännyt hiuksia tai käyttänyt kynsilakkaa, mutta se on ollut jotain omaa "suojelua" eikä perusutunut muuhun, kuin mutu-tunteeseen. Oli vaan jännä huomata tuon dokkarin tiimoilta, että se mutu-tunne ei ihan tuulesta temmattu olisikaan...

Kyllä voi värjätä/vaalentaa. Värin lopputulos voi joskus olla yllätys. Tämä johtuu hormonituotannon muutoksista. Tosin samoja ongelmia voi esiintyä sellaisten sairauksien kohdalla jotka muuttavat hormonituotantoa. Juurikasvun valkaisu ei ole värjäyskäsittely vaan vaalennuskäsittely , näiden ero on siinä että vaalennuksella puretaan hiuksesta sen omaa pigmenttiä pois, ts. puretaan esim. ruskeasta hiuksesta sen punapigmenttiä haluttuun vaalennusasteeseen saakka, jolloin lähdetään sitten pesupaikalle ja "väri" on valmis. Hiukset vaalenevat asteittain. esim. ruskea hius vaalenee järjestyksessä ruskea-oranssi-kulta-keltainen-vaalea, tästä syystä monesti kotivaalennuksissa tulee yllätyksiä siten, että vaalennusmassa on huuhdottu liian aikaisin pois.( tulee myös muistaa aina että annettuja vaikutusaikoja ei saisi ylittää.)Värjäyskäsittelyssä taas hiukseen lisätään väripigmenttejä.Koska värjäys/vaalennus/permanentti käsittelyt tehdään aina hiuksen näkyvään osaan, eivätkä ne vaikuta hiustupen toimintaan, tai sisäisesti, muutenhan meitä olisi varmaan aika monta kaljua tms.sairasta naista tässä maassa:)
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Voiko hiuksia värjätä raskaana ollessa? Juurikasvun valkaisua tarkoitan.
Entä, onko kellään kokemusta tästä eko/ego-värjäyksestä? Valkaiseeko hyvinkin juurikasvun ja voiko sitä tehdä raskaana ollessa?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No just tuli Yleltä dokkari mesten siittiöiden vähentymisestä. Siinä kerrottiin, miten oli tutkittu kemikaalien vaikutusta siittiöiden tuotantoon. Oli huomattu, että suurimmat vaikutukset oli just sikiöaikaisella altistumisella. Esim. Tanskassa suositellaan raskaana olevia naisia välttämään kaikenlaisten kemikaalien käyttöä raskausaikana (kosmetiikka, hiusvärit, kynsilakka jne.), jottei mahdollisille poikavauvoille tulisi kauaskantoisia vaikutuksia.

Itse en ole raskauksien aikana värjännyt hiuksia tai käyttänyt kynsilakkaa, mutta se on ollut jotain omaa "suojelua" eikä perusutunut muuhun, kuin mutu-tunteeseen. Oli vaan jännä huomata tuon dokkarin tiimoilta, että se mutu-tunne ei ihan tuulesta temmattu olisikaan...

Näin mäkin olen toiminut. Miksi ottaa turhia riskejä vauvan terveyden suhteen?

Fiksuja noi Tanskalaiset. =)

Yhteistyössä