kanakeiton ohje

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallekarhu2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nallekarhu2

Aktiivinen jäsen
09.05.2007
1 485
0
36
miten teette kanakeiton? Tarttisin pikaisesti jonku ihan perusohjeen, ei mitään eksoottisia mausteita tai muita ruoka-aineita, ihan vaan sellanen normi ja joka olis helppo tehdä. :)
pitäskö olla maustamattomia kanan fileitä vai käykö hunajamarinoidut?

osta sellanen suikalevihannes pussi ja paista maustamattomat kanansuikaleet ,lissää cyrria.
vettä ja liemen määrästä riippuen,yksi-kaksi kanaliemikuutiota,pippuria suolaa.
keitä noin 15 min. valmis

mä laitan perunoita, porkkanoita tai sit sellaisen keittojuurekset pussin. kanat vaan joukkoon viime hetkellä. sit mä olen myöskin laittanut rakettispagettia.. :) hyvää on ja lapsille kelpaa! niin ja laittaisin maustamattomia kanoja..

Meillä tehdään tosi iisi kanakeitto eli kanaa kärtsätään (voi olla maustamatt./hunajamarinoitu), keitetään perunakuutiot tai minkä muotoista nyt haluaa :) , keittojuureksia pari pussia, maustamatonta sulatejuustoa sellanen pikkupurkki (Olympia onko se 200g?), kanaliemikuutio ja mustapippuria. Siinäpä se ja lapset tykkää.

Mie keitän riisit meilkein kypsäksi sitten suurustan vehnäjauholla ja laitan kypsennetyt kanapalat joukkoon lisään vielä kanalientä ja jos on niin ruokakermaa sekä jotain pakastevihanneksia tai vähän aikaisemmin porkkanapaloja että ehtivät kypsyä. sitten maustan broilerimausteella ja curryllä. Uppoo ainakin meidän perheessä.

hunajamarinoidut käy. olen kasvissyöjä, joten teen keiton yleensä niin, että otan oman annokseni ensin, sitten heitän kanat sekaan kun mies ja tyttö syövät. teen soveltaen näin:
5kpl perunoita,
3isoa porkkanaa,
pieni kukkakaali,
pieni parsakaali,
pieni kesäkurpitsa
mustapippuria, suolaa, kanaliemikuutio, rakuuna
ja lopusi hieman sulatejuustoa.
ja määrät vaihtelevat rajusti, usein jos ei esim kukkakaalia laitan pari porkkanaa enemmän jne. hyvää on :D

laitan ite näin
pussi kruunukasviksia
kanaa ihan nii paljon kun tykkää
koskenlaskija juustoo,itse käytän sitä perinteistä
mausteeksi carrya ja chiliä. mausteita toki niin kun itse tykkää.
me kun ei syödä perunaa niin tää on loistavaa ihan ilman sitä. nams..

mahtavaa ku on näin paljo tullu erilaisia versioita, on ainaki varaa valita :D lisää vaan tulemaan jos niitä vielä löytyy!! onko noi keittojuurekset ainoat mahdolliset mitkä tohon kanakeittoon sopii vai voisko olla jotai muita vihannes sekotuksia??

Mä käytän pohjana usein knorrin kana-nuudelikeittoa 1-2 pussia, riippuu syöjien määrästä.
Paistan sekaan kanan suikaleita, marinadilla tai ilman.
Sitten heitän perään keittojuures tms. rehupussin pakastimesta. Mausteita ripsin sekaan maun mukaan, jos ollenkaan, kun siinä pussikeitossa on jo aika hyvin.

Helppoa on, ja muksut tykkää.

mä paistan maustamattomistaa filesuikaleista pinnat kii cyrryn kanssa. sit kuutioin muutaman potun kiehuu, lisään kasvissuikaleita (paprikan) ja broiskut, ja puolikkaan mustaleima sulatejuuston. lopuksi suurustan keiton maizenalla. oon lisänny eilisiä makaronejakin tänne.

Yhteistyössä