Kanien omistajat !! Mulla on ongelma

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kanin omistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kanin omistaja

Vieras
Otettiin kesällä kani, joka on viettänyt koko elämänsä pihalla,eli ei koskaan ole ollut sisällä.Nyt sitten ajattelin,et talveksi otamme kanin sisälle. Tuossa kuukausi sitten aloin ottamaan kania sisälle.Aluksi kani oli sisällä tunnin ja yritin totuttaa sisällä olemiseen, mutta tuo kani ei tykkää ollenkaan olla sisällä. Tuli kauhean alakuloisen oloiseksi eikä syönyt eikä juonut. Pihalle kun pääsee häkkiin muuttuu taas normaaliksi. Ajattelin nyt et jos kani annetaan sittenkin olla pihalla koko talvi, mut ongelma on se et miten ihmeessä saan pidettyä juomapullon niin,ettei vesi jäädy. Kanilla on tosi lämpöinen koppi jne.. Mutta tuo vesi nyt on ongelma :/ Antakaa nyt jotain vinkkejä..
 
vie sille astiassa haaleaa vetta joka päivä se ehtii juoda enne jäätymistä, puhdas lumikin on ihan hyvää ja tuoretta ruokaa päivittäin. näin meidän kanit pärjäs monta talvea ulkona.
 
Mä en kyllä antais kanin ola talvea ulkona...mutta jokainen teke parhaaksi katsomallaan tavallaan. Meidän kani on keväästä syksyyn ulkona ja sitten tulee sisälle. Me ollaan rakennettu sille oma "huone" sivukkaasta eli vanhasta komerosta. Pääsee siellä loikkimaan kahdessa tasossa...Viime kesän jälkeen oli myös alakuloinen sisälle tuotaessa,mutta piristyi siitä sitten. Sisähäkkiin voi vaikka tuoda oksia, mustikan varpuja...itse olen ainakin väliajoin tehnyt sivukkaasta "viidakon";)
 
Meillä on kanit ulkona vuoden ympäri. Iso tarha jossa lämpöeristetty koppi (jota kanit taitaa käyttää lähinnä vessana) ja muutama muu "katos". Talvella kanit syö lunta (sitähän nuo luonnossa elävätkin tekee, vai onko kukaan nähny metsässä rusakoille lämmitettyjä vesiastioita? Kun ei ole pakkasta, mutta vesi jäätyy niin lämmintä vettä astiasta useamman kerran päivässä. Juomapulloa ei saa pitää pakkasella ettei kanin kieli jää metalliin kiinni.

Heinää ja muuta sapuskaa jatkuvasti tarjolla, koska kylmällä tarvitsevat enemmän energiaa.
 

Yhteistyössä