Kannattaako edes yrittää hakea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Lapsi- ja perhetyön perustutkinto (Lastenohjaajalinja)

Valintatilaisuus sisältää haastattelut, ryhmätilanteen ja maksulliset soveltuvuustestit.

mikä toi haastattelu on mitä siellä kysytään? en mikä tuo ryhmätilanne on? entä tuo maksullinen soveltuvuustestit???

olin ajatellut hakea mutta alkoi kyllä hieman pelottaa.... ihan tavallinen ihminen mä vaan olen joka tykkään olla lasten ja nuorten parissa...

Mikä tuossa nyt pelottaa? :O

Jos ala kiinnostaa, kannattaa hakea. Sitä, miten hyvin lastenohjaajat työllistyvät, en kyllä tiedä (= pääsisikö jollain toisella koulutuksella varmemmin töihin).

Juu ei kannata. Ei kannata koskaan yrittää mitään. Parempi olla kotona ja ihmetellä maailmaa netin välityksellä. Ei tule pettymyksiä eikä pelota eikä tarvi maksaa soveltuvuustestejä.

Anteeksi nyt vaan jos epäilen eikä usko itseeni ole kovinkaan suuri. Mulle kun on pienestä pitäen taottu päähän ettei minusta ole mihinkään. Tottakai sitä sitten aina epäilee.

Ja kyllä jos ainoat tulot on lapsilisät 210e/kk niin kyllä saa miettiä minne ne rahansa laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kannata mitään;25808367:
Juu ei kannata. Ei kannata koskaan yrittää mitään. Parempi olla kotona ja ihmetellä maailmaa netin välityksellä. Ei tule pettymyksiä eikä pelota eikä tarvi maksaa soveltuvuustestejä.

:laugh:
oli ihan pakko avata ketju, kun tuo vaikutti hupaisalta - tämä nikkisi...

joo - juuri näinhän se on :D
*naurattaa varmaan sekin, kun aika jahkaaja olen itsekin ollut aina etenkin juuri tämän tyyppisissä kysymyksissä*

Anteeksi nyt vaan jos epäilen eikä usko itseeni ole kovinkaan suuri. Mulle kun on pienestä pitäen taottu päähän ettei minusta ole mihinkään. Tottakai sitä sitten aina epäilee.

Ja kyllä jos ainoat tulot on lapsilisät 210e/kk niin kyllä saa miettiä minne ne rahansa laittaa.

ootko käynyt joskus aikaisemmin jossain ryhmähaast. tms.

ja onko tähtäimessä juuri tämä työ, vai käykö joku toinen, samalta alalta---
meinaan vaan, jos saisi vaikka oppisopimuskoulutusta, tai työvoimakoulutusta

Alkuperäinen kirjoittaja lasipää harmaana;25808461:
ootko käynyt joskus aikaisemmin jossain ryhmähaast. tms.

ja onko tähtäimessä juuri tämä työ, vai käykö joku toinen, samalta alalta---
meinaan vaan, jos saisi vaikka oppisopimuskoulutusta, tai työvoimakoulutusta

en ole koskaan ollut ryhmähaastettelussa tai missään soveltuvuus kokeissa.

mitä muita vaihtoehtoja tällä alalla on?

en tiedä, mutta luulen, että löytyisi ainakin jotain sinnepäin, olen jopa melko varma siitä..
oletko tutkinut noita opintoluotsi- ja mitä niitä muita sivustoja, parempia, on nyt tällä hetkellä?

Yhteistyössä