Kannattaako jatkaa enää suhdetta,mies ei kosi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen ollut avoliitossa avomieheni kanssa jo kohta neljä vuotta. (ja kaikkiaan yhdessä olemme olleet neljä vuotta). Olen puhunut miehelle jo parin vuoden ajan naimisiinmenosta, eli mies tietää minun haluavan naimisiin. Mieskin kyllä vakuuttelee haluavansa minun kanssani naimisiin, mutta hän ei kuitenkaan ole kosinut minua. Tilanne alkaa turhauttaa minua ja olenkin jo miettinyt eroamista, koska haluan naimisiin ja nyt en voi enää olla varma mitä mieltä mies on, kun eipä ole kosintaa kuulunut. Siksikin haluan jo naimisiin, koska olemme yli kolmekymppisiä ja haluamme lapsia.
Kannattaako minun jatkaa tätä juttua enää? Miten minä saisin miehen kosimaan minua?

No jos oot miehen kans pelkästään naimisiin menon vuoksi etkä rakkaudesta niin ei kannata jatkaa. Mutta jos rakkaudesta niin se kosinnan puuttuminen ei ole mikään syy erota. Lapsiakin saa nykyään tehdä vaikka ei naimisissa olisikaan joten sekään ei ole syy.

No jos oot miehen kans pelkästään naimisiin menon vuoksi etkä rakkaudesta niin ei kannata jatkaa. Mutta jos rakkaudesta niin se kosinnan puuttuminen ei ole mikään syy erota. Lapsiakin saa nykyään tehdä vaikka ei naimisissa olisikaan joten sekään ei ole syy.
Haluan naimisiin nimenomaan siksi, että rakastan miestä ja tulevien lasten parasta ajatellen. Olen kyllä sanonut miehelle,että mikäli haluaa minut vaimokseen hän saa kosia minua. Epäilenkin ettei mies olekaan tosissaan kanssani, jos hän ei omasta tahdostaann viitsi edes niinkin pientä elettä tehdä. Eikä sen tarvitsisi olla mikään hulppea kosinta sormuksineen ja prameiluineen vaan ihan vaan pelkkä kysymys "tuletko vaimokseni?" riittäisi. Aap

Haluan naimisiin nimenomaan siksi, että rakastan miestä ja tulevien lasten parasta ajatellen. Olen kyllä sanonut miehelle,että mikäli haluaa minut vaimokseen hän saa kosia minua. Epäilenkin ettei mies olekaan tosissaan kanssani, jos hän ei omasta tahdostaann viitsi edes niinkin pientä elettä tehdä. Eikä sen tarvitsisi olla mikään hulppea kosinta sormuksineen ja prameiluineen vaan ihan vaan pelkkä kysymys "tuletko vaimokseni?" riittäisi. Aap
Mun kaaliin vaan ei mahdu miten sä voit edes miettiä kannattaako suhdetta 4v jälkeen jatkaa jos rakastat miestä. Mun mielestä ei ole oikeaa rakkautta jos on tosta noin valmis lopettaan suhteen. Mitäs jos vaikka kysyisit suoraan mikä mättää? Mies voi olla epävarma esim. talousellisista seikoista. Häät tulee kalliiksi, ei ehkä kehtaa pelkkää maistraattia ilman juhlia ehdottaa.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Jotkut miehet vaan pitää pakottaa naimisiin. En tiiä onko sekään sitte hyvä. Ehkä ei. Mutta on kuviot selvemmät talouden ja lasten suhteen. Meillä mies ois vaan halunnu elää susiparina loputtomasti. Meni kai sitten kun tiesi miten tärkeää minulle. Yhdessä olosta ei kysymys.
Onhan se kurja tunne kun toisilla on niin paljon romantiikkaa jutussa mukana. Me ei mitenkään muisteta hääpäiviä. Lähinnä tympii nykyään koko päivä.

Mun kaaliin vaan ei mahdu miten sä voit edes miettiä kannattaako suhdetta 4v jälkeen jatkaa jos rakastat miestä. Mun mielestä ei ole oikeaa rakkautta jos on tosta noin valmis lopettaan suhteen. Mitäs jos vaikka kysyisit suoraan mikä mättää? Mies voi olla epävarma esim. talousellisista seikoista. Häät tulee kalliiksi, ei ehkä kehtaa pelkkää maistraattia ilman juhlia ehdottaa.
No ei ole kyllä mitään taloudellisa ongelmaa, molemmat käymme vakitöissä ja ihan vakaa talous meillä on. Helposti siis voitaisiin säästää häitä varten rahaa. Ja voisin ihan hyvin vaikka kahdestaan maistraatissakin mennä naimisiin,mikäli mies ei tahdo juhlia, Haluan vain naimisiin. Mutta eipä mies ole osoittanut mitään myöntymisen merkkiä naimisiinmenolle siitäkään huolimatta :( AP

Miten se naimisiin meno on tulevien lasten parhaan ajattelua?

No ei ole kyllä mitään taloudellisa ongelmaa, molemmat käymme vakitöissä ja ihan vakaa talous meillä on. Helposti siis voitaisiin säästää häitä varten rahaa. Ja voisin ihan hyvin vaikka kahdestaan maistraatissakin mennä naimisiin,mikäli mies ei tahdo juhlia, Haluan vain naimisiin. Mutta eipä mies ole osoittanut mitään myöntymisen merkkiä naimisiinmenolle siitäkään huolimatta :( AP
Sitä mä tuossa hainkin että sä näet asian niin ettei ongelmaa ole, mies saattaa nähdä toisin. Sä ajattelet että ei haittaa vaikka menisitte vain maistraatissa, mies saattaa pelätä silti että maistraatti on kuitenkin sinulle pettymys, tai ehkä pettyy itseensä kun ei tarjoakaan parasta rakkaimmalleen. Voi olla että häiden aiheuttama stressi tuntuu sietämättömältä mutta ei sano suoraan kun ei halua loukata kun tietää miten paljon avioliittoa toivot, ja maistraatti saa tuntemaan epäonnistuneeksi. Syitä voi olla monia. Eli sä näet vain ne hyvät puolet, mies saattaakin nähdä myös epämiellyttäviä puolia asiassa.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Avioliitto on ennenkaikkea sopimus parisuhteesta, eli siitä mitä joka tapauksessa harrastetaan avoliitossa (yhteinen talous, seksi). Avioliitosta pääsee myös helposti eroon nykyään - se ei ole ikuinen, jos puolisot eivät niin halua.

Pidemmässä parisuhteessa avioliiton solmiminen on järkevää. AP:n kaltaiset "odotan koskintaa"-naiset ovat kuitenkin saattaneet pelästyttää monen miehen, joka kauhunsekaisin tuntein on katsonut TV:n amerikkalaisia hääohjelmia.

Ap, jos haluat vain naimisiin, kosi itse, Suomi on tasa-arvoinen. Kerro, että et odota prinsessahäitä röyhelömekossa, vaan maistraatti ja kaksi todistajaa riittävät. Silloin asiat selkenevät - jos vastaus on kielteinen, voit tehdä johtopäätöksesi.

Jos sen sijaan suvun ja ystäviesi säestämänä olet antanut ymmärtää, että odotat suuria hääjuhlia ja miehen kosintaa polvillaan, voi odotuksestasi tulla pitkä, mikäli mies ei moisia arvosta.

AP:n avomiehen salainen toive - kunpa nainen kosisi ;)
Funny-Man-In-Wedding-Dress-533x600.jpg

Meillä mies vain naurahti etrtä hänhän ei todellakaan naimisiin mene. Kysyin silleen leikin varjolla että no jos kihloihin, että jos ihmiset kyselee häistä niin sanotaan että joskus 80-vuotiaina sitten. Ei käy. Onko se tosiaan niin, että kyllä mies kosii, kun oikea nainen osuu kohdalle?

Avioliitto on ennenkaikkea sopimus parisuhteesta, eli siitä mitä joka tapauksessa harrastetaan avoliitossa (yhteinen talous, seksi). Avioliitosta pääsee myös helposti eroon nykyään - se ei ole ikuinen, jos puolisot eivät niin halua.

Pidemmässä parisuhteessa avioliiton solmiminen on järkevää. AP:n kaltaiset "odotan koskintaa"-naiset ovat kuitenkin saattaneet pelästyttää monen miehen, joka kauhunsekaisin tuntein on katsonut TV:n amerikkalaisia hääohjelmia.

Ap, jos haluat vain naimisiin, kosi itse, Suomi on tasa-arvoinen. Kerro, että et odota prinsessahäitä röyhelömekossa, vaan maistraatti ja kaksi todistajaa riittävät. Silloin asiat selkenevät - jos vastaus on kielteinen, voit tehdä johtopäätöksesi.

Jos sen sijaan suvun ja ystäviesi säestämänä olet antanut ymmärtää, että odotat suuria hääjuhlia ja miehen kosintaa polvillaan, voi odotuksestasi tulla pitkä, mikäli mies ei moisia arvosta.

AP:n avomiehen salainen toive - kunpa nainen kosisi ;)
Onko sun oma hääkuva? Ihana:love:

Yhteistyössä