Kannattaako jatkaa tässä parisuhteessa? Mitä voisin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ajatus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ajatus"

Vieras
Olen vielä aika nuori, 26 vuotias. Olen ollut nykyisen mieheni kanssa yli 6 vuotta. Minulla on yksi lapsi, pian 8 vuotias. Lapsen isä asuu muualla, mutta on täysin lapsen elämässä mukana ja meillä on erittäin hyvät välit keskenämme.
Olin aika nuori, kun tapasin nykyisen mieheni. Mä olin nuorena sellainen, etten osannut olla yhtään yksin. Mulla piti koko ajan olla poikaystävä. Mulle yleensä kelpasi kuka tahansa perus hyvännäköinen, ihan normaalit käytöstavat omaava "perusjamppa". Mä en edes muista veikö nykyinen mieheni multa jalkoja alta edes silloin alkuaikoina? En siis muista oikeasti, onko koskaan ollut tilannetta, että olen ihan päätä pahkaa rakastunut.
Mies on alusta asti hyväksynyt lapseni ja ollut heti toisen aikuisen roolissa. Me ollaan perhe ja mies huolehtii tytöstäni, kuin olisi oma lapsi. Tekevät paljon juttuja yhdessä, mies hoitaa lasta kuin omaansa, maksaa puolet perheen kuluista, asettaa lapsen aina etusijalle joka paikassa. Siis maailman täydellisin isäpuoli. Tyttöni tykkää miehestäni, luottaa häneen ja viimeksi eilen kyhnöttivät sylikkäin katsomassa Nasuleffaa. Tytölle me ollaan turvallinen ja rakastava perhe, jossa lienee kaikki hänen mielestä hyvin.

Mulla ei ole mieheen oikein mitään romanttisia tunteita ja niitä ei ole ollut oikeastaan koskaan. Kuvaisin suhdettamme enemmän sisarukselliseksi. Kyllähän sisaruksetkin rakastavat toisiaan, auttavat toisiaan, voivat matkustaa yhdessä jne. Mulla ei ole mitään romanttisia tunteita. Perhosia vatsassa ei ole ollut vuosiin.

Minusta tuntuu, että mies ei arvosta mua tarpeeksi. Hän ei koskaan kehu minua, hän ei ole ikinä silitellyt mua, ikinä suudellut kaupungilla, ottanut kädestä kiinni, leperrellyt hempeitä. Kyllä, olen puhunut hänelle. Olen vuosien aikana ehkäpä noin 30 kertaa tästä puhunut. Mies pitää mua monella tapaa itsestään selvyytenä.

Meillä on töissä yksi toinen mies. Hän tietää aika pitkälle tilanteeni. On selvästi ihastunut minuun, vaikka yrittää olla neutraali. Hän kehuu mua usein. Hän selvästi tekee asioita mun puolesta. Mä olen aivan sokissa. Siis herranjesta.. JOKU TEKEE ASIOITA MUN ETEENI?! Siis joku ihan oikeasti näkee vaivaa vuokseni, joku ihan oikeasti pukeutuu MINUN takiani?! Joku ihan oikeasti tykkää minusta tällaisena.
En ole vaihtamassa miestä lennosta. Ponttina tässä ajatukessani on se, että maailmassa lienee miehiä, jotka ihan oikeasti palvoisivat mua. Jotka jaksaisi mua kehua aina välillä, huomioida mua joskus muutoinkin, kun soittamalla kauapasta kumpaa kanaa tuon.

Omaa miestäni ei kiinnosta mikään romanttinen. Seksi kelpaa. Jos ehdotan yhteistä tekemistä, niin ei mikään käy. Syömään lähtee, mutta yleensä se on sitä, että hotkitaan ruoka ja ajetaan kotiin, koska pitää olla klo 21.00 kotona, sillä silloin alkaa futismatsi. Voi vittu.

Mulla on aina ollut todella huono itsetunto. Olen aina pitänyt itseäni rumana, lihava ja en ole koskaan edes ajatellut, että mä ansaitsisin yhtään minkäänlaista kohtelua. En ole osannut vaatia mitään. En ole edes ajatellut, että jonkun mielestä olisin täydellisen ihana nainen. Mähän olen läski ja ruma ja tylsä.

Mun elämään on ajautunut paljon ihania ihmisiä työn, koulun yms kautta. Nyt olen tajunnut, että mähän olen monen mielestä oikeasti tosi kiva ja monen mielestä olen kuulemma todella avulias ja herttainen. Mä olen tajunnut, että enhän mä mikaan lihava ole, vaan ihan normaali. Saan hirveästi kehuja ulkonäöstäni. Nyt olen alkanut uskoa, että olen kaunis ja hyvä tyyppi ja minä ansaitsen jokaisen kehun.

Kyllä, minä olen kehunut paljon miestäni ja mielestäni yrittnyt paljon.

Jos olisin yksin, niin ero olisi jo tullut. Tyttö on syy jatkaa tässä. Myös se, että me rakennetaan nyt taloa. Olisi aika hemmetin vaikea tilanne erota kesken rakennusprojektin yms.
Ajattelen myös liikaa muita. Mitä muut sanoo, taasko mä epäonnistun? Taasko petän myös äitini ja isäni mokaamalla omassa elämässäni.
Osittain mietin, voisiko niitä romanttisia tunteita mieheeni vielä syntyä?

Eikös se talon rakentaminen vie aikaa ja jaksamista niin, ettei parisuhteenkaan eteen jaksa panostaa täysillä? Voisiko tilanne korjaantua, kun talo on valmis?

Miehesi kuulostaa kyllä ihan perusjampalta. On varmaan samanlainen kuin mulla, eli ei juur puhu ja pussaa paitsi pyydettäessä. Tekee tosin sitten pyydettäessä mun eteeni mitä vaan, ja sanoo, ettei osoita rakkauttaan romanttisesti, koska ei sitä osaa. Hän osoittaa rakkauttaan muulla tavoin tekemisen ja vastuunottamisen kautta, olemalla tasaveroinen vanhempi jne. Kun näistä lähtökohdista arvioin omaa miestä ja parisuhdettamme ja rakkauttamme, niin tajuan: hän taitaa todella rakastaa mua ja paljon.

Kehoittaisin sua miettimään nyt hetken uudelleen. Vaihtaisitko turvallisen rakkauden, mihin..? Tiedätkö itsekään?

Mä en tiedä millaista olet kuvitellut pitkän parisuhteen olevan? Mun mielestä se on toisen huomioon ottamista arkisissa asioissa, juurikin soittamista kaupasta, että voi tuoda mieleistä kanaa, ei niinkään palvomista, ei kait sellainen ole edes normaalia. Kaikille ei ole luontaista näyttää tunteita kaupungilla, en minäkään suutele miestäni kaupungilla, ei mun tarvi näyttää meidän suhdetta muille ihmisille.

Mun mielestä sä olet se, joka teidän suhteessa ottaa toisen itsestäänselvyytenä. Mies pitää sun tytöstä huolta, katsoo sen kanssa kainalokkain Nasu-leffaa, osallistuu elatukseen, tekee teidän kanssa asioita yhdessä, rakentaa sun kanssa kämppää, ja sinä vaan mökötät kun mies on vaan ihan tavis perusjamppa, eikä ees mitenkään ihmeellisen näköinen, ja kuinka kukaan ei oo ikinä tehny mitään sun eteen. Eikö? Joku random-työkaveri hakee vähän seikkailua ja sutinaa ja pistää sun mieliks tietyt vaatteet päälle, ja se on susta isompi uhraus kun olla isäpuoli sun lapselle?

Kuinkas paljon sinä teet sen eteen että miehes tuntis olevansa erityinen?

[QUOTE="Siis";29045284]Mun mielestä sä olet se, joka teidän suhteessa ottaa toisen itsestäänselvyytenä. Mies pitää sun tytöstä huolta, katsoo sen kanssa kainalokkain Nasu-leffaa, osallistuu elatukseen, tekee teidän kanssa asioita yhdessä, rakentaa sun kanssa kämppää, ja sinä vaan mökötät kun mies on vaan ihan tavis perusjamppa, eikä ees mitenkään ihmeellisen näköinen, ja kuinka kukaan ei oo ikinä tehny mitään sun eteen. Eikö? Joku random-työkaveri hakee vähän seikkailua ja sutinaa ja pistää sun mieliks tietyt vaatteet päälle, ja se on susta isompi uhraus kun olla isäpuoli sun lapselle?

Kuinkas paljon sinä teet sen eteen että miehes tuntis olevansa erityinen?[/QUOTE]

Komppaan tätä täysin!

Nykyinen mieheni on kyllä erityisen näköinen, siis mun silmässä kyllä tosi komea. Statusjutut ovat kunnossa. On hyvä työ, korkea koulutus, menestyy harrastuksessaan, hyvä palkka yms.

En tiedä onko kyse sitten siitä, että olen vaan erilainen ihminen. Mä taas tykkään kyhnöttää kainalossa, mä kaipailen silittelyä, halailua, muutakin läheisyyttä kuin seksiä.
Olisi joskus kiva, kun mä menisin kaiken arkisen edelle. Joskus oltaisiin yhdessä, eikä aina olisi syitä sille, miksi ei voi mun kanssa tehdä asiaa X. Tulee jalkapalloa, tulee keihäänheittoa, pitää mennä harkkoihin, pitää lukea kauppalehtiä, tulee hiihtoa yms..

Ollaan kenties erilaisia ihmisiä vaan?

Teen samoja asioita kun mieskin. Eli siis arkisia asioita yhteiseksi hyväksi. Mä kehun miestäni päivittäin tavalla tai toisella. Mä yritän mennä halaamaan, kun tulee töistä, iltaisin istua vieressä yms.

Et voi jatkaa suhdetta jos ei siinä ole mitään muuta sitoumusta kuin lapsi ja vastuu hänestä. Omakohtaisesta kokemuksesta tiedän. Itse jaksoin tuollaisessa suhteessa yli kymmenen vuotta kunnes vastaan käveli se joku joka vei jalat alta. Hoidin eron tosi huonosti, mutta en usko että olisin ollut aiemmin siihen täysin valmis.

[QUOTE="Ajatus";29045303]Nykyinen mieheni on kyllä erityisen näköinen, siis mun silmässä kyllä tosi komea. Statusjutut ovat kunnossa. On hyvä työ, korkea koulutus, menestyy harrastuksessaan, hyvä palkka yms.

En tiedä onko kyse sitten siitä, että olen vaan erilainen ihminen. Mä taas tykkään kyhnöttää kainalossa, mä kaipailen silittelyä, halailua, muutakin läheisyyttä kuin seksiä.
Olisi joskus kiva, kun mä menisin kaiken arkisen edelle. Joskus oltaisiin yhdessä, eikä aina olisi syitä sille, miksi ei voi mun kanssa tehdä asiaa X. Tulee jalkapalloa, tulee keihäänheittoa, pitää mennä harkkoihin, pitää lukea kauppalehtiä, tulee hiihtoa yms..

Ollaan kenties erilaisia ihmisiä vaan?[/QUOTE]

Ehkä ootte erilaisia ihmisiä, mutta eihän se todellakaan ole huonosta. Jos tuntuu silti että pitää erota, niin eroa.

Mutta mielenkiintoista ois kuulla millä tavalla sä otat miehesi huomioon, millä tavalla sä laitat hänet kaiken arkisen edelle? Vai oletatko vain, että miehesi tekee kaiken vuoksesi? Mitä oikeasti tahtoisit miehesi tekevän sulle? Miksi et itse tee sitä samaa miehellesi? Ehkä sun on tosiaan parempi erota, sitä mieltä olen aina, jos sitä tarvii tulla netti palstoilta kyseleen, niin silloin on aina parasta erota.

Tässä on monta koulukuntaa. Joittenkin mielestä erotaan heti jollei toinen hoe rakastavansa ja tuo kukkia, vaikka olis miten mukava hyvin toimiva arki, kumppani kunnollinen jne. Mun mielestä tuossa teidän tilanteessa on paljon hyvää. Kaikenlaista seireeniä riittää, jotka osaavat kauniit sanat ja viettelyn, mutta välttämättä heistä ei ole hyväksi kumppaniksi, jakamaan arkea. Tunneihmisillä kun ne tunteet heittelee suuntaan JA toiseen.

Mä kehun miestäni. Saatan kehua miten komealta hän näyttää, miten suloiselta näyttää, anna palautetta jostakin asiasta ihan konkreettisesti. Mä saatan valvoa, vaikka väsyttäisi tuhottomasti. Ihan vaan siksi, että voidaan illalla hetki olla vielä yhdessä. Mä ostan kaupungilta miehelle tulijaiseksi vaikkapa paidan tai vyön. Saatan laittaa työsähköpostiin joskus jonkun hempeilyviestin kesken päivän.

Mies ei arvosta tekoja yhtään. En mä nyt joka päivä jonkun lahjan kanssa tule. Esim. 3-5krt vuodessa. Joskus toin paidan johon mies sanoi "voi vittu kun mulla on jo sata kauluspaitaa. Ei tartte tuoda".
Kehuihin ei reagoi mitenkään. Rahaa meillä kyllä on. Mulla on varaa ostaa lahjoja ja meillä olisi varaa yöpyä hotellissa vaikka joka viikko. Mies kuitenkin rakastaa rahojen keräämistä, säästämistä ja sijoittamista. Kaikki reissut, ostokset yms on yleensä turhuutta ja niihin "ei ole varaa". Paitsi toki jalkapalloreissuihin rahaa löytyy.

Raha on myös aina päällimäisenä mielessä. Mitään ei voi tehdä, kun siihen menee rahaa.

[QUOTE="Ajatus";29045150]
Mies on alusta asti hyväksynyt lapseni ja ollut heti toisen aikuisen roolissa. Me ollaan perhe ja mies huolehtii tytöstäni, kuin olisi oma lapsi. Tekevät paljon juttuja yhdessä, mies hoitaa lasta kuin omaansa, maksaa puolet perheen kuluista, asettaa lapsen aina etusijalle joka paikassa. Siis maailman täydellisin isäpuoli. Tyttöni tykkää miehestäni, luottaa häneen ja viimeksi eilen kyhnöttivät sylikkäin katsomassa Nasuleffaa. Tytölle me ollaan turvallinen ja rakastava perhe, jossa lienee kaikki hänen mielestä hyvin.

Mä en edes muista veikö nykyinen mieheni multa jalkoja alta edes silloin alkuaikoina? En siis muista oikeasti, onko koskaan ollut tilannetta, että olen ihan päätä pahkaa rakastunut.

Mulla ei ole mieheen oikein mitään romanttisia tunteita ja niitä ei ole ollut oikeastaan koskaan. Kuvaisin suhdettamme enemmän sisarukselliseksi. Kyllähän sisaruksetkin rakastavat toisiaan, auttavat toisiaan, voivat matkustaa yhdessä jne. Mulla ei ole mitään romanttisia tunteita. Perhosia vatsassa ei ole ollut vuosiin.

Meillä on töissä yksi toinen mies. Hän tietää aika pitkälle tilanteeni. On selvästi ihastunut minuun, vaikka yrittää olla neutraali. Hän kehuu mua usein. Hän selvästi tekee asioita mun puolesta. Mä olen aivan sokissa. Siis herranjesta.. JOKU TEKEE ASIOITA MUN ETEENI?! Siis joku ihan oikeasti näkee vaivaa vuokseni, joku ihan oikeasti pukeutuu MINUN takiani?! Joku ihan oikeasti tykkää minusta tällaisena.
En ole vaihtamassa miestä lennosta. Ponttina tässä ajatukessani on se, että maailmassa lienee miehiä, jotka ihan oikeasti palvoisivat mua. Jotka jaksaisi mua kehua aina välillä, huomioida mua joskus muutoinkin, kun soittamalla kauapasta kumpaa kanaa tuon.

.[/QUOTE]

Fakta on se, että sinä saat noita palvovia pukeutuvia ihania kehuvia perhosvatsamiehiä kahlata läpi parisataa, etkä välttämättä löydä nykyisen miehesi kaltaista, joka hyväksyy sinut ja tyttäresi sellaisenaan. Ja johon tyttäresi oppii luottamaan.

Ne perhoset ei kauaa vatsassa pysy muutenkaan. Sä olet ihastunut ihastumisen tunteeseen, etkä mihinkään muuhun.

Miehet on vähän semmoisia otuksia, että jos niiltä kysyy, et tykkäätkö sä minusta vielä, niin ne vastaa, että mä sanoin niin seittemän vuotta sitten ja ilmoitan kyllä jos mielipiteeni muuttuu.

Jos olet noin perso kehuille ja imartelulle, niin pysy loitolla baareista. Huonompikin pelimies viettelee sinut viidessä minuutissa ja parhaat pokaa jo narikasta.

• Tykkää
Reactions: musta kahvi
[QUOTE="Siis";29045284]Mun mielestä sä olet se, joka teidän suhteessa ottaa toisen itsestäänselvyytenä. Mies pitää sun tytöstä huolta, katsoo sen kanssa kainalokkain Nasu-leffaa, osallistuu elatukseen, tekee teidän kanssa asioita yhdessä, rakentaa sun kanssa kämppää, ja sinä vaan mökötät kun mies on vaan ihan tavis perusjamppa, eikä ees mitenkään ihmeellisen näköinen, ja kuinka kukaan ei oo ikinä tehny mitään sun eteen. Eikö? Joku random-työkaveri hakee vähän seikkailua ja sutinaa ja pistää sun mieliks tietyt vaatteet päälle, ja se on susta isompi uhraus kun olla isäpuoli sun lapselle?

Kuinkas paljon sinä teet sen eteen että miehes tuntis olevansa erityinen?[/QUOTE]

Peesaan....

[QUOTE="Ajatus";29045362]Mä kehun miestäni. Saatan kehua miten komealta hän näyttää, miten suloiselta näyttää, anna palautetta jostakin asiasta ihan konkreettisesti. Mä saatan valvoa, vaikka väsyttäisi tuhottomasti. Ihan vaan siksi, että voidaan illalla hetki olla vielä yhdessä. Mä ostan kaupungilta miehelle tulijaiseksi vaikkapa paidan tai vyön. Saatan laittaa työsähköpostiin joskus jonkun hempeilyviestin kesken päivän.

Mies ei arvosta tekoja yhtään. En mä nyt joka päivä jonkun lahjan kanssa tule. Esim. 3-5krt vuodessa. Joskus toin paidan johon mies sanoi "voi vittu kun mulla on jo sata kauluspaitaa. Ei tartte tuoda".
Kehuihin ei reagoi mitenkään. Rahaa meillä kyllä on. Mulla on varaa ostaa lahjoja ja meillä olisi varaa yöpyä hotellissa vaikka joka viikko. Mies kuitenkin rakastaa rahojen keräämistä, säästämistä ja sijoittamista. Kaikki reissut, ostokset yms on yleensä turhuutta ja niihin "ei ole varaa". Paitsi toki jalkapalloreissuihin rahaa löytyy.

Raha on myös aina päällimäisenä mielessä. Mitään ei voi tehdä, kun siihen menee rahaa.[/QUOTE]

Miehet ei kaipaa jokapäiväisiä komeuskehuja. Eivät ainakaan silloin kun ne eivät tarkoita mitään. Mies tietää itse, että niitä perhosia vatsassa ei ole.
Miksi ostat miehelle paidan, jos hänellä niitä on? Miehet eivät osta vaatteita impulsiivisesti. Jos mies tuntee tarvitsevansa paidan hän menee ja ostaa paidan, mutta villit hevosetkaan eivät raahaa miestä vaatekauppaan katsomaan, että olisiko tuolla jotain ostettavaa.

Äläkä laita lepertelyviestejä työsähköpostiin. Siviilisähköposti on sitä varten ja sitä saattaa työpäivän aikana ehtiä kurkistamaan. Mutta työsähköpostissa saattaa olla viikonlopun jäljiltä parisataa viestiä, niin sinne ei kaipaa kultsiduppeliviestejä, eikä roskaposteja. Jos se on nopein tapa tavoittaa, niin sinne voi laittaa viestin Hätä!! Soita heti, mutta ei muuta.

Se, että miehesi tykkää urheilusta ei ole kovin suuri synti.

[QUOTE="Ajatus";29045362]Mä kehun miestäni. Saatan kehua miten komealta hän näyttää, miten suloiselta näyttää, anna palautetta jostakin asiasta ihan konkreettisesti. Mä saatan valvoa, vaikka väsyttäisi tuhottomasti. Ihan vaan siksi, että voidaan illalla hetki olla vielä yhdessä. Mä ostan kaupungilta miehelle tulijaiseksi vaikkapa paidan tai vyön. Saatan laittaa työsähköpostiin joskus jonkun hempeilyviestin kesken päivän.

Raha on myös aina päällimäisenä mielessä. Mitään ei voi tehdä, kun siihen menee rahaa.[/QUOTE]
Teet miehellesi asioita joista sinä pidät, ja loukkaannut kun hän ei ilahdukaan niistä? Mitä jos et ensi kerralla ostaisikaan sitä sun mielestä ihanaa kauluspaitaa jollaisia sun hottis työkaveri käyttää, vaan ostaisit liput jalkapallomatsiin. Jos mies niitä arvostaisi? Jos tekisit jostain mitä mies pitää, etkä kiukuttelisi jos mies ei innostu samanlaisista huomionosoituksista kuin sinä?

minä olen saanut kokea sairaan miehen palvovan ja hakkaavan puolen.se ylistys oli herkkua mun huonolle itsetunnolle.
kun elämääni tuli kiltti, kunnollinen,vastuuntuntoinen,kaikinpuolin ihana ja hellä mies,
joka teki kaikkensa minun ja lapsieni eteen,
minä itketin häntä ja vaadin kehuja ja romantiikkaa,
olin typerä,olin oppinut sairaan toimintatavan ed.suhteesta.
kun tajusin mitä tein, olen tehnyt työtä sen eteen, että minä voisin olla hänelle parempi.
ei ne sanat vaan ne teot.
mieluummin ei puhu vaan pussaa, kuin, että puhuu ja antaa turpaan.

Kuule, sä haihattelet nyt jotain mitä ei oo olemassakaan. Ne lepertelyt ja ns. palvomiset, perhoset vatsassa ei kestä kuitenkaan useimmiten kuin sen alkuvaiheen, ja lopuksi sulla voi olla paska mies nykyisen hyvän sijaan.

Olette varmaan oikeassa.

Mulla on myös joku kauhea tapa. Pelkään loukkaavani muita. Siksi esim. en saa koskaan ihailijoilleni sanottua suoraan, että kiitos, mutta ei kiitos.
Viimeksi tämä työkaverimies tarjosi mulle päivän aikana kahdet kahvit. Nyt mulla on tosi huono omatunto, kun mun olisi kuulunut varmaan tarjota ne toiset.
Mä ennemmin ryssin ja kärsin, kuin loukkaan ketään.

Mun mielestä lahjoista kuuluu olla kiitollinen. Voi sitten vaikka illalla sanoa, että "tuo paita oli hieno. Kiitos siitä. Jatkossa tiedät, että mulla on paitoja kaappi täynnä" tms.
Vai sanotteko tekin suoraan sille Hilma-Tädille, että kiitti vaan, mutta tää maljakko on ihan hirvee? Eikös kohteliasta ole ees esittää, että tykkää. Mahdollisesti voi sitten vihjasta, että ei tarvitse enää ostaa tavaraa X.

Onko se merkki, että suhteesta puuttuu jotakin vai onko tämä sitä, että minusta itsestäni puuttuu jotakin? Mä nimittäin haen onnea aina uusista asioista. Hössötän koko ajan jotakin. Uusi talo, uusi auto, uusi matka, uusi harrastus. Yritän hakea onnea aina jostakin. Lopulta tajua, että sitä onnea ei tule.
Saatan hakea huomiota erilaislta miehiltä. Nuoremmilta, muusikoilta, autokauppiailta, juristeilta ja nyt huomattavasti itseäni vanhemmilta. En tiedä miksi teen näin.
Jotakin vaan puuttuu. En tiedä mistä kohtaa se palanen puuttuu, miksi mä olen nin onneton jollain tapaa.

[QUOTE="Ajatus";29046080]Onko se merkki, että suhteesta puuttuu jotakin vai onko tämä sitä, että minusta itsestäni puuttuu jotakin? Mä nimittäin haen onnea aina uusista asioista. Hössötän koko ajan jotakin. Uusi talo, uusi auto, uusi matka, uusi harrastus. Yritän hakea onnea aina jostakin. Lopulta tajua, että sitä onnea ei tule.
Saatan hakea huomiota erilaislta miehiltä. Nuoremmilta, muusikoilta, autokauppiailta, juristeilta ja nyt huomattavasti itseäni vanhemmilta. En tiedä miksi teen näin.
Jotakin vaan puuttuu. En tiedä mistä kohtaa se palanen puuttuu, miksi mä olen nin onneton jollain tapaa.[/QUOTE]
Kukaan muu kuin sinä itse ei voi tehdä susta onnellista. Niin kauan kun oletat että onni tulee ulkopuolelta, oot onneton. Uusi talo, uusi auto ja uusi mies on uusia vain vähän aikaa. Et voi rakentaa onnellisuuden tunnetta niiden varaan.

Miehet ei kaipaa jokapäiväisiä komeuskehuja. Eivät ainakaan silloin kun ne eivät tarkoita mitään. Mies tietää itse, että niitä perhosia vatsassa ei ole.
Miksi ostat miehelle paidan, jos hänellä niitä on? Miehet eivät osta vaatteita impulsiivisesti. Jos mies tuntee tarvitsevansa paidan hän menee ja ostaa paidan, mutta villit hevosetkaan eivät raahaa miestä vaatekauppaan katsomaan, että olisiko tuolla jotain ostettavaa.

Äläkä laita lepertelyviestejä työsähköpostiin. Siviilisähköposti on sitä varten ja sitä saattaa työpäivän aikana ehtiä kurkistamaan. Mutta työsähköpostissa saattaa olla viikonlopun jäljiltä parisataa viestiä, niin sinne ei kaipaa kultsiduppeliviestejä, eikä roskaposteja. Jos se on nopein tapa tavoittaa, niin sinne voi laittaa viestin Hätä!! Soita heti, mutta ei muuta.

Se, että miehesi tykkää urheilusta ei ole kovin suuri synti.

Joku on kirjoittanut tähän just mun ajatusmaailman. En pidä, jos minut "yllätetään" jollain vaatteella. Helvetti, haluan ihan itse päättää mitä päälleni laitan ja käyn ostamassa vaatteeni siitä samasta kaupasta, mistä ne viimekerralla löysin.
Kehumista olen joutunut opiskelemaan. Homma menee niin, että kehua saa, mutta jos joku homma tehdään päin persettä, niin sitä ei saa sanoa suoraan. Tää kohta on jätkien kanssa aika paljon helpompaa. "Pena, toi on tosi hyvä homma" ja "Pena, toi oikeesti on ku juosten kustu".

Ja joo, kyllähän sitä saatetaan ihastuneena lirkutella ja kaffitella. Myös pahasta ei ole se hyvä, pätevä ja sutjakka vaatetus ja tyyli.

Kun tässä anonyyminä pääsee avautumaan, niin tuota samaa minäkni harrastin aikanaan. Tyhmä ja nuori olin. Siinä sitten saatiin tytsy ja sen jätkäkaveri eroamaan. Rytäkässä tyttö alkoi olemaan minun kanssa, tää poikakaveri jäi sitten kahden näiden yhteisen lapsen kanssa. Vaan kun en osannut sitä voittoa oikein mihinkään sijoittaa. Koitin, voitin ja sain hänet. Siihen se sitten tyssäsi. Ei se yhdessä olo ollutkaan sitten niin kivaa, kun koulun kahvilassa juttelu.

[QUOTE="Ajatus";29045253]En tiedä tarkalleen mistä syystä, mutta tämä parisuhde ei saa mua tuntemaan itseäni arvokkaaksi ja rakastetuksi ihmiseksi.[/QUOTE]

Et arvosta ja rakasta itseäsi. Siksi et koe niitä tunteita parisuhteessakaan.

Yhteistyössä