Kannattaako kertoa jos on pettänyt???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petetty ja pettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

petetty ja pettäjä

Vieras
Mun mielestä ei, elämä on ollut sen jälkeen yhtä helvettiä ku mies kertoi,että oli hairahtanut ja mennyt kännipäissään toisen naisen kanssa sänkyhommiin.
Itse pidin seksisuhdetta meidän alkutaipaleen aikana yllä, mutta kun muutimme yhteen, niin lopetin sen. En todellakaan kertonut miehelleni, että oli tämmöinen suhde vielä mulla "roikkumassa". Millaisen taakan se oiskaan antanut suhteellemme. Ois vaan ollut ukko hiljaa omasta hairahduksestaan!

Minun mielestäni ei kannata kertoa.

Enkä itsekään haluaisi tietää ellei se nyt olisi tapaus luokkaa koko kaupunki tietää sua ennen. En minä mistään panojutusta perhettäni ja kotiani hajottaisi.

ehkä ei, mutta tiedä sitten miltä tuntuu kun sen kuulee muualta.
siinä sitten ihmetellään että miksei toinen ole sanonut..
mä en tiedä. kai sekin riippuu suhteesta ja tilanteesta miten ja milloin on pettänyt..

Meillä nopein tapa päästä eroon olis kertoa. Ja kyllähän se niin on että jos oma ei enää kiinnosta niin paljon, vierasta mennään kokeilemaan. Ite petin, ja petän, ja kohta ero edes kunhan saan itseni koottua ja kerrottua.

Alkuperäinen kirjoittaja tää on vaan mun mielipide:

Enkä itsekään haluaisi tietää ellei se nyt olisi tapaus luokkaa koko kaupunki tietää sua ennen. En minä mistään panojutusta perhettäni ja kotiani hajottaisi.

Peesailen tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tää on vaan mun mielipide:

Peesailen tätä.

no tätä mieltä mäkin olisin... ja niin toiminkin.

Mun mielestä on itseasiassa paskapuhetta, että "suhde ei ole kunnossa jos jotain tapahtuu". Jos sitä elää vuosikymmeniä jonkun kanssa, niin mukaan mahtuu kaikenlaista. Asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. Toki on syytä pysähtyä miettimään asioita.

Ja en ole koskaan pettänyt, mutta minua on petetty. 15 vuoden aikana on ollut kaksi kertaa lähellä, etten eksy vieraisiin. Molemmilla kerroilla oma suhteeni oli kunnossa, mutta toinen ihminen siinä hetkessä puoleensavetävä.

Mutta minäkin olen sitä mieltä, että jos on mahdollista, että puoliso saa tietää niin pitää kertoa. Jos juttu on tapahtunut jossain työmatkalla Siperiassa niin sitten pahaa oloa ja vastuuta EI vieritetä puolisolle.

Mutta sama homma, en rikkoisi vuosikymmeniä rakentamaani perhettä ja kotia kahden tunni panon vuoksi.

Jos on joku random pano niin en kertoisi, enkä haluaisi myöskään tietää. Tietty ihan eri asia jos mies olisi vaikka oikeasti ihastunut johonkin toiseen tms. Mutta perhettä en lähtisi hajottamaan yksittäisen hairahduksen vuoksi, eli en siitä myöskään kertoisi

Mielestäni puolisolle kuulua kertoa myös yksittäisestä pettämisestä, jotta kumppani saa mahdollisuuden valita haluaako jatkaa yhdessä vai erota. Mieheni petti minua muutama vuosi sitten (yksittäinen känni"pano") ja kertoi siitä heti aamulla, käytiin pariterapiassa ja yhdessä ollaan edelleen. En haluaisi elää ihmisen kanssa joka pystyy pitämään tuollaisen asian sisällään. AP:lle: ehkä teilläkin pariterapia voisi auttaa?

Vähänkö joku pariterapia maksaa, ja kyllä se kertominen pistää joka tapauksessa suhteen sekaisin sekä tekee jonkinlaisen särön suhteeseen pysyvästi. Halvemmalla pääsee kun jättää kertomatta, tosin silloin pitää olla ihan satavarma siitä, ettei toinen saa IKINÄ tietää sitä mistään muualta.

Jos on riski, että joku muu kertoo, niin kannattaa kyllä kertoa ensin itse.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni puolisolle kuulua kertoa myös yksittäisestä pettämisestä, jotta kumppani saa mahdollisuuden valita haluaako jatkaa yhdessä vai erota. Mieheni petti minua muutama vuosi sitten (yksittäinen känni"pano") ja kertoi siitä heti aamulla, käytiin pariterapiassa ja yhdessä ollaan edelleen. En haluaisi elää ihmisen kanssa joka pystyy pitämään tuollaisen asian sisällään. AP:lle: ehkä teilläkin pariterapia voisi auttaa?

myös minä. Antaa kumppanin valita, mikä on ok ja mikä ei.

meillä oli menossa jo pariterapia, oltiin jo pari kertaa käyty. Sit miehellä oli työreissu ja siellä oli sekoillut. Meni tosiaan hyvä terapia hukkaan, lyötiin silloin hanskat tiskiin, mutt nyt ollaan taas yritetty uudestaan. Tunne vaan on vahva,ettei tää enää voi toimia. Sydän saanut liian kovan kolauksen.

Mä en haluaisi kuulla itse mistään miehen kännihairahduksesta, enkä haluaisi, että se kertois mulle sitä. Tunnen itseni, ja tiedän miten rikki mä menisin. Suhdetta kituuttettais pari vuotta, jonka aikana kaikki kärsis. Sen takia en myöskään ite kertoisi yhdestä hairahduksesta, koska en haluaisi sellaista tuskaa mieheni hartioille vierittää.

Asia olis eri tietty, jos pettäminen olis jatkuvaa.

Yhteistyössä