Kannattaisko hakeutua työkkäriin ku äitiysloma loppu???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miina

Vieras
Sais vissiin vähän enemmän rahaa jos sinne menis. Ja miten se käytännössä käy? En usko että töitä saan missään tapauksessa tämmösestä pikku kylästä. Mitä ootte mieltä?

Siis meinaatko mennä töihin vai olla kotona vauvan kans? Jos kotona meinaat olla niin sillonhan saa kyllä sitä kotihoidontukee... Mutta jos ilmottaudut työkkäriin niin sillon pitää mennä työkkärin ilmottamiin paikkoihin ja pitää olla itekki yhteydessä mahollisiin työnantajiin...

Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Sais vissiin vähän enemmän rahaa jos sinne menis. Ja miten se käytännössä käy? En usko että töitä saan missään tapauksessa tämmösestä pikku kylästä. Mitä ootte mieltä?

Suosittelen! Työkkärin korvaus aika paljon parempi ku khh. Ja tietääkseni työttömäksi ilmoittautumisessakin on joku 6kk ammattisuoja, jolloin ei tarvi ottaa mitä tahansa työtä vastaan. Sen 6kk jälkeen ilmeisesti se muuttuu jotenkin. Siis kuultua tietoa tämä, en ole ite asiaan enempää perehtynyt.

Mä olen jäämässä äitiyslomalle kohtapuoliin ja mietin, että sanoisinko itteni irti samalla. Äitiysloman jälkeen olen kuitenkin piakkoin palaamassa töihin, mutten aio nykyiseen mennä kuitenkaan. Oon miettiny just tota päiväraha-asiaa, kuin myös kurssijuttuja. Haluaisin kyllä käydä esim jonkun atk-kurssin ennen töihin paluuta. Pitäis varmaan olla yhteydessä liittoon ja työkkäriin ja kysellä käytäntöjä...

eihän se kannata työkkärin kirjoille mennä, jos haluaa olla vauvan kanssa kotona.

Ja minusta muutenki tosi väärin että työttämät saa enemmän tukea kuin kotiäidit, jotka haluaa jäädä vanhempainvapaan jälkee kotiin pienen vauvan kanssa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
eihän se kannata työkkärin kirjoille mennä, jos haluaa olla vauvan kanssa kotona.

Ja minusta muutenki tosi väärin että työttämät saa enemmän tukea kuin kotiäidit, jotka haluaa jäädä vanhempainvapaan jälkee kotiin pienen vauvan kanssa :kieh:

Minustakin NIIIIN väärin! Pitäisi maksaa päivähoidosta todellisten kustannusten mukaan ja kotiäideille vastaava korvaus! Säästäväthän he tosi paljon yhteiskunnan rahoja! Sosiaalitapaukset eri juttu..

Joo jos työkkäriin ilmoittautuu niin silloin on työnhakija. JA entä jos kävisi niin uskomattoman onnellisesti että tarjottais duunia parin kuukauden jälkeen? Mitäs sit? Vauva hoitoon vai karenssia?

Alkuperäinen kirjoittaja Ruutuvihko:
Mä olen jäämässä äitiyslomalle kohtapuoliin ja mietin, että sanoisinko itteni irti samalla. Äitiysloman jälkeen olen kuitenkin piakkoin palaamassa töihin, mutten aio nykyiseen mennä kuitenkaan. Oon miettiny just tota päiväraha-asiaa, kuin myös kurssijuttuja. Haluaisin kyllä käydä esim jonkun atk-kurssin ennen töihin paluuta. Pitäis varmaan olla yhteydessä liittoon ja työkkäriin ja kysellä käytäntöjä...

Muista selvittää irtisanoutumisen 3 kk karenssin ajan selviäminen etukäteen.

Yhteistyössä