Kännykkäjuttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tummat pilvet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tummat pilvet

Vieras
Moi

Olen useita kuukausia seurustellut miehen kanssa, jonka tapasin chattitv:n kautta. Meillä menee tosi hyvin ja välimatkasta huolimatta näemme joka vkonloppu. Lisäksi koko kesäloman vietimme yhdessä. Hän esittelee minut kaikille tutuilleen ja sukulaisilleen, myös lapsilleen.
MUTTA...minua häiritsee aivan suunnattomasti asia, että viikonloppuisin hänen kännykkänsä on aina äänettömällä.
Kysyin syytä, ja hän sanoi, että ei halua kenenkään häiritsevän kun olemme yhdessä. Hänellä oli muutama muukin jonka kanssa viestitteli, mutta mies ilmoitti minulle, että hän on heille ilmoittanut nyt seurustelevansa.
Hän omistautuu minulle kyllä ihan 100%:sti viikonloppuisin ja päivisin soittelemme/viestittelemme lukuisia kertoja.
Antakaa minulle pliiiis neuvoja miten tämän asian ratkaisen??
En haluaisi jankuttaa asiasta jatkuvasti, mutta tämä asia on oikeasti musta pilvi suhteemme yllä.

Neuvoja siis sen suhteen, mitä sinun pitäisi tehdä?

Ulkopuolisen silmin mies joko puhuu totta tai sitten ei.

Jos hän pitää kännyä äänettömällä ollakseen rauhassa kanssasi, hän varmaankin kokee epäluulosi pikkuhiljaa ärsyttävänä. Pilaat hyvin alkaneen suhteen syyttä.

Jos hän pitää kännyä äänettömällä siksi, että se pukkaa viestejä muilta naisilta, niin mitä sinä oikeasti voit asialle tehdä muuta kuin lopettaa suhteen? Nalkuttamalla et saa häntä luopumaan muista.

Sinun täytyy joko uskoa miestä tai olla uskomatta. Minä tuntisin itseni hölmöksi, jos pilaisin hyvän jutun oman vainoharhaisuuteni takia. Joku muu tuntisi itsensä hölmöksi, kun tulisi huijatuksi.

Kumpi sinusta on pahempi vaihtoehto ja miksi?

Oma kokemus oli, että kun tapasin nykyiseni, minulla olis vielä useampia ""virityksiä"" meneillään. Etsin kai sitä ""oikeaa"". Silloin pidin kännykkää äänettömällä tai tein eilaisia profiileja kännykkään. Kovin vaivalloista ja monia noloja tilanteita. Ajan kanssa, kun olin varma, että hän on ""se oikea"", ilmoitin muille että kiitoksia mielenkiinnosta, mutta ...

Ehkäpä miehesi ei ole vielä laittanut entistä naissuhdettaan tai satunnaisia naissuhteitaan täysin poikki. Syy voi olla se, ettei hän halua entise/entisten saavan jotakin raivaria sinun nähtesi ja pitämällä suhdetta hieman yllä (puhumme katkosta suhteessa) saa ex-naisen toivossa eläessään sentään käyttäytymään joten kuten. Kukapa uuden löytänyt ei haluaisi olla entisen kanssa sovussa! Ota rauhallisesti, mies on kanssasi niin tiiviisti, että kyllä sinä olet hänelle merkityksellinen. Uskoisin, että yhtäkkiä huomaat, ettei kännykkää enää pidetä äänettömällä.

Kyllä mies on entisensä kanssa välit poikki pistänyt. Olen jopa tavannut hänetkin ja hänen veljensä käy usein kylässä minun aikanani.
Kaikkia mainitsemianne asioita olen päässäni pyöritellyt, enkä saa selvyyttä. Ehkä kuitenkin annan ajan kulua, etten vaan pilaa tällä suhdetta. Lisäksi haluan, että osaan valita oikeat sanat tästä asiasta keskustelemiseen. En ole nalkuttaja. Nostan yleensä kissan pöydälle kun tarvetta on ja sen jälkeen asiasta ei keskustella. Ei edes riidan aikana.
Tiedän miehellä olevan yhden naispuolisen ystävän, joka tietää minusta. Ovat ystäviä ja tämä nainen on pyytänyt jopa kutsua häihin jos menemme naimisiin :)) Hänestä siis en ole mustasukkainen.

Tummat pilvet,

Sanot, että et ole nalkuttaja, mutta ensimmäisessä kirjoituksessasi kirjoitat, ettet halua jankuttaa asiasta jatkuvasti.

Siis kumpi pitää paikkansa - jankutat (tai nalkutat) asiasta vai et?

Olen sanonut hänelle asiasta KERRAN ja jos edelleen puhuisin samasta asiasta kokisin itseni nalkuttajaksi.
Ehkä ilmaisin itseni tekstissä väärin.
Asiasta on keskusteltu kerran.

En tarkoittanutkaan ex-aviovaimoa vaan todennäköisesti miehelläsi on ollut joku suhde sinun ja aviovaimon välissä :) Sellainen suhde, jota hän ei ole alun alkaenkaan ottanut niin vakavasti että olisi siitä muille kertonut, tätä naista esitellyt. Nyt kuitenkin tämä nainen on saatava pois kuvioista pikkuhiljaa naista loukkaamatta, teidän juttua pilaamatta jne.

Et omista häntä vielä - todellisuudessa et koskaan. Siksi on viisasta oppia ajattelemaan, että hän on yksilö, joka jatkaa seurustelua sinun kanssasi oppiakseen tuntemaan sinut ja tekemään arvion siltä pohjalta, haluaako rakentaa yhteistä tulevaisuutta sinun kanssasi. Hän katsoo oikeudekseen pitää kännykkäänsä auki ja kiinni niin kuin oman asuntonsa ikkunaa. Eläköön ihmisen yksityisyys ja vapaus!

Kukaan muuhan ei tiedä oikeaa syytä siihen,miksi miehesi kännykkä on äänettömällä, kuin miehesi itse.Mutta ,tässä yksi viaton vaihtoehto.Olen itse siis naispuoleinen ihminen.Jos, mahdollista pidän itse,jopa yksinollessani välillä viik.loppuisin kännyk. pois päältä. ainoastaan siksi, että saan olla todella rauhassa!Ja näen myös poikaystävääni aika harvoin,ja haluan myös todellakin olla sen ajan rauhassa,en vastaile äitini,naispuolisten työkavereiden ym. puheluihin.Minulla ei siis todellakaan ole muita viritelmiä menossa tai ex. iä kuvioissa,enkä ole koskaan elämässäni pettänyt kumppaniani!!!Syyni kännykän kiinnipitoon,myös tavatessani naisystäviäni,on ainoastaan mahdollisuus tavata rauhassa,keskustella ilman keskeytyksiä ja häirintää.Vielä 10.v. Kun kännykkää ei ollut kaikilla,ihmiset tapasivat toisiaan enemmän läsnäolevana!

Kiitos kun otit kantaa. Helpotti olotilaani :)
Mikäli yhtään olen oppinut tuntemaan miesystävääni, tämä tuntuu kaikkein todennäköisimmältä. Hän kun kuitenkin on ""omistautunut"" minulle kaikki viikonloput ja päivisinkin monia kertoja.
Itse hän jopa kertoi ainokaisen keskustelumme jälkeen, että hän on ilmoittanut näille muille naistutuille, että hän seurustelee.

Se, että mies pitää kännyä äänettömällä ja kertoo syyksi sen, että haluaa olla rauhassa kanssasi, aiheuttaa pahan olon.

Se, että joku vieras nainen kertoo toimivansa samoin, aiheuttaa sinulle helpotuksen.

Missä taas naisen logiikka? Ei ymmärrä.

Minä myös pidän silloin kännyn äänettömällä, kun haluan olla rauhassa. Tyypillisin tilanne on silloin, kun olen poikaystäväni kanssa kahden mökillä. Olen siis hyvässä seurassa miellyttävässä ympäristössä, enkä halua puhelimen pirinän rikkovan rauhaani. Äänetönnä se on tietysti sen vuoksi, että saan mahdolliset viestit kuitenkin ja voin itse ottaa yhteyttä, jos on joku tärkeä asia kyseessä. Itseasiassa meidän molempien puhelimet ovat jossakin kassin pohjalla tuvan nurkassa, ja niitä katsotaan jos muistetaan.

Minusta kuulostaa vain hyvältä, että miehesi pitää puhelimen äänettömällä ollessasi kanssasi. Teidän tilanteessanne (mitä nyt muuta suhteestanne kerroit) se tarkoittaa varmaankin ainoastaan sitä, että hänellä on hyvä olla kanssasi eikä hän halua häiriöitä siihen autuaalliseen rauhaan. Hän ei tarvitse kavereiden ym. yhteydenottoja, koska sinä riität hänelle viikonloppuseuraksi mainiosti. Minä en näe mitään syytä, miksi et voisi luottaa mieheesi.

Kiitos paljon kannanotoista. Halusin tietää mitä mieltä yleensä olette tilanteesta ja vastauksia tuli laidasta laitaan.
Luotan siihen mikä tuntuu sydämessä oikealta.
En usko miehen olevan minulle petollinen, koska kyllä asian varmasti huomaisi muutenkin hänen käytöksessään ja kohtelussaan.

Se mikä on miehelle valkoinen valhe, on naiselle pettämistä. Eli mies on päästänyt valkoisen valheen että mukamas pitää kännykkäänsä äänettömällä teidän yhdessäolon vuoksi, vaikka tosiasiassa siellä on vielä niitä muita pimuja linjalla. Ja nyt mies on myös valehdellut sinulle että on ilmoittanut muille naisille että on varattu, tuskinpa vain.

Jälkeenpäin (jos suhteenne kariutuu) huomaat kuinka ilmiselvää miehen peli oli. Rakastuneena sitä on vaikea huomata. Tietysti on 0,0001 %:n mahdollisuus että mies tosiaan pitää puhelinta hiljaisella teidän takia.

Tuskin sitä huomaa käytöksestä ja kohtelusta, että miehellä on muita naisia varalla, koska mies ei itse pidä välttämättä yhteyksiään minään, vaikka tietääkin että ne loukkaisivat sinua.

Minä pidän kännykkää äänettömällä hyvin usein kun olen mieheni luona kylässä. Pidän kännykkää äänettömällä myös kun nukun tai olen töissä, kirjastossa, harrastuksessa, bussissa jne. En halua, että olen tavoitettavissa 24/7 enkä halua häiritä kanssaihmisiä paikoissa, joissa kännyköitä ei tarvitsisi olla. Bussissa siksi, että en halua juoruilla naisystävien kanssa muiden bussimatkalaisten kuullen. Mieheni pitää usein myös kännykkää äänettömällä ja nukkumaan mennessä sulkee koko toosan. Miksi? Kysyin kerran onko se pakko ihan sulkea. Kertoi, että pari vuotta sitten joku yli-innokas nainen soitteli hänelle öisin. Siitä on jäänyt tapa. Asia ei ole vaivannut sen koommin. Jos asia vaivaa sinua, tarkkaile kirjoittaako hän usein tekstiviestejä yhdessäolonne aikana tai pitääkö puhelinta äänettömällä myös silloin kun hän on omassa kotona (ei siis vastaa sinulle heti). Mutta oli miten oli, kunnioita toisen yksityisyyttä. Toiselta et voi vaatia mitään. Jos käytös ei miellytä, sinulla on oikeus lähteä. Ei ole muuta oikeutta.

Koko tämä kännykkähössötys suoraan sanoen hatuttaa!

Oikea kunnon kännykkäsukupolvi.
Mihinkään ei mennä ilman sitä.
Sen pitää olla koko ajan päällä.
Jos se ei soi tai piippaa tekstiviestiä, niin se on varmaan rikki tai olen puhunut suuria sammakoita ja kaveripiirini on hylännyt minut?!?

Herätkää ihmiset!
Mikä on kohteliaampaa (myös kanssaihmisiä kohtaan) kuin laittaa se pirun rakkine ainakin hetkeksi kiinni, kun olette kylässä/julkisessa liikennevälineessä -tai rakkaasi luona viettämässä aikaa HÄNEN seurassaan (ette kännykän)!

Paitsi, jos...haluaa koko ajan olla ajanhermoilla siitä mitä salarakkaat viestittävät tai olla heti tavoitettavissa kun vakipano soitaa!?!

Hankkikaa fiksumpi elämä.

Uskon tämän asian selviävän, tavalla tai toisella.
Itse en pidä kännykkääni kiinni tai äänettömällä, mutta viikonloppuisin minua ei edes kiinnosta soiko se vai ei, tuleeko viesti vai ei. Se on jossain kassin pohjalla.
Miesystäväni on aina minulle ollut tavoitettavissa puhelimitse ja vastaa viesteihini nopeasti.

Katsellaan........

Joillakin on tapana pitää kännykkää äänettömällä, toisilla ei... Tuonkin oppii äkkiä, ketkä kavereista vastaa heti ja ketkä huomaavat puhelut vasta vähän myöhemmin :)

Jos miehellä on lapsiakin, ihmettelen, ettei edes heiltä ottaisi vastaan puheluita, vai pitääkö lapsiinsa harvemmin yhteyttä?

Voisit jonkun ajan kuluttua ihan ohimennen sanoa miehellesi (vaikka silloin, kun hän katsoo kännykkäänsä), että sinua ei ollenkaan haittaa, jos hän pitää puhelimessa äänet päällä. Näin hänen on helppo tehdä valinta, miten oikeasti haluaa puhelinta äänet päällä pitää.

Kuten moni sanoikin, se voi olla myös huomion osoitus sinua kohtaan :)

Sinä olet kuitenkin se kenen kanssa hän on ja viettää aikaa!!. Jos joku toinen nainen soittelisi hänelle viikonlopun aikana, eikä hän koskaan vastaa puhelimeen, niin kyllä tuo toinen nainen ihmettelisi ja vaatisi mieheltäsi selitystä aika pian, ainakin tyhmä olisi jos uskoisi miehen selitykset, miksei koskaan tavata viikonloppuisin, eikä hän vastaa puhelimeen. ...Tämä siis siinä tapauksessa, että syynä olisi joku toinen nainen jolle hän ei ole kertonut sinusta.

Enpä usko, että siinä on toinen nainen syynä. Ehkä hän haluaa välttää riitaa, js vaikka joku ex ex VOISI soittaa. Mistä tietää vaikka hänellä on joku jonka kanssa hän ei halua olla tekemisissä ja tämä nainen ahdistelee. Mies ei halua huolestuttaa sinua sillä ongelmalla.
Dont worry. teillä on uusi suhde ja mies on noin tosissaan, eli kaikki muu on toisarvoista teidän suhteessanne.
Tottakai kannattaa aina miettiä kaikki vaihtoehdot, eikä olla sinisilmäinen, mutta enpä sinuna huolestuisi tässä tapauksessa.