Ehkä kyseessä on se klassinen "rakastuminen muuttuu rakastamiseksi", eli että se alkuajan intohimo katoaa, suhteesta kuin suhteesta, ja sen jälkeen sen eteen pitää tehdä töitä. Vaikea sanoa tosin kun en mikään alan asiantuntija ole, kirjoitan vain omista kokemuksista ja tuntemuksista.
Seksipuolella on meilläkin kieltämättä ajoittain "ongelmia", mieheni on hyvin seksuaalinen ja harrastaisi mielellään seksiä parikin kertaa päivässä, minulla taas se tuntuu olevan kausiluontoista.. Lomalla kun oli rento olo tuli seksiäkin harrastettua enemmän (ja intohimolla), nyt syksyn tullessa sitten oma intohimo on jotenkin kadonnut. Ja kuten kai useimmilla naisilla, ei minulle riitä se että kysytään "pantaisiinko?", vaan kyllä siihen tarvitaan alkulämmittelyt ja esileikit. Mutta aika usein seksin suhteen on sellainen "ihan sama" -olo. Jos nyt poikakaveri haluaa niin hänen mielikseen voin seksiä toisinaan harrastaa, mutta en sitä kovin usein itse kaipaa. Valitettavasti.
Olen miettinyt omaa suhdettani toisinaan paljonkin. Myös ero on käynyt joskus "heikkona hetkenä" mielessä ja tällöin on tuntunut että voisi olla reilumpaa molemmille pakata laukku ja lähteä. Tosin kun kerran todella pahalta tuntuessa otin asian esille mieheni kanssa hänelle tuli niin paha olla että hän itki. Koskaan aiemmin en ole nähnyt hänen itkevän.. Hankalaa pohtia asiaa kun ei sitä oikein halua ottaa esille koska se tuntuu niin epäreilulta toista kohtaan, mutta toisaalta myös jos itsellä on paha olla niin pitäisihän siitä pystyä puhumaan.
Itse en ole psykologin pakeilla ikinä käynyt, mutta jos olet opiskelija ja haluat kokeilla niin voisi olla mahdollista saada aika opiskelijoiden terveydenhuollosta. Minulla pari kaveria kävi opiskeluaikanaan siellä juttelemassa pahasta olostaan, toisella kyse oli nimenomaan suhteesta vaikkakin se oli sinällään vakavampi asia kun siihen liittyi pettämistä.
Niin yhdessä ollaan oltu vasta jonkin verran yli vuosi, tosin tunnettu on noin 2,5 vuotta. Yksi minulle epävarmuutta aiheuttanut asia on ollut myös se että suhteemme on edennyt loppujen lopuksi hyvin nopeasti, ainakin minun mielestäni. Mieheni mielestä olisimme voineet muuttaa yhteen jo kuukauden seurustelun jälkeen ja mennä saman tien naimisiinkin.. Minä taas haluan miettiä rauhassa asioita, olin paljon epävarmempi yhteenmuuttamisestakin ja vaikka nyt kihloissa olenkin ei minulla ole mikään hoppu naimisiin. Mies on jo ehdottelut ensi kesää ja jopa nyt tulevaa uutta vuotta häiden ajankohdaksi, minä taas vain olen todennut että katsotaan nyt miten tämä tästä menee. Mutta ei nyt kuitenkaan ihan vuoden sisään. Missään nimessä en halua päätyä huomaamaan muutaman vuoden päästä että minulla on aviomies ja kolme lasta eikä tämä homma nyt oikein toimikaan. Olenkin hänelle yrittänyt omia tuntojani selittää sanomalla että olen onnellinen jos 30 vuoden päästä herään vielä hänen vierestään ja olemme yhä rakastuneita, mutta koska sitä ei voi varmuudella tietää niin en halua sanoa että lupaan rakastaa häntä aina ja ikuisesti. Eihän hänkään voi tietää rakastaako minua vuosien päästä.
Toivottavasti asiat menevät sinulla hyvin mihin sitten päädytkin. Lohduttavaa sinänsä että emme varmasti ole ainoita asioita paljon pohtivia naisia, törmäsin tänään nimittäin kaupassa käydessäni ihan sattumalta kirjaan nimeltä "Women who think too much". Liekö ollut kohtalo

Selasin sitä pikaisesti, se käsitteli nimenomaan naisten tapaa "yliajatella" asioita oli sitten kyse suhteesta, työstä, perheestä.. Vaikutti ihan mielenkiintoiselta ja saattaisi olla hyödyllistä se lukea mutta jätin ainakin toistaiseksi ostamatta. Jos sinua kiinnostaa etsiä kyseinen kirja käsiisi niin sen oli kirjoittanut psykologi nimeltä Susan Nolen-Hoeksema. Ja koska siis aiheesta on kirjakin kirjoitettu niin kai tämä pohtiminen on sitten jopa aika yleinen ongelma