[QUOTE="Normaali";23124675]Pienimpiä kokoja ei tilata paljoa - ne menee heti. Kaikkein parhaiten myy koot 36-42, eli ne kaikkein normaalimmat. Koot toki ovat vähän isontuneet, mutta se ei johdu suomalaisista vaan vaateketjuista jotka yhtenäistävät linjojaan läpi rajojen (vaatteiden tekeminen on siis vielä halvempaa kun niitä tehdään vain niitä samoja kokoja).
Samaan aikaan kun normaalipaino häilyy, media ym. pitää yllä kuvaa ihannevartalosta joka on alipainoinen. Tämä vääristää toiset luulemaan, että jokaisen pitäisi olla samanlainen, vaikka se käytännössä on mahdotonta. Tavallisesta naisesta tulee lihava, ja sen sijaan että ihmiset katsoisivat kokonaisuutta, he keskittyvät kauhistelemaan lihavuuden lisääntymistä. Mikä sitten on lihavaa, kun täälläkin taistellaan vastaan vähän viisaampien laatimia BMI-rajoja? Se, mikä teistä näyttää hyvältä, ei tarkoita sitä että se on se kaikkein tavoiteltavin ja terveellisin malli.
Kohtuus kunniaan. Täällä mennään äärirajoilta toiselle, on vain laihoja ja vain liikalihavia. Jos asia todella huolettaa, vaikuttakaa vaikka verotukseen: karkit ja epäterveellinen ruoka verolle, liikunnasta bonusta ja ennen kaikkea: asenneilmasto uusiksi![/QUOTE]
Mä harvoin sanon näin, mutta tämä oli mielestäni hyvä vastaus. Eli niitä on yhtenäistetty ja sen takia ne ovat "suurentuneet". Se mua kiinnostaisi, että miksei niitä pieniä sitten tilata enempää jos ne kerran menevät heti...?
Ja jos jollekin on syntynyt sellainen kuva että puhun alipainoisten puolesta, niin korjaan sen nyt hetimmiten

Minä kannatan normaalipainoa, ja olen normaalipainoinen itsekin, en ollenkaan alipainoinen.
Ja sillä "tarttis tehdä jotain" tarkoitan juurikin sitä, että terveystottumuksille olisi tehtävä jotain, en nyt niinkään niitä vaatteita. Myös asenteet ovat muutosta vaativia.