Kansanedustaja: "Naiset menevät kenkäostoksillekin kauemmas kuin synnyttämään"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cc

Vieras
No huh huh :O

http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=34859:kansanedustaja-qnaiset-menevaet-kenkaeostoksillekin-kauemmas-kuin-synnyttaemaeaenq&catid=2:kotimaa&Itemid=4#CommentForm

Tuollaisia sitten valitaan meitä edustamaan Arkadianmäelle.

Mä käyn kenkäkaupassa 2 kilometrin päässä tai tilaan netistä. Synnyttämään pitää lähteä lähes 100 kilometrin päähän. Mulla tuo matka on vielä pieni verrattuna mitä se on Lapissa.

ei kovin hyvä rinnastus/ vastak.asettelu ku ei kenkien ostossa ole kenenkään hengestä kyse..... eikä siitä olekaan kyse ettei naiset viitsi lähteä synnyttämään satojen km päähä vaan turvallisuudesta |O mutta kelpaahan sitä lausahdella ilman supistuksia mitä vaan
nää päätökset pitäs panna tekemään avautumisvaiheen viimeisellä tunnilla luomu synnytyksessä ;) :o !!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Jahhas.

Asutettava hotelliin synnytyksen lähestyessä jos on pitkä matka.

Varmasti olis juu toimiva ratkaisumalli....

Sitten kotona odottaa muut lapset ja ihmettelevät miksi äiti ei ole kotona vaan hotellissa.

Asko-Seljavaaralla ei näemmä ole koskaan ollut kiirettä sairaalaan. Kengät kun ei kaupan hyllyltä karkaa, joten niitä voi mennä hakemaan vaikka Italiasta, mutta toista se on kivun kanssa kulkea ja pelätä että se hauras elämä päättyy ennen aikojaan vain sen takia että sairaala on kaukana.

Jahhas.

no niin se menee. Paitti että kela on niin kiva kaveri että sanoo ensin että toki kulut korvataan kun on lääkärin määräyksestä lähtenyt lähemmäs sairaalaa ja ennenaikaisen synnytyksen riski on olemassa. Ja sitten kun olet siellä synnytyspaikkakunnalla, stressi on poissa ja odottelet rauhassa mitä tapahtuu, vauva ei synnykään etuajassa niin kela nostaa kädet pystyyn ja sanoo että ei me mitään korvata, turha luulo :headwall:

Ja meillä täällä pohjoisessa on lyhyempi matka lähimpään kenkäkauppaan kuin synnyttämään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa harmaana:
Jahhas.

Sitten kotona odottaa muut lapset ja ihmettelevät miksi äiti ei ole kotona vaan hotellissa.

Tai vaihtoehtoisesti koko perhe hotelliin?
Ja palkattu eläintenhoitaja kotiin, tai lemmikit omaan hoitolaansa?

Tai mitä siellä kotona nyt sitten onkaan.

Voi kun asiat aina oliskin niin yksinkertaisia. Olis niin pal helpompaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
[
Ja meillä täällä pohjoisessa on lyhyempi matka lähimpään kenkäkauppaan kuin synnyttämään :D

Ei tarvitse asua edes pohjoisessa kun asiat on näin.

no joo. Mutta sinne kenkäkäkauppaankin on matkaa 160km :D ja synnyttämään rapiat 450km...

Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Se onki helsinkiläinen ja vieläpä kokoomuslainen. Käy ite vissiin Nykissä kenkäostoksilla.

Niin ja PLASTIIKKAKIRURGI, jonka omista synnytyksistä on jo lähemmäs sata vuotta. Sai takuulla itse synnyttää muutaman kilsan päästä kotoaan.

Kuka toimii maksumiehenä, kun vähävarainen riskisynnyttäjä majoitetaan hotelliin? Vähävarainen itse, kun tulot eivät ole riittävät saada sosiaalitoimelta avustusta? Kunnan sosiaalitoimiko? Minä en mene pitkälle kenkäostoksille, enkä osta kenkiä turhaan. Koska yksinkertaisesti, minulla ei ole siihen varaa!

Keskittämällä liian kauas saadaan aikaan lisääntyneitä vaaratilanteita, ei hyötyä. Ainoa hyöty on luultavasti se taloudellinen. Sen lisäksi terveydenhuolto puolen resurssit eivät takuulla veny keskitetyissä keskuksissa käsittelemään lisääntyneitä synnytksiä, joka lisää riskejä. Osastoja ei suurenneta, henkilökunnan määrää pidetään samana, onhan se taloudellisempaa. Sitten odotetaan käytävällä tuntikausia huoneen vapautumista.

Kyllä on taas harvinaisen meitä asiakkaita ja potilaita ajatteleva kommentti. Kaikki pitää saada mahdollisimman halvalla, vaikka hintana saattaa olla synnyttäjän ja vauvan henki. Se taitaa kuitenkin tulla halvemmaksi menetykseksi vuosittain kuin lakkauttaa Asko-Seljavaaran tarkoittamat "turhat" osastot. Kaiken pitäisi olla kannattavaa ja tuottavaa, väliäkö meillä. Terveydenhuollosta on tullut bisnes, siinä missä kaikesta muustakin alkaa tulla tässä helvetin Kataiskapitalismin kehdossa.

Mene siis New Yorkiin synnyttämään, sinulla siihen palkoillasi on luultavasti rahaa. Minä haluan synnyttää minulle tutussa ja turvallisessa, inhimillisen lähimatkan päässä olevasta synnytysosastosta, jonka henkilökunta on asiansa osaavaa, taitavaa ja tarpeeseen. Eikä minun tarvitse pelätä sitä, että joutuisin riskiryhmään ainakaan vähävaraisuuteni vuoksi.

Miksi niitä lääkäreitä ei kiidätetä sairaalasta toiseen? Soitettais vaan et nyt supistaa, hyppääs autoon ja ala tulla puuduttamaan/nukuttamaan/leikkaamaan tai mitä ikinä tarviskaan...

Alkuperäinen kirjoittaja onpa taas:
Kuka toimii maksumiehenä, kun vähävarainen riskisynnyttäjä majoitetaan hotelliin? Vähävarainen itse, kun tulot eivät ole riittävät saada sosiaalitoimelta avustusta? Kunnan sosiaalitoimiko? Minä en mene pitkälle kenkäostoksille, enkä osta kenkiä turhaan. Koska yksinkertaisesti, minulla ei ole siihen varaa!

Kela. Mutta sekin oman päänsä mukaan. Ensin sanotaan että tietenkin korvataan koska on riskit olemassa ja kun ei mitään tapahdukaan, sanotaan että voi voi, ei me sitten korvatakaan. Siinä kohtaa lääkärintodituksella voit pyyhkiä takapuolta.

täällä kun tosiaan tuo matka on 460km, siinä ehtii tapahtua matkalla vaikka mitä jos tulee yllätyksiä matkalla. Lähin synntysypaikka on ollut 160km päässä mutta se on lakkautettu. Toki ne ottaa vauvan vastaan jos se päättää pihalle pullahtaa siinä kohdalla mutta pyrkimys on viedä sairaalaan synnyttäjät. Lääkäri ei lähde ambulanssin mukaan, eikä yleensä kätilökään. ehkä tuosta seuraavasta tk:sta saattaa saada kätilön mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Miksi niitä lääkäreitä ei kiidätetä sairaalasta toiseen? Soitettais vaan et nyt supistaa, hyppääs autoon ja ala tulla puuduttamaan/nukuttamaan/leikkaamaan tai mitä ikinä tarviskaan...

no mitä se auttaisi? jos sairaalan ja tk:n välillä on 300km matkaa niin menee se lääkärillä se sama neljä tuntia siihen kuin mitä menis potilaalla?

Synnytykset ovat kuitenkin aina niin eri tapauksia kuin vaikkapa luomenpoistot tai -kohotukset joita tuo vanha mummeli on joskus tehnyt. Argggggggh, tulee oikein vihaiseksi.

Yhteistyössä