Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
joo on työssäkäyntialeueet, mutta kun tää ROVANIEMEN alue on jo pelkästään niin iso että päästä toisen o matkaa noin 20o kilsaa joten kohtuuton on matka silloin, varsinkin autotomalle. ja kun busseja ei kulje edes oka paikkaan tai jos kulkee niin yks aamula toinen illalla
Niinhän se on. Silloin ei auta muu kuin hankkia jotenkin auto, muuttaa lähemmäs, etsiä äkkiä toinen työ, osallistua työvoimapoliittiseen toimenpiteeseen ettei menetä korvauksia...
Mutta näin kärjistäen: ei ole työkkärin asia miettiä, miten työnhakija kulkee työmatkat.
mieti itte, miten työtön hankkii sen, jos työttömyyskorvaus on noin 500e. ja tässä en puhu itestäni. on paljo ihmisiä jotka joutuvat kieltäytymän van siksi etteivät yksinkertaisesti voi mennä. JA muutto onkin sit hyvä ratkaisua esim puolen vuoden työn takia vai? mieti vähän. ja kahdessa paiaksa asunminen on kallista
No mut eihän sun työttömyyskorvauksella silloin ole elettävä, jos työtä saat. Sitten ostat auton sitä varten, että pääset tienaamaan.
eihän se palkka sieltä työstä ehti tule, voi mennä jopa 2kk ku saa ekan tilin.
Kyllä ne muutkin joutuu lainaa ottamaan auton ostoon!
et saa lainaa jos sulla ei oo työpaikkaa. ja se että työt alkaa esim huomenna ei riitä. aina ei edes puolen vuoden työ riitä
No siis otat työn vastaan. Sitten kävelet autokauppaan ja ostat muutaman tonnin auton. Siihen saat varmasti lainan, vaikka olis pienemmätkin tulot. Tai maksat visalla, jos sellainen on olemassa. Tämän kerkeät hyvin tehdä ennen kuin huomenna alkaa työ.
Mikä siinä on niin vaikeaa?
miten työtönostaa sillä 500e sen auton? ja visaa ei saa työtön
No mähän just sanoin, että ostat sen sitten, kun sulla on se työpaikka. Ei ennen sitä. Samana päivänä kun soppari on kirjoitettu alle, menet autokauppaan ja ostat auton. Ongelma?
Ja joo, visaa ei saa työtön, mutta esim. mulla on visa, vaikka olen työtön, koska olen sen hankkinut 10 vuotta sitten, kun visan sai yliopisto-opiskelija jolla oli 90 opintoviikkoa täynnä. Ja myöhemmin olen työssäollessani hankkinut toisenkin visan pahan päivän varalle. Eli heti kun on töitä, yleensä visa myönnetään.