Jokaisella parilla alkaa arki alkuhuuman jälkeen. Arki tuo esille toisen paljaana, kun ruusunpuna katoaa. Se, milloin se arki alkaa, ei minusta liity mitenkään rakkauden määrään.. Pikemminkin se on yhteydessä siihen, kuinka nopeasti on opittu tuntemaan toista syvemmin. Käytännössä, kun toisesta ei tiedä juuri mitään syvällisempää, alkuhuuma kestää kauemmin, sillä siinä voi itse täydentää sitä mielikuvaa toisesta osapuolesta omilla kuvitelmilla. Kun oppii tuntemaan toista, huonojakin puolia rupeaa paljastumaan, ja tässä vaiheessa ihminen pyrkii muuttamaan toista, joka taas tietää riitoja. Jos toinen osapuoli on perirehellinen suomalainen mies joka sanoo suoraan mitä ajattelee(niinkuin ap:n mies ja omani), niin usein ensimmäiset sanalliset taistot tulevat nopeasti eteen, sillä tällainen ei vaivaudu myönnyttelemään toista ollakseen miellyttävä, taikka esitä suhteen alussa mitään muuta kuin on ujouden tms vuoksi. "Arki" on toisen tuntemista. Tässä vaiheessa testataan, selviydytäänkö karikoista, eli onko suhde turvallinen, hyväksyykö tuo toinen minut sellaisena kuin olen, huonoina ja kiukkuisinakin aikoina, kaikkine mielipiteineni. Luvassa on ongelmia. Joka suhteessa tämä vaihe käydään läpi, ennemmin tai myöhemmin. Minun ja rakkaani suhteessa tämä vaihe on vielä päällä, kuitenkin luulen sen olevan loppupuolella. Mikä sitten antaa voimia jaksaa, vaikka välillä on todella hankalaa ja rankkaa? Vastaus on rakkaus kaikkinensa, ja tieto siitä, että vahvuuksia on suhteessa enemmän(aina ei tosin tunnu siltä). Lisäksi kaikki vaikeat, lopuksi lutviutuneet asiat lujittavat suhdetta todella paljon, eikä sitä enää reagoi niin voimallisesti jos toinen vaikkapa lähtee pitkän, erimielisen keskustelun jälkeen ovet paukkuen. Kyllä se sieltä takaisin tulee kun on leppynyt. Minusta ap ja ap:n mies kuulostavat molemmat siltä, että ovat hämmentyneitä, kun eivät tiedä haluaako olla yhdessä kun "arki" on selkeästi alkanut. Hankalapa ap:n miehen on kovin kehua ap:tä jos ei tiedä vielä että rakastaako. Miehet usein ajattelevat, että naiselle on turha sanoa MITÄÄN positiivista, ennenkuin miehet ovat varmoja omista tunteistaan. Eivät halua antaa naisen kuvitella liikoja suhteesta. Hiljaa hyvä tulee. Minusta on hyvä piirre miehessä tuollainen, että ei sano mitään mitä ei tarkoita todella. Sitten kun sanoo, tietääpähän että myös tarkoittaa sitä. Ap:n olisi hyvä antaa tilaa miehelle etsiä omia ajatuksiaan ja muotoilla ne sanoiksi. Ap ei oikein muuta voi, kuin puhua omasta puolestaan ja antaa toiselle aikaa ja tilaa. Itse olen sitä mieltä, että KUKAAN ei voi todella rakastaa toista esim. alle vuoden tuntemisen jälkeen. Ja "alkuhuuma" ei mielestäni ole rakkautta, vaan rakkautumista siihen ihmiseen keneksi toista KUVITTELEE. Vähän niin kuin toiveajattelua. Luin jostakin, että hitaasti syttyvillä suhteilla on parempi ennuste kuin niillä, jotka alkavat roihuavilla liekeillä. Jos ihminen kokee alussa voimakkaan rakastumisen tunteen, niin on ihan järkeenkäypää, että myös pettymys on suurempi toisen todellisen minän valottuessa. Nämä suhteet usein ovat kai niitä max parin vuoden suhteita, ja lopulta nämä ihmiset sitten vanhana kuolevatkin sinkkuina. Jos ei satu olemaan ihquu flirttii jonkun hurmaavan naapurihuoneen dementikon kanssa

Tsemiä ja pitkämielisyyttä ap sinulle, jos päätät olla vielä miesystäväsi kanssa. Ota rennosti niin kyllä niitä kehujakin rupeaa varmasti pikkuhiljaa satelemaan.