Karppaajat, -mitä mä teen väärin?? =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitääkö olla pikkasen pläski..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitääkö olla pikkasen pläski..

Vieras
Mä olen nyt toista viikkoa karpannut, jättänyt kaikki sokerit, perunan, pastan, riisin, leivät, puurot, kaikki.. syönyt vihanneksia, kanaa, paistijauhelihaa, kermaa, maitorahkaa, raejuustoa, kinkkumunakkaita ym. ja lisännyt liikuntaa (käynyt lenkillä) ja mun paino on ihan täsmälleen sama kun 2 viikkoa takaperin =(
Miksei tää toimi vielä ainakaan...?

Esim. eilen söin kanaa kermakastikkeessa ja parsaa, tomaattia ja raejuustoa. Sitten söin karppipitsaa ja kahvin kanssa karppaajan juustokakkua. Illalla söin vielä vähän kanaa kasvisten kera.

Mitä teen väärin =(

Alkuperäinen kirjoittaja Google:
Varmasti kannattaa perehtyä asiaan ja faktoihin. Karppaus.info

Mä mielestäni olen perehtynyt asiaan.. ja siksi ihmettelenkin miksei 2viikossa ole tapahtunut minkäänlaista muutosta..
Olen joskus laihduttanut ihan vain pienemmillä annoksilla ja lisätyllä liikunnalla ja kyllä 2viikossakin oli jo lähtenyt paino laskemaan..
Siksi epäilyttää koko homma nyt..

Hei, yks asia joka sun täytyy sisäistää: ÄLÄ TUIJOTA VAAKAA! Se ei kerro sitä totuutta. Olet taatusti jo alkanut kiinteytyä. Vaatteista huomaat sen laihtumisen:) Mä kun ekaa kertaa 2v sitten karppasin, niin typeränä lopetin koko homman kesken, koska VAAKA ei näyttänyt miinusta.
Tsemppiä sulle, ja nyt se vaaka pois näkösältä;)

Alkuperäinen kirjoittaja Karppimami:
Hei, yks asia joka sun täytyy sisäistää: ÄLÄ TUIJOTA VAAKAA! Se ei kerro sitä totuutta. Olet taatusti jo alkanut kiinteytyä. Vaatteista huomaat sen laihtumisen:) Mä kun ekaa kertaa 2v sitten karppasin, niin typeränä lopetin koko homman kesken, koska VAAKA ei näyttänyt miinusta.
Tsemppiä sulle, ja nyt se vaaka pois näkösältä;)

Siis - paino ei laske mutta "kiinteytyy", mitä se tarkoittaa? Karppaus muuttaa läskin lihakseksi ihan itsestään, vai? Johan on ihmedieetti.

ok.. kiitos kannustuksesta. Kai mun pitää oikeesti tunkea vaaka varastoon ja katsoa miten homma etenee.. ei tää paha dieetti ole, ihan hyvin voin tätä jatkaa mut kun alkoi vaan epäilyttämään et onko tää sopiva dieetti mulle kun mitään ei ala tapahtua..
Vaatteistakaan en ole vielä osannut mitään päätellä kun painoa on sen verran että käytän aika väljiä vaatteita kokoajan..

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Kokonaiskalorit kannattaa katsastaa, ja varsinkin proteiinit. Proteiineja tulee tosi helposti liikaa.

selventäisitkö hieman kun en osaa laskea noita... jos olen syönyt broileria, raejuustoa, kasviksia, kermakastiketta, juustokakkua palan ja karppaajan pitsaa ison palan päivän aikana niin miten mä lasken esim. tuosta että söinkö liikaa proteiineja?
Ja miksi silloin kun alotin karppaamisen, kaikki sanoi että laihtuu kunhan vaan jättää hiilarit pois, rasvaa ja proteiineja saa syödä!

Miten te laskette noi jutut ja selvennätkö samalla että minkä verran ei ole liikaa proteiinia, rasvaa, kaloreita... auta mua =(

Babylonin.. : vielä... miksi jotkut puhuvat täälläkin syövänsä jopa 2000kaloria päivässä karpatessa ja minä en taatusti ole syönyt tuollaista määrää kun annoskoot on pieniä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Kokonaiskalorit kannattaa katsastaa, ja varsinkin proteiinit. Proteiineja tulee tosi helposti liikaa.

selventäisitkö hieman kun en osaa laskea noita... jos olen syönyt broileria, raejuustoa, kasviksia, kermakastiketta, juustokakkua palan ja karppaajan pitsaa ison palan päivän aikana niin miten mä lasken esim. tuosta että söinkö liikaa proteiineja?
Ja miksi silloin kun alotin karppaamisen, kaikki sanoi että laihtuu kunhan vaan jättää hiilarit pois, rasvaa ja proteiineja saa syödä!

Miten te laskette noi jutut ja selvennätkö samalla että minkä verran ei ole liikaa proteiinia, rasvaa, kaloreita... auta mua =(

Suurin osa on silti oltava kasviksia. Ja nimenomaan oikeita kasviksia!

Mulle meni aika hyvin takaraivoon määrät kun pidin kirjaa ja laskin punnittuani kaiken syömiseni makrot eli juuri nuo hiilarit, rasvat ja proteiinit. Karppaus.infon sivuilla on sitten laskuri mihin saa makrot syöttämällä niiden kokonaiskalorimäärän. Siellä on myös laskuri oman keskikulutuksen arvioimista varten jota voi käyttää suuntaa-antavana. Mä söin oman keskikulutukseni verran 1400-1600 kcal päivässä (joskus saattoi tulla enemmänkin) ja laihduin tasaiseen tahtiin.

Tuosta broileri + raejuusto + juustokakku + karppaajan pizza voisi jo vähän arvella että proteiineja saattoi tulla vähän liikaa. Ainakin kannattaisi koittaa tehdä jonkinlainen arvio.

Mä en kyllä allekirjoita sitä että hiilareiden pois jättämisen jälkeen voi syödä määrättömästi kaikkea muuta. Kokonaiskalorimääräkin vaikuttaa kuitenkin, ja nimenomaan tuntuu ainakin henk. koht. että liika proteiini saa aikaan jumia, ei niinkään runsas rasvan käyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja M:

no miten mun pitäisi esim. korjata eilistä ruokalistaa? Mulla olis edelleen sitä kanaa kermakastikkeessa ja niitä parsaa, raejuustoa ja tomaattia. Juusokakkuakin olis vielä.. saanko mä syödä sitä?
Voinko paistaa kananmunaa vaikka iltapalaks ja lisätä siihen vieläpä kinkkua jos on oikein nälkä..?

Alkuperäinen kirjoittaja M:

no miten mun pitäisi esim. korjata eilistä ruokalistaa? Mulla olis edelleen sitä kanaa kermakastikkeessa ja niitä parsaa, raejuustoa ja tomaattia. Juusokakkuakin olis vielä.. saanko mä syödä sitä?
Voinko paistaa kananmunaa vaikka iltapalaks ja lisätä siihen vieläpä kinkkua jos on oikein nälkä..?

Jos suurimman osan on oltava kasviksia, niin kannattais varmaan lisätä niitä kasviksia sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos suurimman osan on oltava kasviksia, niin kannattais varmaan lisätä niitä kasviksia sitten.

Lisätä kasviksia jos mulla on lautasesta yli puolet täynnä kasviksia ja niiden rinnalla on yks pala broileria kermakastikeessa?
Karppipitsassakin oli lihaa ja kasviksia..

voisko joku kertoa esim. viitteellisen päivän ruokalistan missä olis sopivasti kaikkea?
Mitä mun pitää jättää pois mistä saan kokoajan liikaa proteiineja?
Rahka ja raejuusto?

Yhteistyössä