karppaus apua ja hiilihydraattien määrästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läski

Vieras
eli paljon sallitte hiilareita päivittäin?
olen aloittelija,mut huomasin että monessa tuotteessa hiilaria kuitenkin on. varmaan 30g olen tänään saanut.

ja oliko huono juttu...tein iltapalaks ananasrahkaa. ananaspaloja (niissä oli niitä hiilareita aika paljon, mut liemen kaadoin pois!), lisäks laitoin vatkattua kuohukermaa sekä rahkapurkin. söin tota aika paljon.

oon aloittelija ja ehkä vähä hukassa.

Riippuu siitä, mitä tyyliä haet? Jos alakarppia, noi hedelmät ei siihen mahdu, jos kasviksetkin on kohdillaan (plus niiden sisältämä sokeri tekee vierotuksesta vaikeampaa)... Jos taas hyvä karppia, niin ok. Muista syödä kasviksia.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Riippuu siitä, mitä tyyliä haet? Jos alakarppia, noi hedelmät ei siihen mahdu, jos kasviksetkin on kohdillaan (plus niiden sisältämä sokeri tekee vierotuksesta vaikeampaa)... Jos taas hyvä karppia, niin ok. Muista syödä kasviksia.

haen sellaista tyyliä,että laihtuisin... :( siis en mä tiedä. laihdunkohan mä tällä mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Mä laihduin ennen lastani 3kk aikana treenaamalla ja hyväkarppaamalla 10 kiloa. Hiilareita sallin 100g päivässä ja pidin viikossa yhden ns. boostipäivän, ettei elimistö vetänyt itseään säästöliekille.

Suosittelen ettet ainakaan jätä kokonaan hiilareita, ettei elimistösi mene ketoosiin..

no aamulla söin kananmunan ja pekonia,
päivällä pari omenaa (tiiä sitte onko nekään sallittuja)
iltapäivällä söin kinkkukasiketta ja salaattia
ja nyt rahkaa?
miltä kuulostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

haen sellaista tyyliä,että laihtuisin... :( siis en mä tiedä. laihdunkohan mä tällä mitään...

menepäs karppaus.infoon hakemaan lisää tietoa ja sitten päätät millä tyylillä haluat karpata :)

Mä laihduin ennen lastani 3kk aikana treenaamalla ja hyväkarppaamalla 10 kiloa. Hiilareita sallin 100g päivässä ja pidin viikossa yhden ns. boostipäivän, ettei elimistö vetänyt itseään säästöliekille.

Suosittelen ettet ainakaan jätä kokonaan hiilareita, ettei elimistösi mene ketoosiin..

Ootkohan säkään perehtynyt yhtään karppaukseen...

1. Kukaan oikeasti karppaaja ei jätä kokonaan hiilareita. Ei edes alakarpit.
2. Ketoosi ei ole sama kuin ketoasidoosi.

ja nyt rahkaa?
miltä kuulostaa?

Liian vähän kasviksia, hedelmät alkuun hiiteen eikä koskaan tyhjään mahaan. Pistä syömäsi ruoka-aineet esim. fineliin ja tarkista, ettei paino ole lipsahtanut proteiiinille. Pääpaino pitäisi siis olla rasvalla.

mitäs vikaa ketoosissa? paras tapa laihtua ja päästä hiilarihimoista eroon

ja nyt rahkaa?
miltä kuulostaa?

Aika köyhältä :( Kaloreja pitäisi saada enemmän, paljon enemmän, olit sitten miten pieni tahansa. Alle 1200kcalin ei pitäisi jäädä, muuten kehosi rupeaa pitämään kaksin käsin kiinni kiloistasi.
Ei liikaa muttei liian vähänkään.

Rahka on ihan hyvää jos siis hyväkarppaat.
Hedelmätkin pienissä määrissä.
Jätä kaikki vaaleat jauhot, sokeri ja peruna, riisi, pasta pois ensin.
Käytä lisukkeina esim. parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa tms.
Muista myös että rasva ei tulisi aina olla kovaa.

ja nyt rahkaa?
miltä kuulostaa?

Aika köyhältä :( Kaloreja pitäisi saada enemmän, paljon enemmän, olit sitten miten pieni tahansa. Alle 1200kcalin ei pitäisi jäädä, muuten kehosi rupeaa pitämään kaksin käsin kiinni kiloistasi.
Ei liikaa muttei liian vähänkään.

Rahka on ihan hyvää jos siis hyväkarppaat.
Hedelmätkin pienissä määrissä.
Käytä lisukkeina esim. parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa tms.

en ole hei mikään pieni vaan 115kg ::(
mä en vaan osaa. mut nälkä ei ole, eli sinänsä...

Noin isoilla kiloilla alottaisin niin että kalorit ois päivittäin vaikka 2000kcal.
Vähentäisin sitten kun tulosta tulee. Mutta älä hyvä ihminen noin sitä laihdutusta tee.
Muista että liikunnalla on kuitenkin kiinteyttävä vaikutus. Kävely on todella hyvä astinlauta. Ja esim. 10 000 askelta päivässä ei ole isokaan duuni, mutta sillä saa laihdutuksen hyvin käyntiin.

Jos sä laihdutat tommosella kituutus dietillä, sorrut vaan jättikalorisiin snäkseihin joskus yömyöhään.
Syö lounaaksi vaikka grillattua kanaa (ilman sitä "kuorta") jotain kastiketta ja vaikka pakasteesta joku kasvissekoitus (höyrytä se)
Aamulla vaikka kahvi tai tee ja pala tummaa leipää ja siihen päälle reilusti kinkkua ja juustoa.
Rasvainen lohikin on hyvä pääruoka, sen lisäksi menee helposti vaikka papuja, tai maissia, tai vaikka wokkivihanneksia, tai kasvisgratiinia.
Annokset maltillisiksi, syö mielummin usein kuin paljon kerralla. Ymmärrät sen sitten kun huomaat tulevasi pienemmästä täyteen. Mahasi on luultavasti venynyt, tai olet syönyt paljon tyhjiä kaloreita. Tai sitten et liiku.

Tahdon auttaa, mutta tahdotko että autan?

Alle 1200kcalin ei pitäisi jäädä, muuten kehosi rupeaa pitämään kaksin käsin kiinni kiloistasi.

Tässä olisi sulle hyvä startti.

Minä taas suosittelen ap, että et vedä liian alhaalle hiilareita, koska sitten voi käydä niin, että tuleekin heikko olo ja sanot, että "ei karppaus toimi".

Kannattaa ensin lähteä 200/150 grammasta, ja siitä pudottaa vähitellen, ja kokeilla, miten alhaalle voit mennä, että on hyvä olo. Joillekin nimittäin tuo alle 20 gr on liian vähän, varsinkin jos urheilee.

mene tänne pystyt laskemaan kuinka paljon saat hiilareita ja kaloreita päivässä :)
http://kiloklubi.fi/
käy lukemassa karppi.net....karppauksessa on se hyvä puoli ei tarvitse laskee kaloreita voit huoletta syödä kun on nälkä kunhan hiilarit pysyy alhaalla ainakin alle 100gr/vrk.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
mene tänne pystyt laskemaan kuinka paljon saat hiilareita ja kaloreita päivässä :)
käy lukemassa karppi.net....karppauksessa on se hyvä puoli ei tarvitse laskee kaloreita voit huoletta syödä kun on nälkä kunhan hiilarit pysyy alhaalla ainakin alle 100gr/vrk.

Mutta aloittelijoiden kannattaa ehdottomasti ne kalorit laskea, koska eivät varmastikaan tiedä, miten paljon missäkin on hiilareita ja näin ollen tekevät varmasti virheitä...

Tai siis punnita tuotteet ja laskea ne hiilarit...

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Minä taas suosittelen ap, että et vedä liian alhaalle hiilareita, koska sitten voi käydä niin, että tuleekin heikko olo ja sanot, että "ei karppaus toimi".

Kannattaa ensin lähteä 200/150 grammasta, ja siitä pudottaa vähitellen, ja kokeilla, miten alhaalle voit mennä, että on hyvä olo. Joillekin nimittäin tuo alle 20 gr on liian vähän, varsinkin jos urheilee.

tää ei vaan toimi läheskään kaikille, ainakaan jos on taipuvuutta sokeririippuvuuteen.

Mutta aloittelijoiden kannattaa ehdottomasti ne kalorit laskea, koska eivät varmastikaan tiedä, miten paljon missäkin on hiilareita ja näin ollen tekevät varmasti virheitä...

kaloreiden laskemisella ei ole mitään muuta merkitystä kuin se, että saa tarpeeksi kaloreita. hiilareita kannattaa toki laskea

ei tarvitse,kunhan hiilarit pysyy matalana...hiilarit on helppo laskea kun ostaa tuotteita vain missä on alle 7gr/hh.

Sanoisin että ap menee nyt kiltisti karppaus.infoon ja valkkaa sieltä itselleen sopivimman suunnan. Suosittelen Atkinsin dieettiä koska jos sitä noudattaa, se on turvallinen. Ei siis mitään "sinnepäin" Atkinsia vaan ohjeiden mukaan. Siihen tarvitset luultavasti kirjan mutta siellä onkin sitten malliateriat ja reseptitkin.

Kalorit nyt vaan on aika turhia laskea, varsinkaan aloitellessa. Itse söin yli 3000 kcal/vrk ja laihduin silti todella reippaasti alkuun. Vasta kun aloin laskemaan kaloreita, hidastui laihtuminenkin, hassua. Ketoosi on autuas tila ja varsinkin niille joilla ahmimiseen taipumusta niin voi olla todellakin avartava kokemus. Kun ei tee mieli ruokaa ja olo on seesteinen niin löytää elämäänsä aivan uusia ulottuvuuksia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Sanoisin että ap menee nyt kiltisti karppaus.infoon ja valkkaa sieltä itselleen sopivimman suunnan. Suosittelen Atkinsin dieettiä koska jos sitä noudattaa, se on turvallinen. Ei siis mitään "sinnepäin" Atkinsia vaan ohjeiden mukaan. Siihen tarvitset luultavasti kirjan mutta siellä onkin sitten malliateriat ja reseptitkin.

Kalorit nyt vaan on aika turhia laskea, varsinkaan aloitellessa. Itse söin yli 3000 kcal/vrk ja laihduin silti todella reippaasti alkuun. Vasta kun aloin laskemaan kaloreita, hidastui laihtuminenkin, hassua. Ketoosi on autuas tila ja varsinkin niille joilla ahmimiseen taipumusta niin voi olla todellakin avartava kokemus. Kun ei tee mieli ruokaa ja olo on seesteinen niin löytää elämäänsä aivan uusia ulottuvuuksia :D

näin..eka kannattaa opetella syömään oikein kun alkaa karppaan ja sitten myöhemmin jos on tarvetta alkaa laskeen kaloreita.
karppaus ei perustu kaloreitten laskemiseen vaan hiilareitten

Edelleenkin olen sitä mieltä, että kun opettelee karppaamaan, niin ensin laskee ne kalorit ja hiilarit, että oppii tekniikan ja sitten kun sen osaa, ei tarvitse enää laskea hiilareita sun muita.

Ja jos on sokeriaddikti, niin ei kannata alkaa 20 gr hiilareilla, varmasti tulee himo syödä epäterveellisesti sokeria. Mieluiten aloittaa pienin askelin ja katsoa, millä tavoin se sokerihimo poistuu.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että kun opettelee karppaamaan, niin ensin laskee ne kalorit ja hiilarit, että oppii tekniikan ja sitten kun sen osaa, ei tarvitse enää laskea hiilareita sun muita.

Ja jos on sokeriaddikti, niin ei kannata alkaa 20 gr hiilareilla, varmasti tulee himo syödä epäterveellisesti sokeria. Mieluiten aloittaa pienin askelin ja katsoa, millä tavoin se sokerihimo poistuu.

ketoosi on paras tapa päästä eroon sokeririippuvuudesta jos sellaisesta oikeasti kärsii. pienillä askelilla ei oikeasti addikti pääse eroon sokerista ollenkaan vaan se ylläpitää sokerihimoa koko ajan.

ja kaloreilla ei ole mitään merkitystä, hiilareiden laskemisella on.

Yhteistyössä