Käsittämätöntä, miten hitaita kotiäidit voi olla pakkaamaan ostoksiaan kaupassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis toi ap:n kuvailema tilanne ei ärsytä eikä vituta. mutta se vituttaa kun kaks ämmää on peräkkäin maksaneet ostoksensa ja hokaavat pakatessaan että hei, me tunnetaan! ja sitte siinä juorutaan kaikki pikku-eeron varpaidenvälitöhnätkin kuluneen kymmenen vuoden ajalta eikä tajuta että JONO SEISOO!!!!

siinä on pikkusen näreissään se kassakin kun se yrittää saada niitä ämmiä pakkaamaan kamansa että vois laittaa seuraavan asiakkaan tavarat tulemaan... ja näitä tapahtuu joka helevetin viikko...

nimim. pikakassat kunniaan

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Olen aina ajatellut että eläkeläisikäiset mummelit ovat niitä hidastelijoita, mutta kotiäiteihin verrattuna nämä mummuthan ovat pirun nopeita.

Olin Prismassa ostamassa itselleni eväitä töihin, ja varsinaisesti kassoilla ei ollut ruuhkaista, mutta kuitenkin asiakkaita riitti 1-3 jonottamaan jo vuorossa olevan perään.

Edessäni oli kotiäiti muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa, ja ostoksia oli ymmärrettävistä syistä kärryllinen, kun se sisälsi vaippoja ja varmaan viikoksi ruokaa.

Ensinnäkin se tavaroiden hihnalle laitto kesti ikuisuuden, kun sen mamman piti välissä tuituilla sille vauvalle. Sitten kun kaikki kamat oli nostettu, niin se jäi vaan siihen maksupaikalle venailemaan että se kassanhoitaja saa vedettyä kaikki tuotteet. Ei siis puhettakaan että olisi voinut mennä esimerkiksi pakkaamaan... :whistle: :whistle:

Noh, se laari alkoi tietysti täyttyä, ja mamma katsoo kauhistuneena että voi voi nyt menee kyllä lihapullapaketit rikki, ja siirtyi vähän siirtelemään niitä paketteja sivuun. Ei siis edelleenkään käynyt mielessä että olisi jo viimeistään tässä vaiheessa alkanut pakkaamaan.

Noh, asiakas sai maksettua ja alkoi sitten pakata. Oma vuoroni tuli, maksoin evääni ja menin odottelemaan kaveriani viereisen kassan luokse, joka oli tyhjänä.

Tämän aikana sama mamma pakkaili yhtä verkkaiseen tahtiin, ja kassa ehti rahastaa 9 eri asiakasta, ennen kuin mamma sai omat kamansa kasaan. Katsos kun siinä välissä piti taas tuituilla sille vauvalle, antaa vähän maissinaksuja maisteltavaksi, laittaa osa jo kassiin pakatuista tavaroista uudelleen hihnalle ja kokeilla mahtuisiko kassiin enemmän jos laittaisikin perunapussin kananmunien tilalle ja varsisellerit siihen päälle. Vai hei meniskö se jäätelö sittenkin siellä pohjalla paremmin...

Siis missä on vika? Luulikohan se ihminen että se on ainoa asiakas siellä kaupassa, vai eikö se vain käsittänyt kuinka hidas se todellisuudessa oli? Missä oli järki? Miksei voinut mennä pakkaamaan jo heti kun oli saanut kärryt tyhjäksi, vaan piti jäädä silmä kovana tuijottamaan mitä kassa tekee?

Hurjan iso otanta tuossa sinun teoriassasi, olet nähnyt yhden hitaan kotiäidin kaupassa ja nyt mielestäsi kaikki kotiäidit ovat hitaita:D

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis toi ap:n kuvailema tilanne ei ärsytä eikä vituta. mutta se vituttaa kun kaks ämmää on peräkkäin maksaneet ostoksensa ja hokaavat pakatessaan että hei, me tunnetaan! ja sitte siinä juorutaan kaikki pikku-eeron varpaidenvälitöhnätkin kuluneen kymmenen vuoden ajalta eikä tajuta että JONO SEISOO!!!!

siinä on pikkusen näreissään se kassakin kun se yrittää saada niitä ämmiä pakkaamaan kamansa että vois laittaa seuraavan asiakkaan tavarat tulemaan... ja näitä tapahtuu joka helevetin viikko...

nimim. pikakassat kunniaan

Beesi!

Valitettavasti minä olen se joka tukin aina sen kassan. Käyn kerran viikossa kahdeksan hengen ruokaostokset ja kärry on ääriään myöten täynnä. JA ne ostokset ei vaan mahdu sinne kassan toiseen päähän. Kun saan kärryn tyhjäksi meen kyllä pakkaamaan, mutta monesti ehtii vain vajaan kassin pakata ennen maksua.
Pääsääntöisesti kassa kyllä hälyyttää toiselle kassalle jonkun kun alan lappaa tavaroita hihnalle. Noloa sekin. Mutta ei voi mitään. En tuon takia ala useammin käymään kaupassa.

Hienoa et jollakin on aikaa naattia kauppakäynneistä... =) kunhan vaavi kasvaa niin voi olla et pakkaaminenkin noputuu... tilanteen pakosta... vuoden päästä jo taatusti sekin äiti on super nopee kassalla ja siin samalla puhuu kännyyn ja rauhottelee kärryistä pois halavaa lastaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja kg:
Jaa, siis se viereinen kassatäti kerkis rahastaa 9 asiakkaan ostokset sillä välin, kun odotit kaverias joka oli tyhjällä kassalla?!? Vai jäitkö ihan kyyläämään..

niin... ja ne ostokset niillä 9:llä asiakkaalla oli varmaan tyyliin: pari maitopurkkia ja leipä... vai kerkeskö se toinen kassa tosiaan rahastaa 9 asiakasta joilla oli MYÖS kärry täynnä tavaraa? :whistle:

epäilen, mutta ap:n taitoja tappeluketjujen aloittajana en epäile hetkeäkään.

Mä en oikein tajuu mikä tossa hidasti ja ketä, jos kerran kassa ehti rahastaa 9 asiakasta sillä aikaa kun tää tyyppi pakkas :D ?

Muistan sellaisenkin jutun täältä kun joku palstaileva kassa7 myyjä valitti sitä, että rahastaminen kestää kun asiakkaat menevät ensin pakkaileen ja sit siirtyvät liian hitaasti kassalle takas maksamaan.
Eli teit niin tai näin- aina väärin päin vai mitä?

No otan tuon tarinan hieman liioiteltuna, mutta tunnustaudun kyllä hidastelijaksi. En tuossa määrin, mutta kuitenkin.

- minä maksan palvelusta. Hankkikoot marketit enemmän pakkaustilaa sen sijaan että esimerkiksi pyörittävät miljoonia maksavia etukorttisysteemejään.
- koska kuljen pyörällä, niin reppu/rinkka/sivulaukut pitää pakata järkevästi. Maidot alas, hedelmät päälle. Ja niin ettei mikään törrötä selkään. Asetteluun menee aikaa.
- aloitan pakkaamisen etukäteen jos myyjä vetää ostokset järkevässä järjestyksessä läpi - siis ne maidot ensin. Muuten en.
- teen kyllä tilaa. Vierelleni mahtuu pakkaamaan, kunhan kumpikin tunnistaa omat ostoksensa.

Tää oli taas tälläinen hyvä esimerkki siitä, miten kapea katseinen ap on =)

Ei millään pahalla, mutta jos yksi kotiäiti tekee noin niin sun mielestä kaikki kotiäidit on sitten hitaita pakkaajia... vähän tilastotiedon opiskelua ;)

Ja mä olen sitten taas nähnyt sellaisen kiireisen "työmamman" joka puhu puhelimessa niin tiiviisti työasioita (juu, kuulin koska kaikki muutkin kuulivat),että pakkaaminen oli todella todella hidasta.

Joten eiköhän nuo ole tilanne kohtaisia tapahtumia, joita et voi yleistää kohdistuvan johonkin tiettyyn joukkoon :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huhujuttu:
Mä oon juuri tällainen pakkailija, alan pakata ennen maksua ainoastaan Lidlissä, tavan kaupassa vaan jumin ja haaveilen, no can do! :D

Täällä toinen samanlainen =).Mulla vois muuten jäädä maksu suorittamatta kun keskittyisin niin siihen pakkaamiseen.

Enempi mua ärsyttää sellaiset ihmiset siinä kassalla jotka käy laskemaan niitä 5 sentin kolikoita ja sitten laskevat ne vielä uudestaan jos eivät riitä,kun onhan siinä voinnut käydä laskuvirhe.Ja kun ei ne kolikot riitä (kaasaneitikin on ne siinä välissä jo kertaalleen kerennyt laskea) niin sitten penkovat setelipuolen ja laskevat ne setelit pariin kertaan vain huomatakseen ettei sitä käteistä ole tarpeeksi ja sitten vasta antavat sen pankkikortin.Joskus vielä siinäkin vaiheessa miettivät että maksanko visalla vai pankkikortilla =).Näitäkin ihmisiä kun kauppaan mahtuu.Ja silloin se jono tosiaan seisoo.
Ei mua häiritse jos joku pakkailee ajan kanssa siellä toisessa päässä.Ei mulla koskaan niin kiire ole kotia =)

Musta taas oli äärettömän hauska seurata tilannetta tässä yks päivä, kun mun edellä maksava pariskunta (noin 40-50v) asioi kassalla. Mies pakkas tavaraa sitä mukaa kun sitä hihnalta tuli. Ja kun nainen sai maksettua ostokset, kauhee jäkätys alko, et miks tää on näin ja tää näin ja näin... Se purki ne kassit siihen, ja rupes kiukuissaan pakkaan uudestaan, ukko suuttu ja lähti pois koko kaupasta... :D Tarkkaa hommaa nääs!

Alkuperäinen kirjoittaja pienet murheet:
Hauskaa lukea, että ihmisillä on oikeasti NÄIN pienet murheet!! hienoa, että isot asiat ovat hyvin!

Juuh, tää on tätä Maslown tarvehierarkiaa. Kun on ruokaa & suojaa + turvallinen olo, henkiset ja fyysiset tarpeet tyydytetty, niin lopuksi keksitään niitä ongelmia jos niitä ei muuten ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jaa että ihan jäit laskemaan että 9 asiakasta kerkes rahastamaan?vaikka sun vuoro tuli jo tän mamman jälkeen.

Kirjoitin aloituksessa että jäin odottamaan kaveriani, siksi kerkesin laskemaan nämä asiakkaat.

Alkuperäinen kirjoittaja kg:
Jaa, siis se viereinen kassatäti kerkis rahastaa 9 asiakkaan ostokset sillä välin, kun odotit kaverias joka oli tyhjällä kassalla?!? Vai jäitkö ihan kyyläämään..

Tarkennan. Kassat ovat pareittain, ja tämän kassan, jolla minä asioin ja jolla myös tämä mamma asioi, takana ei ollut ketään. Kassa oli suljettu. Jäin sen luokse odottelemaan kaveriani, joka asioi S-pankki asioiden tiimoilta infossa.

Tämä kassa jolla minä asioin, rahasti yhdeksän asiakasta sen jälkeen kun mamma pakkaili tavaroitaan. Kaverini ei ollut siis kassalla ollenkaan.

Yhteistyössä