Käsittämätöntä, miten hitaita kotiäidit voi olla pakkaamaan ostoksiaan kaupassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä ajassa ne ostokset pitää pakata, onko siinä joku aikaraja? Onko 5 minuuttia jo liikaa? Apua, mä en uskalla kohta mennä kauppaan: pitää olla laiha ja kaunis, ei saa olla liian kaunis, tuulipukua ei saa pitää ja nyt tämä; ostokset pitää pakata nopeasti:(

pees

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
siis toi ap:n kuvailema tilanne ei ärsytä eikä vituta. mutta se vituttaa kun kaks ämmää on peräkkäin maksaneet ostoksensa ja hokaavat pakatessaan että hei, me tunnetaan! ja sitte siinä juorutaan kaikki pikku-eeron varpaidenvälitöhnätkin kuluneen kymmenen vuoden ajalta eikä tajuta että JONO SEISOO!!!!

siinä on pikkusen näreissään se kassakin kun se yrittää saada niitä ämmiä pakkaamaan kamansa että vois laittaa seuraavan asiakkaan tavarat tulemaan... ja näitä tapahtuu joka helevetin viikko...

nimim. pikakassat kunniaan

Peesi ehdottomasti!!

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
jaa että ihan jäit laskemaan että 9 asiakasta kerkes rahastamaan?vaikka sun vuoro tuli jo tän mamman jälkeen.

Kirjoitin aloituksessa että jäin odottamaan kaveriani, siksi kerkesin laskemaan nämä asiakkaat.

Alkuperäinen kirjoittaja kg:
Jaa, siis se viereinen kassatäti kerkis rahastaa 9 asiakkaan ostokset sillä välin, kun odotit kaverias joka oli tyhjällä kassalla?!? Vai jäitkö ihan kyyläämään..

Tarkennan. Kassat ovat pareittain, ja tämän kassan, jolla minä asioin ja jolla myös tämä mamma asioi, takana ei ollut ketään. Kassa oli suljettu. Jäin sen luokse odottelemaan kaveriani, joka asioi S-pankki asioiden tiimoilta infossa.

Tämä kassa jolla minä asioin, rahasti yhdeksän asiakasta sen jälkeen kun mamma pakkaili tavaroitaan. Kaverini ei ollut siis kassalla ollenkaan.

Pistää silmään tuo kaveri? Onko sulla kavereita ? :o
Mites sitten kun saat vauvan itse, muista ettet missään mitään ylimääräistä sille sano. Kato et voi tietää kenen tien tukkona olet ;)

jaa että ihan jäit laskemaan että 9 asiakasta kerkes rahastamaan?vaikka sun vuoro tuli jo tän mamman jälkeen.

Kirjoitin aloituksessa että jäin odottamaan kaveriani, siksi kerkesin laskemaan nämä asiakkaat.

Alkuperäinen kirjoittaja kg:
Jaa, siis se viereinen kassatäti kerkis rahastaa 9 asiakkaan ostokset sillä välin, kun odotit kaverias joka oli tyhjällä kassalla?!? Vai jäitkö ihan kyyläämään..

Tarkennan. Kassat ovat pareittain, ja tämän kassan, jolla minä asioin ja jolla myös tämä mamma asioi, takana ei ollut ketään. Kassa oli suljettu. Jäin sen luokse odottelemaan kaveriani, joka asioi S-pankki asioiden tiimoilta infossa.

Tämä kassa jolla minä asioin, rahasti yhdeksän asiakasta sen jälkeen kun mamma pakkaili tavaroitaan. Kaverini ei ollut siis kassalla ollenkaan.

Siis oliko siinä jonossa ketään vai ei ollut? Vai mitä tarkoittaa kassan takana ei ollut ketään? Ja siis se kassa missä sinä ja tämä mamma asioitte oli suljettu ja silti se rahasti yhdeksän asiakasta mamman pakkailessa tavaroita... Huh minen enää ymmärrä... :D

Ottamatta mitään kantaa tähän kotiäitiosastoon niin kuvatunlainen hidastelu on kyllä varsin ärsyttävää.
Kun tavaroita on paljon niin miksei niitä vaan voi jo mennä pakkaamaan? Onhan toki niitäkin jotka menevät pakkaamaan ja vaikka kaikki olisi jo kassan kautta vedetty niin silti vaan pakataan loppuun asti vaikka myyjä odottaa jo maksua.

Rautaisella miehen logiikalla varustettuna valitsen kassajononkin laskelmoivasti. :D
Lasken jonossa olevat asiakkaat ja arvioin kunkin tavaramäärän jonossa edellä oleviin nähden. Lisäksi katson kumpi laari on parhaillaan täyttymässä. Näillä muuttujilla luon analyysin siitä kumpaan laariin minun ostokseni tulisivat menemään. Valitsen kassan siten että saan itseäni lähinnä olevan laarin joten tavaroita on helppo mättää säkkiin sillä aikaa kun kassa vetää kamoja lukijasta. Useimmiten laarin perälle ei ehdi kasaantua yhtäkään tuotetta vaan ehdin lappaa ne pusseihin.

Pakatessani tarkkailen tulopuolen liukuhihnaa ja lopetan pakkaamisen juuri ennen kuin tavarat loppuvat ja siirryn maksuasemiin. Kovin usein jonossa seuraavana oleva on jo mättänyt omat romunsa liukuhihnalle ja pönöttää pokkana siinä maksupaikalla ja kärryt on tietysti työnnetty siinä kapeassa välissä niin pitkälle että se haittaa siirtymistäni kassalle. Olenkin joskus kysynyt että "haluatko maksaa" kun on lompsa levällään siinä kärvistellyt.

Kun olen maksanut ja pakannut viimeisetkin kamat, poistun paikalta ennen kuin seuraavan asiakkaan ensimmäinenkään tavara on siirtymässä laariosastolle.

Alkuperäinen kirjoittaja lumiukko:
Siis oliko siinä jonossa ketään vai ei ollut? Vai mitä tarkoittaa kassan takana ei ollut ketään? Ja siis se kassa missä sinä ja tämä mamma asioitte oli suljettu ja silti se rahasti yhdeksän asiakasta mamman pakkailessa tavaroita... Huh minen enää ymmärrä... :D

Tässä on sulle nyt tällainen havainnollistava dokumentti siitä, kuka oli missäkin. Kuvassa minä olen jo maksanut ja odotan kaveriani sillä viereisellä kassalla (joka oli suljettu).

Miks siun piti jäädä just tuohon odottamaan sitä kaveriasi?Ja vahtimaan sen kotiäidin pakkaustyyliä?
Joo, hitaat pakkaajat on varmasti tosi ärsyttäviä mut tuli mieleen että miksi valitsit semmoisen jonon jossa oli tyyppi hirveen ruokamäärän kans?Jos itelläs oli vaan vähän ostettavaa ja kiire?

Juu kyllä kotiäitien pitäisi sitä paitsi päästää kaikki muut menemään ensin kassalle ostostensa kanssa, koska heillä on tietenkin vähemmän ostoksia ja ovat muutenkin nopeampia. Kotiäidillä on aikaa odottaa omaa vuoroaan.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Miks siun piti jäädä just tuohon odottamaan sitä kaveriasi?Ja vahtimaan sen kotiäidin pakkaustyyliä?
Joo, hitaat pakkaajat on varmasti tosi ärsyttäviä mut tuli mieleen että miksi valitsit semmoisen jonon jossa oli tyyppi hirveen ruokamäärän kans?Jos itelläs oli vaan vähän ostettavaa ja kiire?

Koska tuo kassalinjasto oli viimeinen ennen infopistettä, ja minusta oli luontevampaa odottaa siinä, kuin mennä infon puolelle sanomaan jonottaville "joo menkää vaan, mä en ole jonossa."

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Juu kyllä kotiäitien pitäisi sitä paitsi päästää kaikki muut menemään ensin kassalle ostostensa kanssa, koska heillä on tietenkin vähemmän ostoksia ja ovat muutenkin noepampia. Kotiäidillä on aikaa odottaa omaa vuoroaan.

Off topic. Jännä sinänsä että monet vanhukset joilla on paljon ostoksia, oma-aloitteisesti ehdottavat perässä olevalle asiakkaalle jolla on yksi tai kaksi ostosta, että sopii ohittaa. En ole koskaan nähnyt tai kuullut tällaista kotiäidin sanomana, tai yleensäkään nuorilta ihmisiltä.

Juu kyllä kotiäitien pitäisi sitä paitsi päästää kaikki muut menemään ensin kassalle ostostensa kanssa, koska heillä on tietenkin vähemmän ostoksia ja ovat muutenkin noepampia. Kotiäidillä on aikaa odottaa omaa vuoroaan.

Off topic. Jännä sinänsä että monet vanhukset joilla on paljon ostoksia, oma-aloitteisesti ehdottavat perässä olevalle asiakkaalle jolla on yksi tai kaksi ostosta, että sopii ohittaa. En ole koskaan nähnyt tai kuullut tällaista kotiäidin sanomana, tai yleensäkään nuorilta ihmisiltä.

Useamman kerran olen sanonut että sopii ohittaa, mikäli mulla on kärry täynnä ja takana tulevalla tyyliin tupakkiaski. Kuuluu mielestäni hyvään käytökseen ja vaivaantuisin omasta hidastelustani muuten. :)

Olen aina ajatellut että eläkeläisikäiset mummelit ovat niitä hidastelijoita, mutta kotiäiteihin verrattuna nämä mummuthan ovat pirun nopeita.

Olin Prismassa ostamassa itselleni eväitä töihin, ja varsinaisesti kassoilla ei ollut ruuhkaista, mutta kuitenkin asiakkaita riitti 1-3 jonottamaan jo vuorossa olevan perään.

Edessäni oli kotiäiti muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa, ja ostoksia oli ymmärrettävistä syistä kärryllinen, kun se sisälsi vaippoja ja varmaan viikoksi ruokaa.

Ensinnäkin se tavaroiden hihnalle laitto kesti ikuisuuden, kun sen mamman piti välissä tuituilla sille vauvalle. Sitten kun kaikki kamat oli nostettu, niin se jäi vaan siihen maksupaikalle venailemaan että se kassanhoitaja saa vedettyä kaikki tuotteet. Ei siis puhettakaan että olisi voinut mennä esimerkiksi pakkaamaan... :whistle: :whistle:

Noh, se laari alkoi tietysti täyttyä, ja mamma katsoo kauhistuneena että voi voi nyt menee kyllä lihapullapaketit rikki, ja siirtyi vähän siirtelemään niitä paketteja sivuun. Ei siis edelleenkään käynyt mielessä että olisi jo viimeistään tässä vaiheessa alkanut pakkaamaan.

Noh, asiakas sai maksettua ja alkoi sitten pakata. Oma vuoroni tuli, maksoin evääni ja menin odottelemaan kaveriani viereisen kassan luokse, joka oli tyhjänä.

Tämän aikana sama mamma pakkaili yhtä verkkaiseen tahtiin, ja kassa ehti rahastaa 9 eri asiakasta, ennen kuin mamma sai omat kamansa kasaan. Katsos kun siinä välissä piti taas tuituilla sille vauvalle, antaa vähän maissinaksuja maisteltavaksi, laittaa osa jo kassiin pakatuista tavaroista uudelleen hihnalle ja kokeilla mahtuisiko kassiin enemmän jos laittaisikin perunapussin kananmunien tilalle ja varsisellerit siihen päälle. Vai hei meniskö se jäätelö sittenkin siellä pohjalla paremmin...

Siis missä on vika? Luulikohan se ihminen että se on ainoa asiakas siellä kaupassa, vai eikö se vain käsittänyt kuinka hidas se todellisuudessa oli? Missä oli järki? Miksei voinut mennä pakkaamaan jo heti kun oli saanut kärryt tyhjäksi, vaan piti jäädä silmä kovana tuijottamaan mitä kassa tekee?

Tää on taas näitä täydellisiä ihmisiä, kun pitää tarttua niin pienen pieneenkin asiaan, kun itseltä sujuu kaikki muita paremmin... Kurjaa, että sun maailma kaatui tämän asian takia :(

Minä teen sitä aina ja olen kotiäiti :whistle:

Minä olen kyllä semmoinen söhlä, että pakkaaminen ja maksaminen pitää hoitaa erikseen. Hyvä että saan sen kortin kaivettua lompakosta sillä aikaa, kun ostokset menee hihnaa pitkin. Joskus koetin pakata samaan aikaan, mutta tuntui, että siinä meni vielä pidempi aika. Mutta ei siinä mene kuin muutama minuutti ihmisen aikaa, jos odottaa. Miksi pitää olla kiire? Opetelkaa semmoinen pikarentoutusmenetelmä (Sydänmaanlakan Älykäs itsensä johtaminen kirjassa mm neuvotaan se) ja saatte käytettyä "hukka-ajan" hyodyksenne ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Minä teen sitä aina ja olen kotiäiti :whistle:

Siitä mä nostan sulle ja Huhujutulle hattua, mä ainakin arvostan sitä että joku tollalailla ajattelee muitakin.

Sit sie et oo ollut mun takana. Mie kyllä lähes poikkeuksetta katson takananiolevan ostosmäärää ennenkun alan latoa ostoksiani hihnalle.
Jos takanani jollakin on vaan pari ostosta, päästä hänet ohi.

Muutenkin kassalla mie laitan ensin isot ja painavat siihen eteen, ja kiiruhdan sit pakkaamaan ne kassiin. Koitan olla kassajonossa nopea ja tehokas... mutta pakko myöntää, että hyvin usein mie tukin kassan hetkeksi, vaikka miten yritän parhaani.

Alkuperäinen kirjoittaja lumiukko:

Tässä on sulle nyt tällainen havainnollistava dokumentti siitä, kuka oli missäkin. Kuvassa minä olen jo maksanut ja odotan kaveriani sillä viereisellä kassalla (joka oli suljettu).

:laugh: :laugh: :laugh: tää on kyllä jotenki mahtava ketju :D

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Ottamatta mitään kantaa tähän kotiäitiosastoon niin kuvatunlainen hidastelu on kyllä varsin ärsyttävää.
Kun tavaroita on paljon niin miksei niitä vaan voi jo mennä pakkaamaan? Onhan toki niitäkin jotka menevät pakkaamaan ja vaikka kaikki olisi jo kassan kautta vedetty niin silti vaan pakataan loppuun asti vaikka myyjä odottaa jo maksua.

Rautaisella miehen logiikalla varustettuna valitsen kassajononkin laskelmoivasti. :D
Lasken jonossa olevat asiakkaat ja arvioin kunkin tavaramäärän jonossa edellä oleviin nähden. Lisäksi katson kumpi laari on parhaillaan täyttymässä. Näillä muuttujilla luon analyysin siitä kumpaan laariin minun ostokseni tulisivat menemään. Valitsen kassan siten että saan itseäni lähinnä olevan laarin joten tavaroita on helppo mättää säkkiin sillä aikaa kun kassa vetää kamoja lukijasta. Useimmiten laarin perälle ei ehdi kasaantua yhtäkään tuotetta vaan ehdin lappaa ne pusseihin.

Pakatessani tarkkailen tulopuolen liukuhihnaa ja lopetan pakkaamisen juuri ennen kuin tavarat loppuvat ja siirryn maksuasemiin. Kovin usein jonossa seuraavana oleva on jo mättänyt omat romunsa liukuhihnalle ja pönöttää pokkana siinä maksupaikalla ja kärryt on tietysti työnnetty siinä kapeassa välissä niin pitkälle että se haittaa siirtymistäni kassalle. Olenkin joskus kysynyt että "haluatko maksaa" kun on lompsa levällään siinä kärvistellyt.

Kun olen maksanut ja pakannut viimeisetkin kamat, poistun paikalta ennen kuin seuraavan asiakkaan ensimmäinenkään tavara on siirtymässä laariosastolle.

täällä toinen joka toimii rautaisella miehen logiikalla :wave:

lompsa levällään siinä kärvistellyt... ai helvetti ku repesin :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja syvä huokaus:
Olen aina ajatellut että eläkeläisikäiset mummelit ovat niitä hidastelijoita, mutta kotiäiteihin verrattuna nämä mummuthan ovat pirun nopeita.

Olin Prismassa ostamassa itselleni eväitä töihin, ja varsinaisesti kassoilla ei ollut ruuhkaista, mutta kuitenkin asiakkaita riitti 1-3 jonottamaan jo vuorossa olevan perään.

Edessäni oli kotiäiti muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa, ja ostoksia oli ymmärrettävistä syistä kärryllinen, kun se sisälsi vaippoja ja varmaan viikoksi ruokaa.

Ensinnäkin se tavaroiden hihnalle laitto kesti ikuisuuden, kun sen mamman piti välissä tuituilla sille vauvalle. Sitten kun kaikki kamat oli nostettu, niin se jäi vaan siihen maksupaikalle venailemaan että se kassanhoitaja saa vedettyä kaikki tuotteet. Ei siis puhettakaan että olisi voinut mennä esimerkiksi pakkaamaan... :whistle: :whistle:

......

Tää on taas näitä täydellisiä ihmisiä, kun pitää tarttua niin pienen pieneenkin asiaan, kun itseltä sujuu kaikki muita paremmin... Kurjaa, että sun maailma kaatui tämän asian takia :(

ja muuten Björn, toi siun piirtämä hieno havainnekuva ei piä paikkaansa tämän siun kertomuksen alun perusteella. eli oliko se kotiäiti nyt siinä sinun EDESSÄ vaiko sinun VIERELLÄ vaiko kenties ihan eri kassalla? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ja muuten Björn, toi siun piirtämä hieno havainnekuva ei piä paikkaansa tämän siun kertomuksen alun perusteella. eli oliko se kotiäiti nyt siinä sinun EDESSÄ vaiko sinun VIERELLÄ vaiko kenties ihan eri kassalla? :whistle:

Toi kuva havainnollistaa sitä tilannetta kun mä olen jo maksanut ja siirtynyt sivuun odottamaan kaveriani. Jonottaessani mamma oli edessäni.

Yhteistyössä