Kasvain poistettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syöpäläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Syöpäläinen

Vieras
Viime viikon maanantaina leikattiin kasvain ja munuainen pois. Maanantai iltana pelästyimme, nousi korkea kuume ja pulssi oli 180-190 ja crp koholla. Onneksi tilanne meni ohi ja alkoi toipuminen. Tämän viikon tiistaina pääsimme pois kera huonojen uutisten. No huonoja ja huonoja, selviytymis ennuste on pysynyt samana koska hoito tähän on ollut alusta asti tosi agressiivinen.
Eli niihin huonoihin uutisiin, tytön syöpä on levinnyt munuaiskapselin ulkopuolelle sekä imusolmukkeisiin. Ja tästä johtuen tyttö joutuu sädehoitoon seuraavan kahden viikon sisällä. Tätä tosiaan ei olisi tarvittu jos ei olisi levinnyt mutta nyt sitten joutuu tähän.
Hoitosuunnitelmat ovat kanssa lääkäreillä muovautuneet. Sädehoidon jälkeen tulee 4kk:den sytosjakso mikä tarkoittaa käytännössä sitä että kerran kuukaudessa menee osastolle kolmen vuorokauden ajaksi saamaan myrkkyä. 4:kk:den jälkeen tyttö magneettikuvataan ja sitten luultavasti alkaa jättihoidot. Jättihoitoja on 2 kappaletta.
Tietenkin suunnitelmat muuttuvat ja hoitokin voi viivästyä jos infektioita tulee ja mä tosiaan toivon ettei niitä tule

Olen sanaton, mutta haluaisin kuitenkin sanoa jotain...en osaa muuta toivottaa kuin kovasti voimia ja enkeleiden suojelusta tytöllesi ja perheellenne. Uskomattoman raskaita aikoja elätte. Tiedän, mitä se on kun oma lapsi on vakavasti sairas omakohtaisesti, vaikka meillä on aivan erityyppisestä asiasta kyse, ei henkeä tms uhklaavasta, mutta elämänlaatuun vaikuttavasta..Toivotaan, että hoidot purevat, eikös lapset kuitenkin selviydy monesti hyvin.

Itsekin syöpälapsen äitinä voin vain sanoa, että olkaa nyt vanvoja ja lapsenne (+ muiden lastenne) tukena. Oman surun ja kriisin aikakin tulee sitten kyllä. Vaikeita aikoja ne ovat, tiedän, mutta kun muita vaihtoehtoja ei ole, niin niiden korttien kanssa on elettävä, mitä on saanut.

Kovasti voimia teille kaikille siihen taisteluun. Ja toivottavasti huonot uutiset loppuivat tähän! *halaus*

kyllä laittaa hiljaiseksi kun lukee tämän kaltaisia kirjoituksia :( ja arvostus sitä kohtaan että omat lapset ovat terveitä,vain kasvaa!

en tiedä oikein mitä sanoa.. Voimia suunnattomasti koko perheelle raskaaseen taisteluun! <3 toivottavasti teillä on vertaistukea ja apuja muutenkin. onneksi Suomessa on hyvät hoidot.
toivottavasti kaikki menee hyvin,tytölle erikoishalaus!:)

Kiitos kaikille

Ne jättihoidot...tytölle annetaan niin kova satsi solunsalpaajia että se lamaannuttaa hänen luuytimen. Tätä varten on kerätty kantasoluja joilla elvytetään luuydin.

Onhan tämä vaikeaa ja olen surullinen. Ei lohduta tieto siitä että ennuste on hyvä, koska en tiedä kuuluuko tyttöni kumpaan. Vaikka faktat ovat että 9/10 paranee niin tällä hetkellä en voi siihen luottaa että tyttöni kuuluu tähän kategoriaan.

minä täällä pillitän,katsoin kuvat tyttärestäsi!<3 niin väärin että lapsi on vakavasti sairas!!!:((((
oma tyttäreni on samanikäinen,ehkä siksi kuvat liikutti vieläkin enemmän.

Toivottavasti tyttäresi paranee pian! <3 lapsilla on ihmeellinen kykyä sopeutua jopa tällaisiin asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;23529417:
Kiitos kaikille

Ne jättihoidot...tytölle annetaan niin kova satsi solunsalpaajia että se lamaannuttaa hänen luuytimen. Tätä varten on kerätty kantasoluja joilla elvytetään luuydin.

Onhan tämä vaikeaa ja olen surullinen. Ei lohduta tieto siitä että ennuste on hyvä, koska en tiedä kuuluuko tyttöni kumpaan. Vaikka faktat ovat että 9/10 paranee niin tällä hetkellä en voi siihen luottaa että tyttöni kuuluu tähän kategoriaan.

varmasti on vaikea yrittää luottaa ennusteeseen, pelko on varmasti kokoajan läsnä :(
mutta hieno asia kuitenkin että sairaudessa on noinkin hyvä ennuste.
kyllä tilanteessasi varmasti osaa elää yhden päivän kerrallaan kiitollisena. voin vain kuvitella kuinka raskasta sinulla on *halaus*

oletko muuten tutustunut Syöpäjärjestön foorumiin,siellä on myös oma keskustelupalsta "Lastensyövät"-osioon. itse siellä tullu käytyä kun läheisellä syöpä.

Itku pääsi minullakin. Olen seurannut tästä läheltä nyt muutamia viikkoja anoppini kamppailua syöpää vastaan ja sekin on ollut jo tarpeeksi kauheaa. Saatika jos joutuisin tuohon tilanteeseen oman lapseni kanssa :(

Toivon teille ihan kauheasti voimia ja vielä lisää voimia jaksaa kaiken keskellä!

Tyttäresi on todella kaunis ja aurinkoinen lapsi :) Toivon todella koko sydämestäni teille voimia tähän raskaaseen taisteluun. Ja koita nauttia nyt pienistäkin ilon herkistä kaiken raskaan keskellä ja yritä vahvasti uskoa siihen, että kaikki menee vielä paremmin kuin hyvin ja jonain päivänä nämä ajat ovat vain kaukainen muisto ja tyttösi elää normaalia tervettä pienen neidin elämää :)

Halaus teille ja voimia tuleviin kuukausiin.

TOIVON TEILLE SYDÄMESTÄNI KAIKKEA HYVÄÄ JA VOIMIA!! Päivä kerrallaan eteenpäin ja muista elää siinä hetkessä, ei eiliessä eikö huomisessa.. eilisen murheet on taakse jääneitä ja huomisesta emme tiedä, siksi elämme tätä päivää!!

Mietin hetken onko korrektia linkittää tätä uutista tänne, mutta musta tämä oli kuitenkin valoisa ja positiivinen tulos, tämän päivän Hesarissa http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Nelj%C3%A4+viidest%C3%A4+sy%C3%B6p%C3%A4lapsesta+paranee/1135265212582

Voimia teille :hug: vaikeita aikoja on teillä ollut.

Yhteistyössä