Kasvattaako nuorii kannabista?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syvästi huolestunut äiti..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
vai tomaatteja.. mä varmaan pistäisin pojalle jauhot suuhun menemällä takas ja vaatimalla että tokihan ne purnukat täytyy valoisaan laittaa, ja etsisin niille kodista oikein hyvän kasvupaikan. siinä sitten tutkailtaisiin mitä niistä alkaa puskea.

saattais olla pojalla ns. kusi sukassa.

Näinpä. Vaihtoehtoinen rangaistus olisi myös vaihtaa salaa pojan kylvämät siemenet tomaatin siemeniin. :kieh:

:attn: :attn: :attn: ihanan kieroa :kieh: just noin tekisin.

haha, tämähän on hyvä. Kunhan tosiaan vaihtaa tomaatinsiemeniin ja vetää hamput pöntöstä alas.

Alkuperäinen kirjoittaja kukkahattuilija:
Kannabista olen kerran kokeillut enkä todellakaan ymmärrä, miten joku voi sanoa, että kannabis on miedompaa kuin alkoholi. Siihenkin on varmasti syynsä, miksi alkoholi on laillista ja miksi kannabis ei.
Jos alkoholi (ja tupakka) keksittäisiin vasta nyt, ne eivät ikimaailmassa saisi myyntilupaa. Ei saisi kyllä sokerikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Unohdin sanoa, että siinä muovipussissa oli kymmenen siementä, eli pojalla on ollut vielä suuremmat viljelmät mielessään! Aikamoinen shokki..

No eihän ne kaikki välttis idä edes...

Minusta sinun kannattaa otta hänen tomaatti-intonsa ihan vakavasti ja esitellä netistä erilaisia tomaattilajikkeita, kertoa varkaiden poistamisesta ja keskustella hänen kanssaan erilaisista tavoista viljellä tomaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Unohdin sanoa, että siinä muovipussissa oli kymmenen siementä, eli pojalla on ollut vielä suuremmat viljelmät mielessään! Aikamoinen shokki..

no ei välttämättä ollut. Ei noista kaikki lähde edes itämään.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Kannabista olen kerran kokeillut enkä todellakaan ymmärrä, miten joku voi sanoa, että kannabis on miedompaa kuin alkoholi. Siihenkin on varmasti syynsä, miksi alkoholi on laillista ja miksi kannabis ei.
Jos alkoholi (ja tupakka) keksittäisiin vasta nyt, ne eivät ikimaailmassa saisi myyntilupaa. Ei saisi kyllä sokerikaan.

Ei se kannabiskaan kovin "nuori" tuote ole.

Netistä saa tilaamalla mitä lajiketta tahansa, ja ei, siemenien hallussapito ei ole laitonta. Kun laitat ne multaan asia on jo eri.. Nuoret kokeilee kaikkea, niin tein myös minäkin, taas pientä ylireagointia osalla ihmisistä. Huostaanotto ? heh heh..

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Joku voi haluta kasvattaa kannabista ihan vaan mielenkiinnosta, eikä käyttääkseen.

Tämä oli hauska! :D

No itse asiassa minä tahtoisin. Se on hyvin kaunis kasvi.

No, itseasiassa syyhän on se, että kolikolla heitettäessä sattui tällainen tulos. eduskunnassa aikanaan asiasta päätettäessä äänet meni tasan ja asia ratkaistiin arpomalla.Olihan alkoholikin laitonta aikanaan - oliko se silloin vaarallisempaa kuin nyt?

Mitä sun kokeiluun tulee niin mahdollisesti olet polttanut liikaa kerralla..? kyllähän siinä on paljonkin eroa jos ainoan kerran alkoholia kokeillessaan juo yhden kaljan tai vaihtoehtoisesti litran kossua.... vähän sama juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Netistä saa tilaamalla mitä lajiketta tahansa, ja ei, siemenien hallussapito ei ole laitonta. Kun laitat ne multaan asia on jo eri.. Nuoret kokeilee kaikkea, niin tein myös minäkin, taas pientä ylireagointia osalla ihmisistä. Huostaanotto ? heh heh..

Joo ei sentään... Jonkinlainen puhuttelu on ehkä tarpeen ja keskustelu. Tai kiero opetus. B)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Joku voi haluta kasvattaa kannabista ihan vaan mielenkiinnosta, eikä käyttääkseen.

No, itseasiassa syyhän on se, että kolikolla heitettäessä sattui tällainen tulos. eduskunnassa aikanaan asiasta päätettäessä äänet meni tasan ja asia ratkaistiin arpomalla.Olihan alkoholikin laitonta aikanaan - oliko se silloin vaarallisempaa kuin nyt?

Mitä sun kokeiluun tulee niin mahdollisesti olet polttanut liikaa kerralla..? kyllähän siinä on paljonkin eroa jos ainoan kerran alkoholia kokeillessaan juo yhden kaljan tai vaihtoehtoisesti litran kossua.... vähän sama juttu.

Oletteko te kannabiksenpuoltajat ikinä törmänneet ihmiseen, joka on oikeasti polttanut monia monia vuosia? Jos olisitte, niin tuskin puoltaisitte sitä. Ja kyllä, tunnen myös monia vuosia alkoholiakäyttäneitä ja jälkimmäisten seura on huomattavasti miellyttävämpää.

Kahdet savut otin ja olo olikin sen mukainen, että ei kiitos enää.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Oletteko te kannabiksenpuoltajat ikinä törmänneet ihmiseen, joka on oikeasti polttanut monia monia vuosia? Jos olisitte, niin tuskin puoltaisitte sitä. Ja kyllä, tunnen myös monia vuosia alkoholiakäyttäneitä ja jälkimmäisten seura on huomattavasti miellyttävämpää.

Kahdet savut otin ja olo olikin sen mukainen, että ei kiitos enää.

Monet jotka puoltaa, sanoo, et siitä tulee luovaksi yms. Mutta ei taida tulla, vaan päinvastoin. Varmaan vaikuttaa myös se, minkälaista kannabista käyttää.

Asia on oikeasti tosi vakava. Jos nuoren touhut ovat jo sillä asteella, että itse aikoo kasvattaa kannabista, niin todennäköisesti on jo sitä kokeillut.
Lähestymistapa ja reagointi asiaan on kaiken a ja o tällä hetkellä. Mikä se oikea tapa sitten on.....? Yleensä kai vanhempia, jotka epäilevät lapsen huumeiden käyttöä, suositellaan miettimään ensin tarkasti omassa päässään, miten asiassa aikoo toimia.Suinpäin ei kannata tilanteeseen reagoida. Vaikka sitä pari päivää itse puntaroisi, ei sillä tässä vaiheessa vahinkoa enempää ainakaan aiheuta.
Jos olisin ap, soittaisin jollekin taholle, joka asiassa voisi opastaa. Esim. jollekin kunnan huumetyöntekijälle. Kai perheneuvolassa tai jossain osataan ohjata oikean henkilön juttusille. Häneltä saat varmasti korvaamatonta apua :)

Minä poltin monta vuotta lähes päivitttäin, pitää myöntää että paniikkikohtaukset alkoivat olla sitä luokkaa että ei minulle enään käy.. En tiedä jos olisin dokannut vuosia sjoka päivä olisiko nuppi mennyt samaan kuntoon. Tosin enpä oo ikinä kuullut että kukaan paukkupäissään olisi alkanut vaimoaan puukottamaan ;)

Monet jotka puoltaa, sanoo, et siitä tulee luovaksi yms. Mutta ei taida tulla, vaan päinvastoin. Varmaan vaikuttaa myös se, minkälaista kannabista käyttää.

Tuo "luovuus" on kyllä täyttä harhaa. En ole ikinä tavannut pöllyissä olevaa tyyppiä, joka erityistä luovuutta ilmaisisi millään tavalla tai tasolla. Ennemminkin kannabis ainakin pidemmän päälle passivoi.

Nii, alussa oli hauksaa ja luovaa touhua, enne polttamsien klopettamista veti polttelu olon tosi passiiviseksi, tuli situttua loppu ilta sohvalla telkakria tuijottaen. Joo ja kyllä siihenkin jää omalla tavallaan koukkuun

Nii, alussa oli hauksaa ja luovaa touhua, enne polttamsien klopettamista veti polttelu olon tosi passiiviseksi, tuli situttua loppu ilta sohvalla telkakria tuijottaen. Joo ja kyllä siihenkin jää omalla tavallaan koukkuun

Mä varmaan tykkäisin. Tykkään kaikesta passiivisesta. Tämä nettikin passivoi. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ****:
Mä olen ihan samaa mieltä,mutta valitettavasti kannabiksen kasvattaminen on laitonta.

No niin on pienikin ylinopeus mutta koko ajanhan sitä liki jokainen tekee. Kannabista ei kasvata kuin joku 30000 ihmistä.

aika vähän verrattuna alkoholimääriin mitä baarikaapeissa on

Arvallahan tuo laittomaksi heitettiin. Eli NIIN vaarallisesta asiasta on kyse...

laita ne siemenet takaisin sinne tietokonepöydän laatikkoon ja ole kun et tietäisikään mistään hämärästä. Hae ne "tomaatintaimet" ikkunalaudalle ja kerro pojallesi miten tomaatteja oikeasti kasvatetaan, mene juttuun mukaan ja katso pojan reaktio.

laita ne siemenet takaisin sinne tietokonepöydän laatikkoon ja ole kun et tietäisikään mistään hämärästä. Hae ne "tomaatintaimet" ikkunalaudalle ja kerro pojallesi miten tomaatteja oikeasti kasvatetaan, mene juttuun mukaan ja katso pojan reaktio.

Niin, jossain vaiheessa voi ihmetellä, et missä kohtii on ne varkaat, jotka pitää poistaa ja miksei ala jo kukkia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Faktaa:
Kaikkeen voi jääd äkoukkuun..

Näin on, ihan kaikkeen voi jäädä koukkuun, kuten tähän saatanan plussapalstaan josta en voi olla päivääkään poissa... :(

Ärsyttävää, eikö? Mä oon nyt vähän herännyt tähän tilanteeseen. |O

mut sit voi käydä niin että poika vie ne jollekin kaverille...

Alkuperäinen kirjoittaja Faktaa:
Kaikkeen voi jääd äkoukkuun..

Näin on, ihan kaikkeen voi jäädä koukkuun, kuten tähän saatanan plussapalstaan josta en voi olla päivääkään poissa... :(

Ärsyttävää, eikö? Mä oon nyt vähän herännyt tähän tilanteeseen. |O

On TODELLA ärsyttävää. Vaikka joku sanois, ettei tää sentään ole hiukkaakaan vaarallista, niin olen vähän eri mieltä: kirjoitukset vituttaa välillä ja se varmaan nostaa verenpainetta. ;)

Yhteistyössä