Kasvatusneuvoja kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja per---:
Anna jo jokin kunnon rangaistus tuollaisesta käytösksetä. Tajuaa varmasti rangaistuksen jos tajuaa protesteksi kustakkin pitkin kämppä. Nyt on ihan hyvä laittaa kakru ulos seisoskelemaan kusihousuissaan. Mä kuskaisin jo korvasta tai niskavilloista tosiaan sinne pihalle ja käskisin lirutella niin paljon ku liruttaa ja sisälle ei ole asiaa enen ku on kaikki tarpeet tehty ja asia tajuttu ja anteeksi pyydetty

No en varmasti laita! :o Tuohan nyt on ihan hullua!

Tuolla lailla kun tekis niin tehdään hallaa pienille. En ihmettele yhtään että
mielenterveysongelmia on ihmisillä ja masennusta jos lapsuus on tuollaista
ollut!!

Sinuna ap, ajattelisin nyt sitä mitä lapsi tarkoittaa tuolla pissaamisella.
Koska se alkoi? Missä yhteydessä?
Ei kai ole käynyt niin että lapsi on jäänyt sivuun kun sinä pakkaat tai muuta
vastaavaa? Eiköhän tuo mene ohi, yritä huomioida lasta, älä välitä pissasta.

Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
Anna jo jokin kunnon rangaistus tuollaisesta käytösksetä. Tajuaa varmasti rangaistuksen jos tajuaa protesteksi kustakkin pitkin kämppä. Nyt on ihan hyvä laittaa kakru ulos seisoskelemaan kusihousuissaan. Mä kuskaisin jo korvasta tai niskavilloista tosiaan sinne pihalle ja käskisin lirutella niin paljon ku liruttaa ja sisälle ei ole asiaa enen ku on kaikki tarpeet tehty ja asia tajuttu ja anteeksi pyydetty

ihan ihmislapsestako nyt puhut vai koirasta :o tuo on jo todella julmaa

Anteeksi, mutta ihan ensimmöiseksi minulle tuli mieleen että puhuuko ap tosiaan lapsesta vaiko koirastaan. Rakkaus on rajoja täynnä ja lapsi ei niihin rikkoonnu vaan päinvastoin

Alkuperäinen kirjoittaja per----:

Ei se sit koskaan mitään opikkaan ku ollaan lepsuja ja kakru saa tehdä mitä haluaa. Vilustuuko se siel ulkona vai mikä on ongelmasi?

Kyse on pienestä lapsesta jolla on joku hätä nyt ja se kuvastuu tällaisena käytöksenä. toivottavasti sulla ei ole lapsia.
Oon tarpeeks nähny elämässäni natsivanhempien kasvattamia lapsia
ja kerronko tulokset?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Ei se sit koskaan mitään opikkaan ku ollaan lepsuja ja kakru saa tehdä mitä haluaa. Vilustuuko se siel ulkona vai mikä on ongelmasi?

Kyse on pienestä lapsesta jolla on joku hätä nyt ja se kuvastuu tällaisena käytöksenä. toivottavasti sulla ei ole lapsia.
ja kerronko tulokset?

Miten oikeasti on noin vaikeaa antaa jokin rangaistus lapselle? Ei ne hajoa siitä. Esim. kaupat on pullollaan sellaisa vanhempia ketkä ei tule lastensa kanssa toimeen kun se kuri puuttuu. Ei tässä ole kyse mistään natsivanhemmasta vaikka kuri ja rajat olisikin.
Aivan uskomatonta. juuri näitä ohjemiakin on tehty lasten kasvatuksesta kun vanhemmat päästää ne kakrut pomoiksi ja näin tekee ap:n lapsi parhaillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

ja kerronko tulokset?

Miten oikeasti on noin vaikeaa antaa jokin rangaistus lapselle? Ei ne hajoa siitä. Esim. kaupat on pullollaan sellaisa vanhempia ketkä ei tule lastensa kanssa toimeen kun se kuri puuttuu. Ei tässä ole kyse mistään natsivanhemmasta vaikka kuri ja rajat olisikin.
Aivan uskomatonta. juuri näitä ohjemiakin on tehty lasten kasvatuksesta kun vanhemmat päästää ne kakrut pomoiksi ja näin tekee ap:n lapsi parhaillaan.

jokin rangaistus ja lapsen ulos heittäminen on kaks täysin eri asiaa. rangaistuksia täytyy antaa mutta lapsen ulos heittäminen on jo heittelejättö. ja mä ku luulin olevani tiukka kasvattaja sääntöineni ja rangaistuksineni. kysypä vaikka neuvolassa mitä mieltä ovat sinun lasten kasvatustaidoistasi. kyllä ne lievemmilläki rangaistuksilla kasvatetut lapset osaa sielä kaupassa käyttäytyä

Kertokaa nyt mikä siinä ulos heittämisessä nyt niin traagista on. Meillä esimerkiksi on aidattu piha josta lapsi ei pääsisi mihinkään omin päin, ilma on lämmin ja pihapuoleinen iso ikkuna joka tapauksessa selkoselällään joten siitä sekä näkee että kuulee koko ajan mitä lapsi touhuaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Kertokaa nyt mikä siinä ulos heittämisessä nyt niin traagista on. Meillä esimerkiksi on aidattu piha josta lapsi ei pääsisi mihinkään omin päin, ilma on lämmin ja pihapuoleinen iso ikkuna joka tapauksessa selkoselällään joten siitä sekä näkee että kuulee koko ajan mitä lapsi touhuaa.

No kyse onkin enemmän periaatteesta kuin traagisuudesta. Ajattelitko sitten heittää teini-ikäisenkin pihalle kun ei ole sun kanssa samaa mieltä, niin ja onko sulla tapana tehdä ystävillesi samoin? Lasta on kohdeltava ihmisenä, jota kunnioitetaan. Tiukka kuri kuitenkin pitää olla, mutta järjen käyttö on sallittua.

Eihän sitä lasta ole pakko suutuspäissään niskavilloista pihalle raahata vaan ihan rauhallisesti todeta että sisälle ei kuulu pissiä ja nyt mennään ulos vähän jäähylle sillä aikaa kun äiti siivoaa ja jos tulee pissahätä sillävälin niin puskan juurelle voi käydä pissimässä ihan kaikessa rauhassa (muutenkin tuonikäiset lapset mieluusti juoksentelevat nakupelleinä ulkona kun on näin kuumat säät).

No tuota, miten sitten talvella toimit? Ja eihän teillä kai ole uloskaan tarkoitus pissiä, siis sillain pääsääntöisesti? Kyllä mä antaisin lapsen katsoa sen siivouksen niin tietääpä ainakin mitä lattialle pissimisen jälkeen tulee tehdä.

Näillä säillä ei olisi mikään mahdoton ajatus pitää lasta vaikka koko päivää ulkona (tietysti varjoa pitää olla saatavilla etenkin päikkäreitä varten) mutta ihan hyvin voisin vastaavassa tilanteessa todeta että kun ei sisällä osata olla pissimättä lattioille niin tänään ollaan sitten ulkona koko päivä (toki vanhempi itse siellä mukana lapsen seurana mutta jos vingutaan sisälle vaikka videoita katsomaan niin voi todeta että ei se nyt käy niin kauan kun ei osata olla pissimättä lattialle).

Tekeminen Ei Lopu Ikinä: tuollainen käyttäytyminen nyt yleensä on lyhytaikaista oikuttelua joten uskoisin sen kyllä loppuvan aika pian jos aloittaja jaksaa olla jämtti eikä niin ollen tarvitsekaan miettiä että mitä sitten talvella. Pointti on siinä että jos lapsi on ulkona ja siellä saa luvan kanssa pissiä mihin tykkää niin lapsen on aika pian keksittävä jokin muu tapa ilmaista mielipidettään tai vaihtoehtoisesti ruveta hiukan tottelevaisemmaksi kun protestipissillä ei enää ole mitään merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tekeminen Ei Lopu Ikinä:

No kyse onkin enemmän periaatteesta kuin traagisuudesta. Ajattelitko sitten heittää teini-ikäisenkin pihalle kun ei ole sun kanssa samaa mieltä, niin ja onko sulla tapana tehdä ystävillesi samoin? Lasta on kohdeltava ihmisenä, jota kunnioitetaan. Tiukka kuri kuitenkin pitää olla, mutta järjen käyttö on sallittua.

Mites se lapsi sinua kohtelee, piikana. Äly hoi. Et ilemsiesti tajua että hyvin pieni lapsi oppii vedättämään ja tämä on ihan ilmiselvä vedätys lapselta ja äiti kumipallon lailla pomppii perässä. Järjen käyttö on tosiaan sallittua etenkin sen maalaisjärjen, tuo oli hyvä huomio

Kokeile olla huomioimatta. Älä tee pottailusta isoa numeroa äläkä sano hyvä kun on käynyt potalla. Tarpeitten tekeminen pitäisi olla arkista puuhaa eikä jotain josta saa palkinnon.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Kokeile olla huomioimatta. Älä tee pottailusta isoa numeroa äläkä sano hyvä kun on käynyt potalla. Tarpeitten tekeminen pitäisi olla arkista puuhaa eikä jotain josta saa palkinnon.

samaa mieltä tuosta, että tarpeiden tekemisen pitäisi olla arkista puuhaa. Lisään vielä, että niin myös niiden sotkujen siivoaminen.

Kyllä pikkulapsikin hoksaa, että mikäs tässä on pissiä lattialle, kun siitä ei seuraa mitään. Mutta hoksaa myös sen, että sen pissan siivoaminen ei ole kivaa eli ei kannata huvikseen lattioille lirutella.

Alkuperäinen kirjoittaja Tekeminen Ei Lopu Ikinä:

Ensinnäkin lapseni ja ystäväni suhteesta minuun: Lapselle olen kasvattaja, ystävälle en. Toivottavasti sinäkin ymmärrät eron.

Toiseksi olen 'heittänyt' teini-ikäisen ulos jäähylle, jos sovituista käytöstavoista ei ole pidetty kiinni. Jopa talvella. Edelleen painotan sitä että minun tehtäväni on asettaa rajat lapselleni varhaislapsuudesta aikuisuuden kynnykselle. Ja minun tehtäväni on huolehtia, että niistä rajoista pidetään kiinni. Eikä se onnistu pelkällä välinpitämättömyydellä ja ystävyydellä.

Tuolla välinpitämättömyydellä viittaan nyt ohjeisiin olla huomaamatta pienen protesteja. Lapsen protesti on aina huomionhakua, eikä sitä pidä sivuuttaa noiden neuvojen mukaisesti. Siis jos lapsi hakee huomiota hyvällä tavalla, huomio on positiivista. Jos huomionhaku on väärintekoa, silloin aikuiselta saadun huomion täytyy olla negatiivista. Tällä tavalla lapsi selkeimmin oppii oikean ja väärän toiminnan erot!

Niin olihan nuo provoja, joissa neuvotaan rankaisemaan 2,5 -vuotiasta sulkemalla oven taa tai siivoamaan pissoja ym. älyvapaata..? Ei jaksaisi uskoa, että nykypäivänä enää kukaan noin itsekäs ja vähä-älyinen on..

Alkuperäinen kirjoittaja Minsku:
Niin olihan nuo provoja, joissa neuvotaan rankaisemaan 2,5 -vuotiasta sulkemalla oven taa tai siivoamaan pissoja ym. älyvapaata..? Ei jaksaisi uskoa, että nykypäivänä enää kukaan noin itsekäs ja vähä-älyinen on..

Jäähyt ja oven taakse sulkemiset ovat rankaisuja, mutta siivoaminen on aivan normaali toimenpide, mikä on välttämätön tehdä jos pissat on lattialla. Samalla se on hyvä kasvatuskeino, jolla lapsi oppii todella että lattialle ei kannata pissata.

Otathan huomioon, että tässä tapauksessa on kyse protestista suom. uhmasta. Tilanne on tietenkin eri, jos pisut pääsee vahingossa.

Tuntui auttavan jo pelkästään tuo, että laitoin vaipat hänelle päälle. :) Tullut moneen kertaan sanomaan että: "Minä olen iso tyttö, en minä tarvitse vaippoja". Sitten olen selittänyt että täytyy pitää vaippa jos pissa tulee housuun koko ajan johon tyttö "Minä osaan pissata hienosti pottaan, en minä pissaa lattialle". :) Täytyy katsoa tuleeko se pissa heti kun alkaa taas kiukuttaa ja sitten itse suhtautua siihen ihan neutraalisti...

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti:
Alkuperäinen kirjoittaja Minsku:

Jäähyt ja oven taakse sulkemiset ovat rankaisuja, mutta siivoaminen on aivan normaali toimenpide, mikä on välttämätön tehdä jos pissat on lattialla. Samalla se on hyvä kasvatuskeino, jolla lapsi oppii todella että lattialle ei kannata pissata.

Otathan huomioon, että tässä tapauksessa on kyse protestista suom. uhmasta. Tilanne on tietenkin eri, jos pisut pääsee vahingossa.

Siivoaminen on "normaali toimenpide", mutta noin pienelle..? Meillä 1,5-vuotias saattaa oma-alottaisesti hakea paperia kun maitoa läikkyy, mutta ei ole koskaan tullut mieleen tuoda paperia käteen ja sanoa, että "pyyhippäs kun sotkit!" Sen aika tulee sitten myöhemmin.

Kirjoittaessasi, että kyse on protestista se kuulostaa sille kuin lapsi olisi paha. :(
Edelleenkään en ajattele noin pienestä noin tiukasti ja ahdasmielisesti. Valitan.
Kaikki omani ovat kyllä oppineet hyvät tavat aikanaan ja pienille on paras keino ollut määrätietoinen kielto ja kielletystä paikasta pois vieminen.

Yhteistyössä