Kasvatustieteen maisterit, mitä teette työksenne?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kasvatustieteen opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kasvatustieteen opiskelija

Vieras
Kokemuksia kaipaillaan valmistuneilta. Millaisiin työtehtäviin olette sijoittuneet ja minkälaisessa työpaikassa? Entä mitä sivuaineita luitte yliopistossa? Koetteko koulutuksen vastanneen työelämän tarpeisiin? Minkälainen urapolku teillä on ollut valmistumisen jälkeen? Teittekö opiskeluaikana oman alan töitä ja jos, niin minkälaisia? Kiitos vastauksista:)
 
En ole kyseisen ammatin harjoittaja, mutta voiko kasvatustieteiden maistereista tulla jotain muutakin, kuin opettajia tai ns. ammattikasvattajia?


Kyllä, kasvatustieteen maisterien työkenttä on laaja ja monipuolinen. Heitä työskentelee koulutus- ja opetustehtävien lisäksi myös muun muassa henkilöstöhallinnossa ja järjestösektorilla. Myös tutkijan ura mahdollinen. Sivuaineista riippuu tosi paljon mihin sitten työllistyy. Suuri osa toki sijoittuu nimenomaan erilaisiin kouluttajan tehtäviin.
 
Olen pph. Ihan oma valinta, jos joku ihmettelee. Olin alkuun opettajana, mutta se ei ollut mun juttu. Sivuaineet ovat humanistisilta aloilta, myös opetettava aine, josta myös tein syventävät opinnot.
 
Minä olen kasvatustieteen maisteri, mutta varhaiskasvatuksen puolelta. Olen tähän menessä tehnyt lastentarhanopettajan töitä, mutta siirryn kohta puoleen opettamaan varhaiskasvatusta ammatilliseen koulutukseen.
 
Olen 2008 valmistunut KM, pääaineena kasvatustiede, sivuaineet hallintotiede, sosiaalipsykologia, sosiologia ja erityispedagogiikka. Olen koulutussuunnittelija vapaan sivistystyön oppilaitoksessa. Olen ollut ko. työssä valmistumisesta asti. Tiedä sitten mitä jatkossa... Opiskeluaikana tein opettajan sijaisuuksia, liittyy koulutukseen vain osittain, sillä en ole luokanopettajapuolelta valmistunut. Olen tyytyväinen kaikin puolin.
 

Yhteistyössä