Kasvissyöjä ei voi olla lihava

Kotiäiti Narniasta

Aktiivinen jäsen
14.01.2008
1 869
0
36
Äitini on oikea läskipoliisi. Aina pitää olla pällistelemässä miten leveä perse kenelläkin on.

No nyt pikkuserkkuni on sitten levähtänyt. On aina ollut tosi siro ja pieni, mutta nyt kun äitini oli nähnyt hänet niin oli kuulemma tiäs mimmoinen läski. Suhtaudun tosin varauksella asiaan... tuskin on niin iso kuin äitini väittää. Mutta ilmeisesti siis kuitenkin lihonut.

Äitini selitti tätä ja sanoi, että hän ei voi käsittää miten se on voinut lihoa, kun sehän on kasvissyöjä. :whistle: Yritin sitten selittää, että eihän tuo mitään tarkoita. Kyllä kasvissyöjä voi syödä vaikka miten rasvaista ja lihottavaa ruokaa, vaikka pihviä naamaansa vetäisikään. Miksi ihmeessä se lihan syöminen lihottaisi? :laugh: :laugh: Tuolla päätelmällähän voisi sitten olettaa, että jos kaikki kasvissyöjät on ilmanmuuta aina hoikkia niin sitten kaikki lihaa syövät on lihavia.

kasvissyöjä syö jumalattoman määrän hiilareita päivässä, joten en yhtään ihmettele, jos pulskistuu. Protskut kuitenkin on ne, jotka nälkää paremmin pitävät.

Niin, no se varmaan sit riippuu siitä mitä syö. Mä oon jo muuttanut kantaani että kasvissyöjät voivat hyvinkin olla lihavia ja terveysintoilijat saattavat olla niitä pahimpia laarditiinuja :whistle:

Meillä toisinpäin . Me kasvissyöjät olemme hyvin hoikkia (ja kyllä, sopusuhtaisen lihaksikkaitakin) ja lihansyöjillä taas on ylimääräistä hyllyvää.

Näin siis meidän suvussa ja tuttavapiirissä, joissa ainakin puolet kasvissyöjiä.
Minäkin syntymästäni saakka, tosin maitoa tuli nautittua silloin ja nytkin.

-B

no ainakin ne vegaanit joihin minä olen törmännyt, eivät syö linssejä, papuja tms muutakaan protkulähdettä, vaan "vegaanisuus" on sitä, että jätetään vaan liha pois ja kuvitellaan että ollaan kasvissyöjiä. Eli siis tiedonpuute vaiva...

Voi kuule olen kasvissyöjä ja kyllä ne sipsit, suklaat yms maistuu ja kiloja kertyy :ashamed: No pitää tsempata ja aloittaa joku päivä terveellisen kasvisruoan syöminen.

Me olemme hoikkia ja pääasiassa lihansyöjiä. Lapset menevät koko ajan -10 käyrällä. Ei sillä ole väliä onko kasvivvyöjä vai ei, vaan syökä miten paljon herkkuja kuten sipsejä ja pullaa.

Aika hassua ettei suurin osa tiedä kasvissyönnin ja vegaaniuden eroa. Juustot, kermat ja eläinrasvat ylipäänsä eivät kuulu vegaaniuteen. Mutta, tärkeintä tässäkin keskustelussa olisi huomioida, kuinka tarpeetonta eläinperäisten tuotteiden tuottaminen kaikenkaikkiaan on - ihmisethän säilyvät selvästi pulskina ja tyytyväisinä ilman pihvejä, hampurilaisia ja muita lihatuotteita.

Sehän riippuu että mitä syö. Oma kasivssyöjäksi ryhtynyt kaverini esimerkiksi korvasi kaiken siihenastisen rasvan reilulla lorauksella kasviöljyä, jossahan on reippaat 800 kaloria desissä, eli siinä tuli joka päivälle ihan hiipimällä reippaasti lisää kaloreita. Toinen ongelma voi olla se, että jos siirtyy hiilihydraattipitoiseen ruokaan, verensokeri lähtee helposti heilahtelemaan ja aiheuttaa makeanhimoa. Ja suklaahan on kasvisperäinen tuote, eli sitä joka iltapäivälle niin avot, taas on ruokavaliossa runsaasti tyhjää energiaa.

Yhteistyössä