T
"tillipilli"
Vieras
Yksikin kaverini säälittelee, kun vaatteet on nykyään "niin pieniä" kaikilla merkeillä, ettei pituuden mukaan sopivat mahdu lapselle päälle. 105cm lapsi käyttää kokoa 120. Sitten äimistelee miten yhden toisen kaverimme lapsi on NIIIIIN laiha, vaikka sen paino neuvolan mukaan on +1 käyrällä. Mitähän mahtaa mun lapsesta toisille puhua, hän kun on -20 käyrällä (siro ja pieni tyyppi). Kaveri itsekin on aika pullukka, eikä taida enää hahmottaa mikä on normaalia. Ymmärrän, että on tapauksia joissa vanhemmat oikeasti yrittää tehdä jotain kun lapsi lihoo ja ymmärrän ettei se ole aina niin yksinkertaista, mutta hän työntää lapsiin hirveää roskaa ja karkkia, sipsiä, pullaa jne. Sen lisäksi 3h aikana ne veti kahteen pekkaan litran maitoa, koska juovat sitä janoon/huvikseen jatkuvasti.
Mutta tietenkin vanhemmilla on oikeus tehdä lastensa ne valinnat kun tekevät. Ja odotan myös miten tässä joku tulee kyseenalaistamaan mun lastenhoidon ja "rikka toisella"-tyyppisiä kommentteja. En ole täydellinen äiti ja jokaisella omat virheensä. Kaikkea ei voi yhdessä keskustelussa käydä läpi, ja tämä nyt on mietityttänyt aika paljon.
Mutta tietenkin vanhemmilla on oikeus tehdä lastensa ne valinnat kun tekevät. Ja odotan myös miten tässä joku tulee kyseenalaistamaan mun lastenhoidon ja "rikka toisella"-tyyppisiä kommentteja. En ole täydellinen äiti ja jokaisella omat virheensä. Kaikkea ei voi yhdessä keskustelussa käydä läpi, ja tämä nyt on mietityttänyt aika paljon.