Katala temppu!

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Olen huono äiti.

Herra 3,5 v. levitti eilen värikynät ympäri lattioita akselille makkari-eteinen-olkkari. Sanoin hälle monta kertaa, että kerääpä nyt kynät rasiaan ennen kuin aloitat uutta leikkiä. Ei ehtinyt eikä jaksanut millään. Itse olin ryhtymässä imuroimaan, niin viimeisenä keinona sitten sanoin, että jos et kerää kyniä, ne menevät sitten imuriin.

Poika huusi kurkku suorana olkkarin sohvalla, että "äiti, sä olet kohtuuton". Minä siihen, että sinulla oli mahdollisuus kerätä ne kynät (olisin toki auttanut, jos olisi edes yrittänyt ryhtyä toimeen), mutta nyt ne menee imuriin. "Eikä mene", poika huutaa. Minä käynnistin imurin, ja jokunen värikynä meni todellakin imuriin, mutta jopas tuli nuoreenmieheen vauhtia! Ikinä ei ole kynät lentäneet sellaisella vauhdilla takaisin rasiaan ja rasia hyllyyn.

Itketti ja nauratti yhtä aikaa. Lopulta nauratti myös poikaa.

Olinko mä liian julma?

Ei julmaa laisinkaan. Miehen 7-vuotias tyttö oli saanut huoneensa järkyttävään kuntoon, ei millään alkanut siivomaan. Otin jätesäkin käteeni ja aloin nakella leluja sinne, niin johan tuli likkaan vauhtia. :D

Meil on eteisen yläkaapissa valkoinen jätesäkki ja sen kun vetää esille niin lelut kerääntyy aika äkkiä hyllyyn.
Pari kertaa toteuttanu uhkauksen, että lelut menevät säkkiin ja säkki kellariin.

Yhtä julma olen minäkin :saint:

Ihana tuo "kohtuuton" :D. Meidän samanikäinen sälli selittää että "kyllä minä kohtuullisesti päiväkodissa viihdyn, mutta joskus olen hieman levoton" ja "tässä purkassa on hyvä hinta-laatusuhde", jne. Imee aikuisten termejä itseensä kuin sieni.

Sama herra selitti isälleen ennen nukkumaan menoa kyseisestä episodista, että "äiti kohteli minua tänään kaltoin. Se imuroi KAIKKI minun kynät, ja nyt minä en koskaan voi enää piirtää sulle mitään. Ostatko sä isi mulle uudet kynät?"

Juu, noinhan se juurikin meni :kieh: :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ihana tuo "kohtuuton" :D. Meidän samanikäinen sälli selittää että "kyllä minä kohtuullisesti päiväkodissa viihdyn, mutta joskus olen hieman levoton" ja "tässä purkassa on hyvä hinta-laatusuhde", jne. Imee aikuisten termejä itseensä kuin sieni.

:laugh: :laugh: :laugh:

:D Hyvä, että osataan puhua muutakin kuin niinku-kieltä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mä katselin yhtenä päivänä suklaapatukkauutuuksia karkkihyllyllä, ni poika totes, että "Aina on aikaa pieneen hemmotteluun" (Katsottu liikaa Salkkareita :whistle: :whistle: :whistle: (lue: niiden alku- ja loppumusiikkeja)

:D
No, saiko poika suklaata? :)

Esikoinen ilahdutti kansaa Cittarissa aikoinaan, alle kaksivuotiaana, huutamalla että "ei osteta noita paippoja (vaippoja), ostetaan näitä paippoja kun näissä on IMUKYKY!". Jostain vaippamainoksesta oli sen sanan bongannut. Ja mielellään käytti sitä myös talouspaperihyllyllä :D

Mä katselin yhtenä päivänä suklaapatukkauutuuksia karkkihyllyllä, ni poika totes, että "Aina on aikaa pieneen hemmotteluun" (Katsottu liikaa Salkkareita :whistle: :whistle: :whistle: (lue: niiden alku- ja loppumusiikkeja)

Esikoinen ilahdutti kansaa Cittarissa aikoinaan, alle kaksivuotiaana, huutamalla että "ei osteta noita paippoja (vaippoja), ostetaan näitä paippoja kun näissä on IMUKYKY!". Jostain vaippamainoksesta oli sen sanan bongannut. Ja mielellään käytti sitä myös talouspaperihyllyllä :D

Ostettiin me yksi patukka, mutta ei sitten syöty sitä, kun poika elää siinä uskossa, että vain PERJANTAISIN saa syödä herkkuja. Odottaa kaapissa ylihuomista.

Mä käytän tuota aina.. ensin kehotan neitiä muutamaan otteeseen siivoamaan ja vihjaan, että kohta alan imuroida ja lelut menee sitten imuriin. Tosin mä en koskaan imuroi niitä leluja, kun ei ne mahtais mahtua letkusta läpi. Jos ei neiti millään usko, et ois aika kerätä kamat paikoilleen, niin otan kassin johon kimpsut kerään ja vien vaatehuoneen yläkomeroon. Yleensä tähän asti ei tarvitse mennä.

Kiva kuulla, että muutkin äidit ovat yhtä "julmia ja ymmärtämättömiä" mitä tulee tavaroiden levitys-siivousprojektiin. Mä olen kans saanut usein kuulla olevani vaikka mitä ja tosi on, että imurilla on mahtava voimavaikutus saada laiskanjähmeään jöllikkään liikettä!

Päivän naurut sain Sörhis sinun jälkikasvusi kommenteista - kohtuuton ja kaltoinkohdeltu :). Näppärä, fiksu ja sanavalmis nuorimies on teillä.

:laugh: :laugh:

Olen huono äiti.

Herra 3,5 v. levitti eilen värikynät ympäri lattioita akselille makkari-eteinen-olkkari. Sanoin hälle monta kertaa, että kerääpä nyt kynät rasiaan ennen kuin aloitat uutta leikkiä. Ei ehtinyt eikä jaksanut millään. Itse olin ryhtymässä imuroimaan, niin viimeisenä keinona sitten sanoin, että jos et kerää kyniä, ne menevät sitten imuriin.

Poika huusi kurkku suorana olkkarin sohvalla, että "äiti, sä olet kohtuuton". Minä siihen, että sinulla oli mahdollisuus kerätä ne kynät (olisin toki auttanut, jos olisi edes yrittänyt ryhtyä toimeen), mutta nyt ne menee imuriin. "Eikä mene", poika huutaa. Minä käynnistin imurin, ja jokunen värikynä meni todellakin imuriin, mutta jopas tuli nuoreenmieheen vauhtia! Ikinä ei ole kynät lentäneet sellaisella vauhdilla takaisin rasiaan ja rasia hyllyyn.

Olinko mä liian julma?

Minusta kasvavat pojastasi näsäviisasta pikkuvanhaa, jos se jo 3,5 vuotiaana käyttää sanaa "kohtuuton". Voin kuvitella...On semmoinen ärsyttävä kakara.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen huono äiti.

Olinko mä liian julma?

Minusta kasvavat pojastasi näsäviisasta pikkuvanhaa, jos se jo 3,5 vuotiaana käyttää sanaa "kohtuuton". Voin kuvitella...On semmoinen ärsyttävä kakara.

Okei. Mepä ei lueta tästä lähtien yhtään satukirjaa, ettei siitä vaan tuu näsäviisas ja pikkuvanha. Täytyy yrittää pelastaa se, mikä pelastettavissa on. Viis siitä, että poika rakastaa satuja.

:kieh: :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkäs sille voi jos lapsi on kielellisesti lahjakas :xmas: . Hyvämuistinen ja tarkkakorvainen, jolle luetaan paljon.

Okei. Mepä ei lueta tästä lähtien yhtään satukirjaa, ettei siitä vaan tuu näsäviisas ja pikkuvanha. Täytyy yrittää pelastaa se, mikä pelastettavissa on. Viis siitä, että poika rakastaa satuja.

:kieh: :kieh: :kieh:

Jaa, kyllä meillekin lapsille on satuja luettu, mutta ei ne ole pikkuvanhoja eikä näsäviisaita :).

Yhteistyössä