kateus ja parisuhdeongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton oona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton oona

Vieras
Tapasin mieheni netissä kymmenisen vuotta sitten. Mies oli onnettomassa avioliitossa, kaksi lasta. Mies oli älykäs ja kirjoitti hyvin, akateemisesti koulutettu, eikä hän syyttänyt avioliittonsa ongelmista vaimoaan yksin, vaan tunnusti rehellisesti oman osuutensa, pettämisensä, otti jopa omaksi syykseen vaimon alkoholiongelman. Rakastuin. En halunnut rikkoa avioliittoa, olin itse rikki vaikean suhteeni jälkeen, ja vaikeuksia oman alkoholistiäitini toilailujen ja vaatimusten kanssa. Mies koki ettei voi erota, pelkäsi vaimon tappavan itsensä jos tällaista tapahtuisi.

Kuinkas sitten kävikään. Vaimo (nyk. ex) sai muutaman kuukauden jälkeen suhteemme selville, mies jotenkin sen "vahingossa" paljasti. Vaimo halusi eron, lähti talosta. Lapset saivat valita (yli 12-vuotiaat), ja lähtivät äidin matkaan. Mies on täysin kiinnittynyt taloon, jonka itse oli rakentanut lapsuuskotinsa lähelle, ja haluaa asua talossaan hinnalla millä hyvänsä. Eksä soitteli itkuisia ja syyllistäviä soittoja, vaati elatusmaksuja (joita mies ei voinut maksaa) ja vaati miestä tapaamaan lapsiaan. Mies tapasikin, mutta aina ei olisi sopinut juuri se joka toinen viikonloppu, siitä tuli hirveä meteli.

En muuttanut taloon heti, vaan noin puoli vuotta myöhemmin. Miehen lapset eivät koskaan ole täysin hyväksyneet minua, esikoinen oli suorastaan inhottava. Myöskään miehen vanha ystäväpiiri ja lähisuku eivät ole minua ottaneet tosissaan, vaan tämä eksä on joka jumalan juhlassa ja pippalossa, nykyään jopa nykyisen miehensä kanssa.

Eksä on kymmenen vuotta minua vanhempi. Kymmenen vuotta sitten minä olin nuori ja hoikka, nyt nelikymppisenä alkaa väkisin kiloja kertyä. Minulla ei ole lapsia, eikä tule, kohtuni jouduttiin leikkaamaan myoman vuoksi vuosi sitten pois. Olen raivoissani ja kateellinen eksän onnesta ja siitä miten hyvän näköinen se muija on. Hoikka ja sporttinen, sivistynyt ja osaa nauraa ja jutella kaikkien kanssa. Itse tunnen itseni norsuksi posliinikaupassa. Olen pitkä ja läski ja pukeudun mustiin enkä osaa jutella kenenkään kanssa.

Kolme vuotta sitten tämä eksä joutui vakavaan liikenneonnettomuuteen ja oli kuolemanvaarassa. Oli hirveätä jäädä viettämään vappua yksin, kun rakas mieheni sinkosi niiltä istumilta tiedon saatuaan sinne eksänsä viereen teholle. Ja puolet vappuseurueesta istui järkyttyneinä toistellen tämän eksän nimeä ja muistellen häntä. No eihän se nainen kuollut siihenkään.

Luulen että mieheni rakastaa eksäänsä vieläkin. Olen kateellinen ja onneton. Ja jumissa tässä hellkutin talossa keskellä metsää, jonka mieheni silloin aikanaan rakensi eksälleen ja lapsilleen. Minulla on yksi ystävä, mutta hänelläkin omia vaikeuksia tällä hetkellä. Luulen että mieheni pettää minua, mutta en jaksa siitä niin välittää, pettäköön. Eksänsä kanssa tuskin pettää, koska eksä näyttää olevan kovin onnellinen komean nykyisen miehensä kanssa...

Miten voi olla näin kateellinen jollekin miehen eksälle? Mitä mä teen??? Vituttaa sekin, että se kohtu vietiin, vaikka en koskaan edes lapsia halunnut. Nyt ajattelen että ehkä olis sittenkin pitänyt haluta. Lihon täällä, ja juonkin, liikaa. Ei ihme jos eksä kulutti alkoholia tuolloin, kai ton miehen kanssa tulee juopoksi kuka tahansa nainen.

Taidat olla kamala ihminen. Että ihan kehtasi ex vaatia elatusmaksuja ja lasten tapaamista, eikä edes kuollut onnettomuuteen vaikka sulla meni vappu pilalle...

On kyllä miehesi ja sinä vertaisensa löytäneet.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Kyllä mää tunnenkin sympatiaa. Mitä pahaa ap on tehnyt. Toivottavasti sinnuu jo helpotti kun sait tuon kaiken kirjotettua :)

Mutta jokainen on oman onnensa seppä :) luulen et sun tarttis keksiä jotain tekemistä. Äkkiseltää suosittelen juoksemista! Vaikka se tuskaa onkin, nii siinä saa tosi nopeeta edistymistä ja hyvää oloa. Eikä tarvii miettiä näkeekö kukaan jos sielä keskellä mettää päästelet tietä menemään. Mutta kunnon urheiluliivit maximum tuella on ehdoton. Ei sun tarvii ees kertoo kelleen. Sanot vaan meneväs kävelylle :)

Mä en tajua miten jouduin tällaiseen tilanteeseen.

En pidä elämästäni.

Ei kai tämä nyt voi kaikki munkaan syytäni olla. Miksi mulla ei saisi olla oikeus onneen. Välillä jopa olen ajatellut että se eksänainen kirosi tään talon lähtiessään (meillä on ollut kaksi kosteusvahinkoa...).

Ymmärrän kyllä jotenkin että ehkä kaikki ei ollut ihan niin kuin tuo rakas mieheni sitten antoi ymmärtää, tai kai hän näki tavallaan, omalta kantiltaan asiat, ja minä halusin uskoa kun olin rakastunut.

Ei tarvitse ivata. Haluaisin kai minäkin olla rakastettu ja kaunis ja suosittu. Mutta kun ei tästä elämästä näytä tulevan mitään.

(Akuutiksi paineen tekee tulevat miehen sukulaislikan häät johon tää sukulaislikan "varaäipäksi" (voi taivas sitäkin) nimeämä eksänainen on vuorenvarmasti taas tulossa. Itse tossa katselin vaatekaappiani läpi, kaikki tullut pieneksi, maha pömpöttää, oon läski ja hirvee...

Ja sitä oon myös miettinyt että oliko se eksä sitten niin juoppo ja vaikea kuin mitä silloin mieheni väitti.

Luulis että se olis jo kuollut juoppouteen eikä juoksentelis viiskymppisenä puolimaratoneja...

Mä en tiedä valehteliko mies mulle.

Ja miksi ne lapset halus sille äidille ilman muuta. No kai lapset yleensä haluaa.

Ja miksei mua rakasta kukaan ja kaikki rakastaa (naapureita myöten) sitä saamarin naista.

Kyllä mä ymmärrän että tämä on neuroottista ja kipeää, mutta mitä mä teen?

[QUOTE="aloittaja";29613487]Mä en tajua miten jouduin tällaiseen tilanteeseen.

En pidä elämästäni.

Ei kai tämä nyt voi kaikki munkaan syytäni olla. Miksi mulla ei saisi olla oikeus onneen. Välillä jopa olen ajatellut että se eksänainen kirosi tään talon lähtiessään (meillä on ollut kaksi kosteusvahinkoa...).

Ymmärrän kyllä jotenkin että ehkä kaikki ei ollut ihan niin kuin tuo rakas mieheni sitten antoi ymmärtää, tai kai hän näki tavallaan, omalta kantiltaan asiat, ja minä halusin uskoa kun olin rakastunut.

Ei tarvitse ivata. Haluaisin kai minäkin olla rakastettu ja kaunis ja suosittu. Mutta kun ei tästä elämästä näytä tulevan mitään. [/QUOTE]

Sinä olet valinnut puolisosi, asuinpaikkasi, ruokavaliosi, harrastuksesi, ja ihan oikeasti jopa asenne on asia jonka voi valita. Tottakai siis elämäsi on sinun "syytäsi". Jos et ole elämääsi tyytyväinen, tee siihen tarvittavia muutoksia. Ei muillekaan hyvät asiat tulee kotona märehtimällä.

Ja kyllä sussa oikeasti kuulostaa olevan vikaakin - kuka "hyvä" ihminen oikeasti olisi pahoillaan siitä että OMA VAPPU menee pieleen kun toinen ihminen joutuu hengenvaaralliseen onnettomuuteen :o! Kuulostaa todella narsistiselta ajatuskululta. Tai se kuinka puhuit exästä joka meni ihan vaatimaan elatusmaksuja ja lasten tapaamista... Hei haloo miehesi on niiden lasten ISÄ! Ei ihmekään jos et ole tuolla itsekkyyden asteella kovin suosittu.

• Tykkää
Reactions: Nanemone
Voi kuule kun me ei täällä voida sulle onneksi muuttua. Ei se maailma pyöri niin.

Itse sun on tuolle onnellisuusasialle jotain tehtävä. Jos olet onnellisempi hoikkana niin tee jotain! Hankala kai se on miehenkin ihailla sinua jos et itse arvosta itseäsi ollenkaan.

Sä voit hakea apua, jos susta tuntuu et oot masentunut.

kosteusvaurioiden synty liittyy varmaan kyllä enemmän siihen miten sun mies on rakentanut ja miten taloa on hoidettu, kuin exän kirouksiin.

Sinä olet valinnut puolisosi, asuinpaikkasi, ruokavaliosi, harrastuksesi, ja ihan oikeasti jopa asenne on asia jonka voi valita. Tottakai siis elämäsi on sinun "syytäsi". Jos et ole elämääsi tyytyväinen, tee siihen tarvittavia muutoksia. Ei muillekaan hyvät asiat tulee kotona märehtimällä.

Ja kyllä sussa oikeasti kuulostaa olevan vikaakin - kuka "hyvä" ihminen oikeasti olisi pahoillaan siitä että OMA VAPPU menee pieleen kun toinen ihminen joutuu hengenvaaralliseen onnettomuuteen :o! Kuulostaa todella narsistiselta ajatuskululta. Tai se kuinka puhuit exästä joka meni ihan vaatimaan elatusmaksuja ja lasten tapaamista... Hei haloo miehesi on niiden lasten ISÄ! Ei ihmekään jos et ole tuolla itsekkyyden asteella kovin suosittu.

No siis. Ihan hyvä (kai) että se eksänainen selvisi. Ne niiden lapset nyt ovat sellaisia mammantyttöjä, että kai niiden elämä olis mennyt sitten vallan sekaisin, jos se nainen olisi siihen kupsahtanut.

Mutta kai nyt joku tajuaa hei miltä minusta tuntui, kun olin miehen kanssa oikeestaan sen MIEHEN tuttavapiirin seurassa juhlimassa vappua, ja sitte sinne tulee tommoinen tieto (tytär soitti isälleen). Niin mitä tekee rakas mieheni! Jättää mut sinne, ja lähtee sinne eksänsä kättä pitelemään teholle. Kenen mielestä tää on kunnon parisuhde...

Jos en olis taustoja selittänyt niin varmaan kaikki te olisitte sitä mieltä että puolison ei kuulu jättää vaimoa tollai vieraiden juhliin ja lähtee jonkun ex-naisen petin viereen. (Paitsi me ei olla naimisissa. Koska mies ei suostu.)

No mut kai se mies nyt meni tyttäriensä tueksi?

Kyllä mä voisin kuvitella että jos mun lasteni isä olis hengenvaarassa niin kyllä se mua häälyttäis, ja toisin päin. Vaikka onnellisesti erossa eletään.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Tietenkin kunnon ISÄ menee lapsiensa tueksi tyttäriensä äidin mahdolliselle kuolinvuoteelle. Ja jos on jakanut lähemmäsn 20 vuotta elämästään jonkun ihmisen kanssa, olisi tunteeton, jos toisen vakava onnettumuus ei mitenkään hetkauttaisi.

Oikeesti sulla on vakavia ongelmia. Et kykene itse kantamaan vastuuta sun teoista (rikoit tämän naisen ja lapsien perheen) ja tunteista ja lähdet ihan ällyttömiä syyttelemään naista. Sulla taitaa olla ongelmia jo ihan lapsuudesta asti (alkoholistiäiti), joten mene hoitamaan ongelmasi terapiaan ja lopeta viattoman syyttely.

Ihan aiheesta on lasten äiti nostanut meteliä, jos isä noin harvoin näkee lapsia. Ja tietenkin sukulaiset kutsuvat naisen juhliinsa, ovathan he vuosikymmeniä tunteneet ja hän on lasten äiti ja kenties sukulaisten läheinen ihminen jo itsensä vuoksi. Se ei ole sulta mitenkään pois. Ja jos rikot toisen perheen ja olet noin katkera ei voi kauhean lämmintä vastaanottoa odottaa...

Huvittavaa ettet ollenkaan hahmota miten itsekkäiltä sun juttus kuulostaa.

Siis kyllä mä tajuan että tämä kateelisuus on nyt mun ongelma. Ja mä en tajua miten mun elämä on näin kurjaa. Mies on toisella paikkakunnalla töissä, on vain viikonloput täällä paikkakunnalla, ja ite pidän tätä miehen taloa pystyssä...

Mutta mä kerron sentän kaikki puolet asiasta ja omat tunteeni. Harmittaa että tavallaan ihailenkin sitä eksänaista, vaikka se ämmä vituttaa mua. Mutta tää nyt selvittää, te ootte kaikki samanlaisia, te lapsia saaneet lehmät. Ei sitten voi auttaa toista kun toinen vilpittömästi pyytää apua.

Että kiiti vaan.

Siis kyllä mä tajuan että tämä kateelisuus on nyt mun ongelma. Ja mä en tajua miten mun elämä on näin kurjaa. Mies on toisella paikkakunnalla töissä, on vain viikonloput täällä paikkakunnalla, ja ite pidän tätä miehen taloa pystyssä...

Mutta mä kerron sentän kaikki puolet asiasta ja omat tunteeni. Harmittaa että tavallaan ihailenkin sitä eksänaista, vaikka se ämmä vituttaa mua. Mutta tää nyt selvittää, te ootte kaikki samanlaisia, te lapsia saaneet lehmät. Ei sitten voi auttaa toista kun toinen vilpittömästi pyytää apua.

Että kiiti vaan.

Että me ollaan lehmiä ku ei voida tehdä susta onnellista?

Kuule mä vähän veikkaan et jos katot peiliin, näät siellä sen lehmän.

Piti se arvata että täällä on vaan narsistisia Äiti-Ämmiä, jotka paskat välittää muusta kuin itsestään ja pennuistaan.

Ootko muuten edes ikinä miettinyt tota joka toinen viikonloppu hoitokuviota kunnolla? Miehelle piti sopia omien lastensa hoito vain 4 tiettynä päivänä kuussa, eikä silti tuntunut onnistuvan. Exälle piti sopia kaikki muut päivät. Onko miehelläsi vakavia oman elämän organisointivaikeuksia?

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Ootko muuten edes ikinä miettinyt tota joka toinen viikonloppu hoitokuviota kunnolla? Miehelle piti sopia omien lastensa hoito vain 4 tiettynä päivänä kuussa, eikä silti tuntunut onnistuvan. Exälle piti sopia kaikki muut päivät. Onko miehelläsi vakavia oman elämän organisointivaikeuksia?

Miehellä on vaikeita oman elämän organisointivakeuksia kyllä. Mutta eihän ne nyt mun syytä ole.

Ja sitäpaitsi ne lapsed ei ole enää mitään lapsia. Ovat aikuisia jo. Kai te nyt osaatte laskea että jos 10 vuotta sitten olivat yli 12 niin ovat nyt jo yli 22.

Voit piehtaroida itsesäälissä tai muuttaa elämäsi kivemmaksi niillä aineksilla mitä sulla on. Mut joo, sympatiat tosta kolarihommasta. En kestäis jos mieheni lähtis eksänsä sairasvuoteelle, sen tajuaisin jos lähtisi heidän yhteisiä lapsia tukemaan henkisesti tms. Isänä olla huolissaan lapsistaan, muttei ex-miehenä exästään. Lopeta juominen, ei se oloas paranna.

Voit piehtaroida itsesäälissä tai muuttaa elämäsi kivemmaksi niillä aineksilla mitä sulla on. Mut joo, sympatiat tosta kolarihommasta. En kestäis jos mieheni lähtis eksänsä sairasvuoteelle, sen tajuaisin jos lähtisi heidän yhteisiä lapsia tukemaan henkisesti tms. Isänä olla huolissaan lapsistaan, muttei ex-miehenä exästään. Lopeta juominen, ei se oloas paranna.

Aika tunneköyhä ihminen saa olla, jos ei exän mahdollinen kuolema yhtään hetkauta.

Yhteistyössä