E
Ei kai sitten imettäjä...
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Imettäjä;23859044:Huh huh, olipa hurjan pieni luku! Mä kyllä täysimetin myös puolivuotiaaksi molemmat, ja jatkoin imetystä vielä muun ruoan ohella. Ei ollut mitään "suorittamista", vaan se tapahtui luonnollisesti.
Pieni luku voi johtua myös täysimetyksen tiukasta määritelmästä. En ole varma, tilastoidaanko imetystä Ruotsissa samoin kuin Suomessa.
Minun täysimetykseni "tuhottiin" jo synnytyssairaalassa, kun vauvalle annettiin luovutettua äidinmaitoa. En osannut synnytyksen jälkeisessä pitää puoliani, mutta sentään vaadin, että maito tarjoiltiin hörppyyttämällä. Pidän kyllä itseäni ihan täysimettäjänä, vaikka lapsi on sittemmin saanut maitoani myös pullosta.
Omien kokemuksieni mukaan imetysohjaus Suomessa riippuu täysin tuurista. Minun lapseni ensi-imetys imetysmyönteiseksi julistautuneen sairaalan synnytyssalissa keskeytettiin ja minut komennettiin kahville, kun huonetta piti päästä siivoamaan... Osastolla taas osa henkilökunnasta oli todella imetysmyönteisiä, ja osa varsinkin yökätilöistä liikkeellä sellaisessa asenteella, että "nyt ovat pullot lämpiminä, tulkaapas kaikki nyt hakemaan pullot, ettei tarvitse pitkin yötä jaella".