Kätilöopisto vai Jorvi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minski84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minski84

Vieras
Niin jos noista kahdesta pitää valita niin kummalle annatte äänenne?
Tuli yllätyksenä, että synnytyssairaala pitää olla jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä tiedossa. Esikoista siis odotellaan, eikä kokemusta kummastakaan niin mielelläni kuulisin!

Olen synnyttänyt kaksi lasta Kättärillä (Haikaranpesässä) ja suosittelee. Esikoista odottaessa olin yhden yön ja päivän Jorvissa (luultiin että synnytys oli käynnissä,Kättäri täynnä jne..) eikä paikasta ensivaikutelmaa lukuunottamatta jäänyt pahaa sanottavaa,mutta.. Se ensivaikutelma..

Jorvissa en ole ollut synnyttämässä, mutta Kättärillä olen kolme puskenut maailmaan ja muualle minua ei saa! Haikaranpesä on aivan ihastuttava paikka, hoitajat ihania ja harjoittelijatkin (jos antaa tulla mukaan, pakko ei ole!) ovat aivan loistavia! Kätilötkin muistivat minut kolmen vuoden jälkeen, kun menin kuopusta synnyttämään.

Mulla ei ole kummastakaan kokemusta synnytysten suhteen. Omat lapseni ovat kaikki syntyneet Naistenklinikalla (mistä ei ole omalla kohdallani mitään huonoa sanottavaa) mutta sekä kättärillä että Jorvissa olen ollut muutaman kerran naistentautuien polilla ja vuodeosastolla. Kättärillä kohtelu oli kamalaa ja Jorvissa taas ystävällistä. Niin lääkäreiden kuin kätilöiden/sairaanhoitajien suhteen.

Vaikka naistentautien vuodeosasto onkin eri kuin synnyttäneiden vuodeosasto niin siltikin siellä ne samat lääkärit pyörivät kummallakin osastolla.

Mä varmaan olen poikkeus kun sanon että kättärille mua ei saisi vaikka aseella uhattaisiin mutta sun tilanteessa tekisin ratkaisun kaiketi sen perusteella, kumpi sairaala on lähempänä kotia.

Yhteistyössä