Kätilöopisto vai Naistenklinikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kokemusta esikoisen synnytyksestä Naistenklinikalla. Synnytyssalissa oli aivan ihana ja ammattitaitoinen henkilökunta, sen jälkeen jätettiin osastolla aika lailla oman onnensa nojaan. Tyytyväinen olen kuitenkin NKL:aan kaiken kaikkiaan.

Siellä keskitytään aika paljon riskiraskauksiin ja -synnytyksiin, ns. normitapaukset jää vähälle huomiolle.

Mä synnytin Kätilöopistolla, ei pahaa sanottavaa. Sain imetykseenkin apua ihan rinnasta pitäen :D Aikoinaan ekassa raskaudessa (meni kesken) neuvolassa kysyttiin, että kummassa haluan synnyttää. Terveydenhoitaja suositteli Kättäriä, sanoi että on ihmisläheisempi tms. Tuon perusteella valitsin synnärin. Ja kuulostaahan Kätilöopisto paremmalta kuin joku klinikka. ;)

Mä olen molemmat synnyttänyt kättärillä, molemmilla kerroilla on ollut loistava henkilökunta. Ekalla kerralla oltiin haikaranpesässä perhehuoneessa ja toisella normiosastolla normihuoneessa. Ystäväni on synnyttänyt kaikki lapsensa taas naistenklinikalla eikä hänellä pahaa sanottavaa siitä paikasta joten mielestäni molemmat on hyviä ja nyt jos odottaisin ekaa kysyisin taaskin nevolantädiltä mihin tältä alueelta yleensä mennään synnyttämään

Kättäri oli meillä. No en nyt voi sanoa nauttineeni siellä olosta, mutta se ei tainnut johtua sairaalasta :D
Mä kun kuulin ettei naistenklinikalle oteta enää ku riskisynnyttäjiä...?

Minä olen Naikkarilla synnyttänyt 2, joten en osaa verrata. Mua ei periaatteessa kiinnostakaan verrata. Mun prioriteetti on se, että lapsi ja minä selviämme rupeamasta turvallisesti ja se on siinä. Kaikki ihmiset ja paikat ei aina ole kivoja muutenkaan, eikä sairaalassa tarvi viihtyä kauaa... Tai minä en siellä muutenkaan viihdy. Jos nyt jotain tohon lisäis, ni se ois se, että eka synnytys meni päin P:tä, kun ne kätilöt ei oikein tajunneet mun tuskaa, enkä saanut kivunlievitystä tarpeeksi ajoissa, mutta niin olisi voinut ehkä käydä jossain muuallakin. Naikkarilla nyt tietty saattaa olla lääkärit kiireemmissä puuhissa, kun siellä synnyttää riskisynnytäjätkin.

no tuota mä oon vaan käytännöllisempi; eli siis kaks aikasempaa syntyny kättärillä, joten sinne mennään (kolmas odotuksessa).. ja meiltä on sinne helpompi ajaakin, ku meikkuun (eikä meikussa ole kun muutama maksuton pyköinti paikka!).. en tiedä sitte onko hoidossa mitään eroa, kun kuitenkin molemmathan hoitaa kiireellisyys järjestyksessä synnytykset, ihan niinku muutkin sairaalat.. :) joten voithan käydä molemmissa tutustumassa, ja käydä tarkistaa kumpi on itelle parempi?? :D

Yhteistyössä