Kätilöt FST:ltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hemmetti, en käsitä vieläkään miksi ne lähti väkisin synnytyttämään sitä lasta alakautta kun nainen oli pienikokoinen muutan ja vatsa erittäin iso. Myös lääkärin tutkimuksessa arvioitiin vauva isokokoiseksi. Väkisin piti "repiä" se vauva ulos ja hätä oli jo päällä ja piti kutsua anestesialääkäreistä lähtien kaikki paikalle. Saiko tuollaisesta nyt kirkkaamman kätilö vai miksi tuohon oli pakko lähteä?! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja LotL:
Hemmetti, en käsitä vieläkään miksi ne lähti väkisin synnytyttämään sitä lasta alakautta kun nainen oli pienikokoinen muutan ja vatsa erittäin iso. Myös lääkärin tutkimuksessa arvioitiin vauva isokokoiseksi. Väkisin piti "repiä" se vauva ulos ja hätä oli jo päällä ja piti kutsua anestesialääkäreistä lähtien kaikki paikalle. Saiko tuollaisesta nyt kirkkaamman kätilö vai miksi tuohon oli pakko lähteä?! :kieh:

kyllä mä vähän samaa ihmettelin..mut nehän sanoi,että jos laps arvioidaan yli 5kg niin sit yleensä mietitään leikkausta...sehän tais olla 4.5kg paikkeilla siis vaavi.

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:

kyllä mä vähän samaa ihmettelin..mut nehän sanoi,että jos laps arvioidaan yli 5kg niin sit yleensä mietitään leikkausta...sehän tais olla 4.5kg paikkeilla siis vaavi.

Niinhän siinä puhuttiin, mutta aattelin ite että järkeäkin saa käyttää.Nainen itsessäänhän oli pienikokoinen ja näytti jo valmiiksi siltä, että vauva oli hänelle liian suurikokoinen synnytettäväksi alakautta.Niinkuin sitten olikin kun jäi hartioista kiinni :(

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:

Niinhän siinä puhuttiin, mutta aattelin ite että järkeäkin saa käyttää.Nainen itsessäänhän oli pienikokoinen ja näytti jo valmiiksi siltä, että vauva oli hänelle liian suurikokoinen synnytettäväksi alakautta.Niinkuin sitten olikin kun jäi hartioista kiinni :(

Aivan.mä olen pitkä sekä isokokoinen mutta silti leikattu isojen lasten vuoksi.Tuo nainen on ihan kirppu mun rinnalla joten tuntu kyllä vähän ihmeelliseltä touhulta!! :| mulla just jumitti esikoinen noin ja sit mentiinkin leikkuriin kun ei mahtunut tulemaan...

Ei se kokokaan aina sano sitä etteikö voisi isoa lasta synnyttää. Mä olen ns. normikokoinen ja puskin minuutissa maailmaan 4300g painavan muksun. Ja mulle on sanottu, et ei tule hätää synnytyksen kanssa vaikka olis 5 kilonen tulossa. Se kun riippuu ihan lantiosta eikä siitä oletko pitkä/lyhyt/laiha/lihava.

Kyl ne sano, et se on nelikilosen synnyttäny aiemmin joten isompikin todennäkösesti mahtuu ulos. Pikkasen kyl meni kylmätväreet kun katteli sitä touhua :|
Eikä se lantion tilavuus ole millääntavalla sidoksissa pituuteen tai kokoon muuten.

Siitä touhusta oli ainakin luonnollisuus kaukana. Ihan kamala olo tuli siitä. :/ Ja varmaan alapää sellaista silppua. Miten voidaan laittaa toinen kärsimään tollalailla.

Yhteistyössä