Katja87, kysymys sinulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miia:
miksiköhän noissa energiajuomissa lukee että ei suositella lapsille...tuskin silloin sikiöllekkään suositeltavaa...mä en uskaltanut juoda rask.aikana edes light kokista lisäaineitten takia..

Ja mä taas uskalsin. Kolme tervettä, hyvin kehittynyttä lasta ikähaarukassa 9 v - 1 v 7 kk.

En kyllä joisi raskausaikana batterya. Jos juon kolme sellaista päivässä (sen verran saa korkeintaan juoda ) niin mulle tulee rytmihäiriöitä. Kahdestakin tulee joskus.

Sen jälkeen, kun sain plussan raskaustestissä niin en juonut pisaraakaan alkoholia.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
En kyllä joisi raskausaikana batterya. Jos juon kolme sellaista päivässä (sen verran saa korkeintaan juoda ) niin mulle tulee rytmihäiriöitä. Kahdestakin tulee joskus.

Sen jälkeen, kun sain plussan raskaustestissä niin en juonut pisaraakaan alkoholia.

En juo kuin max 1 tölkillisen viikossa, ja kysyin asiasta neuvolassa. Sanoivat että ei oo haittaa.

noista lisäaineista muuten tuli mieleen että yksi kampaaja ei suostunut värjäämään mun hiuksia rask.aikana!Wellan tuottajat olivat laittaneet kirjeen jokaiselle jälleenmyyjälle(siis kapaamoille)joss kiellettiin heidän tuotteillaan värjääminen raskaana oleville.Mä kyllä värjäsin ne sitten kotona..

Parasta tulevalle vauvalle on jos äiti on rentoutunut ja hyväntuulinen. Ei ne lisäaineet sitä vauvaa tapa, eikä muutenkaan kannata mitään hysteriaa ylläpitää, kunhan syö kohtuu terveellisesti eikä ryyppää..

joskushan iltsikassa oli juttua kun red bull(energiajuoma)oli antanut jollekkin oikeesti siivet...siis se oli kuollut,mutta käsittääkseni juomassa oli sekoitettuna alkoholia..

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
noista lisäaineista muuten tuli mieleen että yksi kampaaja ei suostunut värjäämään mun hiuksia rask.aikana!Wellan tuottajat olivat laittaneet kirjeen jokaiselle jälleenmyyjälle(siis kapaamoille)joss kiellettiin heidän tuotteillaan värjääminen raskaana oleville.Mä kyllä värjäsin ne sitten kotona..

Nostan hattua tolle kampaajalle.Tosi fiksusti tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja energiaa sokerista:
joskushan iltsikassa oli juttua kun red bull(energiajuoma)oli antanut jollekkin oikeesti siivet...siis se oli kuollut,mutta käsittääkseni juomassa oli sekoitettuna alkoholia..
no toi kertookin että nuo energiajuomat on vähän arveluttavia....

Juu, taisi olla se ruotsalainen urheilijanuorukainen joka oli paitsi juonut noin tusinan verran Vodka+Red Bullia, myös nappaillut jonkin sortin kasvuhormoneja...

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

Juu, taisi olla se ruotsalainen urheilijanuorukainen joka oli paitsi juonut noin tusinan verran Vodka+Red Bullia, myös nappaillut jonkin sortin kasvuhormoneja...

Niitä energiajuomapaukkuja ei mun käsitääkseni suositella juotavaksi kovin montaa illassa.

enmäkä.. mun mielestä yksi olutkin liikaa kun vauva masussa

Niitä energiajuomapaukkuja ei mun käsitääkseni suositella juotavaksi kovin montaa illassa.

Purkissa lukee että maksimissaan kolme per päivä. Oli alkoholia joukossa tai ei.
Eli ei se kundi Red Bulliin kuollut (tyyliin joi yhden tölkin ja kupsahti) kuten urbaanilegenda kertoo, vaan ihan johonkin muuhun.

Joo no ei kyllä pelkkä energiajuoma moista tee, kyllä siinä alkoholi on se syyllinen.

enmäkä.. mun mielestä yksi olutkin liikaa kun vauva masussa

En minäkään... Kerran loppuvaiheessa koitin puoltalasia siideriä juoda, mutta viemäristä kaadoin alas kun tuli huono mieli... Tosin en niitä tuomitse jotka juovat raskaana puolilasia viiniä sillointällöin... Kun siitä ei kerran haittaa tutkimusten mukaan ole...

Alkuperäinen kirjoittaja guarana:
Eikös noiden energiajuomien juontikielto perustu siihen, että niissä on guaranaa joka on kiellettyjen aineiden listalla raskauden aikana??

Niin, eiköhän se kofeiini ole se pienin murhe energiajuomissa. Niissä on kaikkea muutakin.

Purkissa lukee että maksimissaan kolme per päivä. Oli alkoholia joukossa tai ei.
Eli ei se kundi Red Bulliin kuollut (tyyliin joi yhden tölkin ja kupsahti) kuten urbaanilegenda kertoo, vaan ihan johonkin muuhun.

Joi rankan urheilusuorituksen jälkeen useamman tölkin ja sydän tilttas.

Alkuperäinen kirjoittaja guarana:
Eikös noiden energiajuomien juontikielto perustu siihen, että niissä on guaranaa joka on kiellettyjen aineiden listalla raskauden aikana??

Niin, eiköhän se kofeiini ole se pienin murhe energiajuomissa. Niissä on kaikkea muutakin.

Joo, vitamiineja ja hiilihappoa, tauriinia ja kofeiinia, sokeria ja lisäaineita (joita on about jokaisessa ruokavalmisteessa, ellei luomua vaan syö ). Ei sen kummempaa.

Kyl kait nyt jokainen tervejärkinen pystyy olemaan erossa energia juomista,alkoholista,hiusväreistä yms. sen 9kk:n ajan.Meillä pojalla imetysaikana oli maitoallergia ja jouduin siis itse olemaan maidottomalla ruualla vuoden,jottei maitoproteiinia erittyisi rintamaitoon...maitoa on nykyään noin puolessa kaupan tuotteissa...

Kyl kait nyt jokainen tervejärkinen pystyy olemaan erossa energia juomista,alkoholista,hiusväreistä yms. sen 9kk:n ajan.Meillä pojalla imetysaikana oli maitoallergia ja jouduin siis itse olemaan maidottomalla ruualla vuoden,jottei maitoproteiinia erittyisi rintamaitoon...maitoa on nykyään noin puolessa kaupan tuotteissa...[/quote]

Joo, ja shampoolla ei tietenkään pestä hiuksia, saati naamarasvaa käytetä. Eikä syödäkään mitään, koska melkein kaikkihan on kiellettyä. :xmas:

Yhteistyössä