Katsoiko kukaan eilen Brittiläistä dokumenttia "Kolme siskoa ja vauva" ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Starbucks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Starbucks

Aktiivinen jäsen
09.08.2007
4 183
0
36
Mietin vaan että toimiikohan sellainen systeemi, että sisko synnyttää toiselle siskolle vauvan, koska tämä ei saa omia lapsia? Toimiikohan se oikeesti käytännössä. Kaiken kaikkiaan ihana ajatus ja raskaus varmaan menee ihan hyvin kunnes vauva on ulkona. Tottakai äidille nousee tunneside vauvaa kohtaan, vaikka hyvin on asennoiduttu vauvan adoptoimiseen.

Siinä dokumentissa sijaissynnyttäjä jäi ikävöimään vauvaa, vaikkei tahtonutkaan vauvaa itselleen. Tosi ristiriitaista :ashamed:
Hassu itse tässä jauhaa, kattoiko joku sen dokumentin?

Joo katoin. Musta sisaret tekivät todella hienosti antaessaan lapsen siskolleen. Mutta mä en voisi välttämättä kasvattaa lasta, joka biologisesti olisi mieheni ja sisareni. Toisaalta paha jeesustella kun ei ole tarvinnut kärsiä lapsettomuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo katoin. Musta sisaret tekivät todella hienosti antaessaan lapsen siskolleen. Mutta mä en voisi välttämättä kasvattaa lasta, joka biologisesti olisi mieheni ja sisareni. Toisaalta paha jeesustella kun ei ole tarvinnut kärsiä lapsettomuudesta.

Mitenköhän pärjäävät sitten tulevaisuudessa kun sijaisynnyttäjä kuitenkin on niin läheinen ihminen ja tapaavat toisiaan usein? Eikö siskolla koskaan tuu ajatus siitä, että lapsi on oikeesti hänen?

Näin sen aiemmin. Jotenkin outo järjestely, mutta varmaan ongelmattomampi kuin ihan vieras vuokrakohtu, josta en sitten tiedä, mitä siitä pitäis ajatella. Lapsettomuus on kova paikka. En tiedä tekisinkö kylläkään saman uhrauksen omalle siskolleni.

En katsonu, mutta lukiko ohjelmatiedoissa että toinen sisko anto munasolut ja toinen sisko oli sitte sijaissynnyttäjä. Kolmen soppa, varmasti ongelmia tulevaisuudessa.

Jotenkin mulle tuli mieleen, että sen takia se sijaiskohtu kantoi toisen sisaren lasta, jotta luopuminen olis ollut helpompaa: sijaiskohdulle tämä vauva oli biologisesti "vain" sisaren lapsi, ei hänen omansa, joten luulisi että ei-biologisesti-omasta luopuminen käy helpommin. Toki vauvaan syntyy vahva side jos vain kasvattaakin sitä kohdussaan olematta biologisesti sen äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Mietin vaan että toimiikohan sellainen systeemi, että sisko synnyttää toiselle siskolle vauvan, koska tämä ei saa omia lapsia? Toimiikohan se oikeesti käytännössä. Kaiken kaikkiaan ihana ajatus ja raskaus varmaan menee ihan hyvin kunnes vauva on ulkona. Tottakai äidille nousee tunneside vauvaa kohtaan, vaikka hyvin on asennoiduttu vauvan adoptoimiseen.

Siinä dokumentissa sijaissynnyttäjä jäi ikävöimään vauvaa, vaikkei tahtonutkaan vauvaa itselleen. Tosi ristiriitaista :ashamed:

Mä katoin kun se tuli jo aiemmin muutamia päiviä sitten. Mulle tuli katsoessa sellainen tunne, että hormoonit laittoi sen synnyttäneen siskon itkemään. Hormoonit vaikuttaa kuitenkin aika paljon tunteisiin ym. Järki sillä oli ihan kohdallaan adoptiota ajatellen. Mua jäi ihmetyttämään se kotisynnytys.

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:

Mä katoin kun se tuli jo aiemmin muutamia päiviä sitten. Mulle tuli katsoessa sellainen tunne, että hormoonit laittoi sen synnyttäneen siskon itkemään. Hormoonit vaikuttaa kuitenkin aika paljon tunteisiin ym. Järki sillä oli ihan kohdallaan adoptiota ajatellen. Mua jäi ihmetyttämään se kotisynnytys.

Niinhän siinä sanottiinkiin niistä hormooneista kun ne tulee väkisin, vaikka takuuvarmasti haluaistkin luovuttaa lapsen.

Yhteistyössä