V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Se johtuu isistä, jotka eivät puuhaa keittiössä. Minun miehen isä on aina tehnyt kotona ruokaa, joten niillä kaikki pojat osaa tehdä ruokia.
Ruuan teko ei edes ole vaikeaa, en ymmärrä, miksi sitä pitää sen kummemmin opettaa, onhan koulussa köksä.
Toisessa ketjussa parhaillaan akat haluaa miesten menevän armeijaan, joten eikös silloin pitäisi olla ihan tyytyväisenä itse siellä keittiössä? Pyssy käteen pojille.
Hmm... ei välttämättä johdu isistä. Mun mies on osannut tehdä ruokaa, pestä pyykkiä yms. Ja tekee niitä edelleen. Mä taas meidän yhteen mennessä en osannut ruokaa tehdä ja mies alkuvuodet vastasikin täysin ruokapuolesta perheessämme.
Miehen isä ei ikinä ole ruokaa tehnyt, saati voidellut edes omaa leipäänsä. Mun isä taas oli aina "pullantuoksuinen isä", joka heilui keittiössä esiliina päällään, teki hyvää ruokaa ja ihania leivonnaisia.
Niin paitsi että vaikka sun mies on tehnyt niin tosi asiassahan tässä maassa suurin osa kotitöistä hoituu naisen tekemänä. On hyvin monia koteja, mäkin tunnen heti useita, joissa mies ei ole juuri koskaan tehnyt ruokaa eikä tee pojatkaan.. Sitten kun menet heille syömään tai vaikka vaan grillaamaan niin naiset touhuaa keittiössä ja miehet juttelee pihalla kaljapullot kädessä..
Onko muuten kukaan muu huomannut tapaa puhua kotitöistä 'äidin auttamisena'? Ihan niin kuin äiti olisi se päävastuullinen ja sitten hän jakelee miehelle ja lapsille ne hommat joissa he sitten 'auttavat' äitiä.. Outoa, kun kuitenkin koti on kaikkien yhteinen juttu.
Toinen mua suuresti ärsyttävä tekijä on se kuinka äidille ostetaan pannuja ja kodinhoitovälineitä lahjaksi niin jouluna kuin synttäreinäkin. Esim. eräässä tuttavaperheessä äidin joululahja oli astianpesukone.. Mä oon sanonut miehelle että ellei yhdessä toisin sovita, et kyllä ikinä osta mulle kodinhoitojuttuja joululahjaksi!