Katsotko kieroon jos isä-ihminen juo oluen rannalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Vastineeksi tolle älyttömälle ketjulle, niin mitä mieltä arvon palsta on? Saako isä ottaa pari olutta rannalla, mukana siis lapsia ja niiden äiti joka ei juo. Katsotko kieroon??

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Katson. Ei ole väliä onko se juoja äiti vai isä, yhtä typerää molempien juominen lasten seurassa uimarannalla.

Selitätkö vähän? Onko sulla itselläs jotain patoutumia alkoholia kohtaan, lasinen lapsuus tms? Mikä vaikka yhdestä oluesta tekee eron yhteen limsatölkkiin? Harva kun siitä y-h-d-e-s-t-ä tai edes kahdesta tai edes kolmesta oluesta päihtyy? Mikä siitä tekee niin mörön siitä alkoholista sillin kun se ei ole humalahakuista juomista?

En aio kettuilla, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn, kun mä en ymmärrä sun kantaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Katson kieroon, mun mielestä lapset, vesi ja humalaiset aikuiset on huono yhdistelmä...

Kun ei ole kyse humalasta, vain muutaman olusen juomisesta. Eri asia. Kyllä mäkin todella katson kieroon ja sanonkin jotain, jos joku on KÄNNISSÄ lasten kanssa uimarannalla.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Katson. Ei ole väliä onko se juoja äiti vai isä, yhtä typerää molempien juominen lasten seurassa uimarannalla.

Selitätkö vähän? Onko sulla itselläs jotain patoutumia alkoholia kohtaan, lasinen lapsuus tms? Mikä vaikka yhdestä oluesta tekee eron yhteen limsatölkkiin? Harva kun siitä y-h-d-e-s-t-ä tai edes kahdesta tai edes kolmesta oluesta päihtyy? Mikä siitä tekee niin mörön siitä alkoholista sillin kun se ei ole humalahakuista juomista?

En aio kettuilla, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn, kun mä en ymmärrä sun kantaasi.

Ei ole patoutumia :) En vaan ymmärrä miksi lasten seurassa yleensäkin pitää juoda alkoholia saati juoda jossain rannalla lasten seurassa.

Kyllä katson, mun mielestä yleisellä rannalla ei tarvi juoda kaljaa ollenkaan ja jos on lapsia mukana ei missään tapauksessa.
Janoon juo normaali ihminen esim. vettä =)

Mä edelleen muistuttaisin siitä, että sen ketjun ap kirjootti MUUTAMASTA oluesta joka on kyllä mun mielestä vähintään kolme. Ei siis yksi tai kaksi.

Ja kyllä kattoosin isääkin jos muutaman siinä vetääs.

Alkuperäinen kirjoittaja --:

Ei ole patoutumia :) En vaan ymmärrä miksi lasten seurassa yleensäkin pitää juoda alkoholia saati juoda jossain rannalla lasten seurassa.

Ok. Hassua, että noinkin ajatellaan :D Mä taas aattelen, että yksi/kaksi siideriä on janojuomaa siinä missä mehu/limsakin, en mäkään sitä hyväksy että aikuisen käytös muuttuu ja tullaan selkeesti humalaan, se on lapselle pelottavaa. Mut siis en linkitä sitä alkoholia bilettämiseen/ryyppäämiseen, vaan eräänlaiseen nautintoon :D

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Vastineeksi tolle älyttömälle ketjulle, niin mitä mieltä arvon palsta on? Saako isä ottaa pari olutta rannalla, mukana siis lapsia ja niiden äiti joka ei juo. Katsotko kieroon??

Minun silmät karsastaa vähän luonnostaan mutta on tunnustettava että katsoin kieroon kun terassilla oli perhe, pikkulapset vieressä ja vanhemmat siidereillä. Mies on pyytänyt minua siiderille terasille joku päivä siten että lapsi olisi mukana, mutta ei tunnu sopivalta. Onkohan minulla kireä pipo? Yksistä siidereistä kyse. Saattoihan ne juoda alkoholitontakin ja mitä se mulle kuuluu, lomalla taisivat olla eikä ne lapset näyttäneet kärsivän :D

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Mä taas aattelen, että yksi/kaksi siideriä on janojuomaa siinä missä mehu/limsakin

Hmm.. must on ehkä hieman outoa että alkoholia pidetään janojuomana.

Juu näin.

Miksi? Jos ei ole tarkoitus humaltua? Eikö se ole sama joisinko mä yhden cokiksen vai omppusiiiderin?

Mä pidän joidenkin alkoholijuomien mausta, that's it. Mikä siinä on outoa? Humalaan juon itteni ehkä kerran vuodessa, eikä noita nautiskelu-siidereitäkään joka päivä tietenkään mene. Ei edes joka viikko.

Ja siis edelleenkin korostan että tarkoitukseni ei ole kettuilla kenellekään, mullla on vaan vissiin joku kyselyikä päällä :D

En ymmärrä suomalaisten käsitystä ,etteikö sen jälkeen aikuinen saisi nauttia alkoholia kun on lapsia perheessä. Ei se tarkoita humalassa olemista. Katsotte varmaan kieroon jos vanhemmat nauttivat ravintolassa viiniä lasten kanssa samaan aikaan ruokaillessaan. Uskomatonta! Kannattaisiko vähän avata maailman katsomusta,ei muualla ole tällaisia käsityksiä!

Alkuperäinen kirjoittaja miumiu:
En ymmärrä suomalaisten käsitystä ,etteikö sen jälkeen aikuinen saisi nauttia alkoholia kun on lapsia perheessä. Ei se tarkoita humalassa olemista. Katsotte varmaan kieroon jos vanhemmat nauttivat ravintolassa viiniä lasten kanssa samaan aikaan ruokaillessaan. Uskomatonta! Kannattaisiko vähän avata maailman katsomusta,ei muualla ole tällaisia käsityksiä!

Mä ymmärrän kyllä lasin pari, mutta muutama on mun mielestä aika suhteellinen käsite...

Alkuperäinen kirjoittaja miumiu:

Öh, en katso. Ravintola on ravintola, uimaranta taas ei oo mitään anniskelualuetta. Mulle "ongelma" ei siis ole yhdistelmä alkoholi+lapset, vaan yhdistelmä alkoholi+paikka jossa on paljon perheitä viettämässä aikaa eikä ko. paikkaa ole tarkoitettu alkoholin nauttimiseen.

*hörppää mansikkasiideriään samalla kuin kirjoittaa*

Itseasiassa muualla maailmassa, todella monessa paikassa, alkoholin nauttiminen rannalla on laissa kiellettyä, koska vesi ja alkoholi eivät kuulu yhteen. Jos lapsen kanssa isä juo yhden oluen, en katso kieroon, mutta jos isä juo sen veden ääressä katson kyllä.

Yhteistyössä