Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
En katso pitkään, käytän itse kypärää. Mun mielestä on kummaa, että lasten käsketään käyttää kypärää mutta itse ei käytetä. Ne lapsethan siitä yleensä eniten kärsii, jos vanhemmalle jotain sattuu. Joten itsekästä/ajattelematonta mun mielestä vanhemmalta pyöräillä ilman kypärää.
Hmm, miten se merkki ja malli tähän liittyy? Merkki on Pro Limit. Ennen lapsia (aikuisiällä) käytin kypärää satunnaisesti. Kun sain ekan lapsen, niin siitä lähtien aina kun pyöräilen.
Tiedän tapauksen, jossa motoristi ajoi moottoripyörällään kävelyvauhtia, rengas otti kanttikiveen kiinni ja pyörä kaatui. Vaikka päässä oli kypärä, hän sai aivovamman. Ja kun jokainen tietää, kuinka järeä moottoripyöräkypärä on verrattuna polkupyöräkypärään, on varmaan helpompi käsittää miten hauras ihmisen pää onkaan.
Kun mulla vielä oli toimiva pyörä, käytin kypärää ihan aina. Käyttäisin edelleen jos pyöräilisin. Mies käyttää aina, samoin tyttö, vaikka pyöräilis ihan vaan pihassa. Mä olen tyttöä aivopessyt niin paljon siitä kypärästä, ettei edes uskaltaisi kokeilla ilman. Mun vakiolauseeni on, että ihminen voi saada varaosan lähestulkoon kaikkialle muualle paitsi päähän. Ja pää on kuitenkin se, mitä ilman mikään ei toimi. Jos tyttö ei käyttäisi kypärää, ei hän myöskään käyttäisi pyörää.
Alkuperäinen kirjoittaja täti;26533468:meille huuteli poikakolmikko koulun pihassa että järki jäässä, kypärä päässä. sen jälkeen ei teini 12v ole meidän kanssa pyöräilemään lähtenyt ja näyttää pyöräilevän niin että kypärä roikkuu pyörän sarvessa.
Totta. Siihen voisi tulla muutos. Voisimme siirtyä Ruotsin malliin, jossa vain alle 15-vuotaiden on pakko käyttää kypärää. Vanhemmat osaavat itse päättää käyttävätkö kypärää. Sen käyttäminen on tietenkin iästä ja laista huolimatta aina suositeltavaa.
Katson oudoksuen kaiken ikäisiä ihmisiä, jotka eivät käytä pyöräillessään kypärää.
Työskentelin aikoinani invalidien kanssa kolme vuotta. Käytän kaikkialla kypärää. Mäessä, pyöräillessä, luistellessa jne..