Katsotko oudoksuen aikuista, jolla on pyöräilykypärä päässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täytyy kyllä myöntää, että vähän tulee ihmeteltyä sitä, että jos tässä nyt on selvinnyt aikuiseksi asti ilman pyöräilykypärää, niin miten kummassa sitä nyt sitten onkaan tullut kertakaikkisen surkeaksi pyöräilijäksi viranomaisten mielestä...
Eli talon palovakuutus on siis ihan yhtä turha juttu kuin kypärä koska kumpaakaan ei ole koskaan tarvinnut "tositoimissa". Niinkö?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27760159:
Eli talon palovakuutus on siis ihan yhtä turha juttu kuin kypärä koska kumpaakaan ei ole koskaan tarvinnut "tositoimissa". Niinkö?

Kun nyt kerran kysyit, niin enpä oikein usko (palo)vakuutuksiinkaan. Jos jotain käy, niin takuulla sieltä löytyy joku pienellä präntätty vaikeasti tulkittava kohta vakuutuksesta, jonka nojalla kaikki korvaukset pystytään eväämään vakuutuksen ottajalta vahingon tapahtuessa. (Eihän vakuutusyhtiö halua rahojaan menettää)

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27760142:
Pyöräilykypärän käyttö on säädetty lailla pakolliseksi. Tosin se on aika turha laki sillä sen rikkomisesta ei rangaista mitenkään.
Mutta onko mielestäsi hyvä opettaa lapselle että aikuisena ei sitten tarvitse noudattaa lakeja ja sääntöjä?

Kannattaisin, että siirtyisimme Ruotsin malliin, kuten joku aikasemmin esitti. Vain alle 15-vuotiaiden olisi pakko käyttää kypärää.

En katso oudoksuen kypärä päässä olevia tai niitä, joilla ei ole. En oikein voi katsoa odoksuen, kun välillä käytän kypärää itse, välillä en. Pidemmille matkoille varsinkin autojen sekaan laitan kypärän, mutta lyhyemmillä matkoilla se tuppaa usein jäämään pois. Ei puolen kilometrin kauppamatkalla mitään voi tapahtua.

[QUOTE="vieras";27760687]En katso oudoksuen kypärä päässä olevia tai niitä, joilla ei ole. En oikein voi katsoa odoksuen, kun välillä käytän kypärää itse, välillä en. Pidemmille matkoille varsinkin autojen sekaan laitan kypärän, mutta lyhyemmillä matkoilla se tuppaa usein jäämään pois. Ei puolen kilometrin kauppamatkalla mitään voi tapahtua.[/QUOTE]

hmm, eikö??

[QUOTE="vieras";27760699]hmm, eikö??[/QUOTE]

Totta kai kaikki on aina mahdollista. Varovasti pyörätietä pitkin ajaessa ei kuitenkaan TODENNÄKÖISESTI (tilastojen valossa on mukava elää) tapahdu mitään.

Itsellen tulee pyöräilykypärää käyttävästä aikuisesta mieleen jotkut kilpapyöräilijät ja erittäin kovakuntoiset ja atleettiset pyöräilyharrastajat. Omassa päässä se kypärä kieltämättä näyttää aika naurettavalta, että yritänkö mä muka teeskennellä olevani jokin kilpapyöräilijä ja kuvittelen muka pystyväni ajamaan vaarallisen kovaa vauhtia.

[QUOTE="hmm";27761492]Itsellen tulee pyöräilykypärää käyttävästä aikuisesta mieleen jotkut kilpapyöräilijät ja erittäin kovakuntoiset ja atleettiset pyöräilyharrastajat. Omassa päässä se kypärä kieltämättä näyttää aika naurettavalta, että yritänkö mä muka teeskennellä olevani jokin kilpapyöräilijä ja kuvittelen muka pystyväni ajamaan vaarallisen kovaa vauhtia.[/QUOTE]

Totta. Kypärät ovat kilpailijoille, ei rauhakseen ajaessa kypärää tarvitse.

En ymmärrä teitä joiden mielestä on noloa käyttää kypärää. Ajatteko te itse koskaan pyörällä? Ja jos ajatte niin ajatteko pidempiä matkoja autojen seassa? Itse käytän kypärää aina, myös siinä lyhyellä kauppareissulla. Mieskin käyttää pidemmillä matkoilla, kauppareissulle ei useimmiten muista ottaa mukaan. Mutta esim. mökille ajaessa ajamme valtatien vartta monta kymmentä kilometriä ja siinä ei kyllä huvittaisi ilman kypärää olla liikkeellä, sen verran se vieressä kulkeva liikenne hirvittää. Tosin pitkillä matkoilla käytämme myös laseja suojaamaan silmiä ja hanskoja käsissä, suojaamaan kiven iskuilta.

[QUOTE="vieras";27760316]Kannattaisin, että siirtyisimme Ruotsin malliin, kuten joku aikasemmin esitti. Vain alle 15-vuotiaiden olisi pakko käyttää kypärää.[/QUOTE]

Aikuisen pää menee ihan samalla tavalla rikki. Sen sijaan ilman kypärää ajamisesta voisi antaa rikesakon.

Nostan hattua koska näyttää nuorisolle mallia.. Sama pätee heijastimiin.. Ne mustaan pukeutuneet teinit ei ole mikään mukava näky.. Varsinkaan ku eivät viitti edes katsoa ku ylittää tietä vaan saapastelee pokkana ajotielle ja varmaan ajattelevat että kaikki näkee, vaikka huono näköiset mummot...

Halpa henkivakuutus sanoisin, oma veli olisi ilman kypärää kuollut kun rattijuoppo ajoi päi.

Nostan hattua koska näyttää nuorisolle mallia.. Sama pätee heijastimiin.. Ne mustaan pukeutuneet teinit ei ole mikään mukava näky.. Varsinkaan ku eivät viitti edes katsoa ku ylittää tietä vaan saapastelee pokkana ajotielle ja varmaan ajattelevat että kaikki näkee, vaikka huono näköiset mummot...

Halpa henkivakuutus sanoisin, oma veli olisi ilman kypärää kuollut kun rattijuoppo ajoi päi.

mitä hänelle sattui? menikö kypärä rikki?

Joku saattoi viime kesänä katsoa hiukan pitkään, kun pyörälenkin jälkeen lähdin juoksemaan ja puolessa välissä pururataa tajusin kypärän olevan edelleen päässä.

En, mutta pakko myöntää, että varsinkin näin talviliukkailla katson oudoksuen aikuista, jolla EI ole kypärää päässä. Samoin se, kun lasta pyörällä kuljettavalla aikuisella ei ole kypärää. Itse ainakin haluaisin minimoida riskin, että lapsi jää turvattomana yksin loukkaantuneen vanhempansa kanssa. Kaksivuotias ei vielä varmaankaan osaa soittaa 112.

En

Kypärä on usein päässä, sillä se naarmuuntuisi skootterin satulan alla, ja toisaalta en viitsi jättää sitä sarveen, ettei kukaan sitä siitä varastaisi. Olen jo tottunut kulkemaan kypärä päässä ja taluttamaan mopoa vaikka jalankulkutiellä, eikä se ole ongelma, sillä en minä erityisen paljon viitsi pohtia "miksi minulla on kypärä päässä kaupassa käydessäni", kun teinhän minä päätöksen jo skootterilta kauppaa kohti lähtiessäni, että en aio sitä riisua, joten en minä edes mieti miten he minut näkevät, sillä näkevät jokatapauksessa kypärän olevan päässäni, kun siinähän se on. En taida muutenkaan välittää kuinka he minua katsovat, sillä olen eliitti, kurko ja muutenkin liideri, eikä vähäisempien eläjien kannanotot vaikuta suuntaan taikka toiseen, kun ei ole laitonta kulkea kypärä päässä.

Yhteistyössä