katumuspillereiden toimivuus...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idiootti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

idiootti

Vieras
elikkäs en haluaisi tästä aiheeesta saarnaa vaikka varmaan sen tulen saamaan :/...mutta kuinka luotettava tuo on?!et jos on pillerin melkein heti ottanut (2 pv jälkeen...) onko mahdollista että olisi nyt silti raskaana....kokemuksia kaipailen...

72h sisällä je-pilleri kuuluisi ottaa ja mitä enemmän aikaa on mennyt, sen epäluotettavampi se on.

Aina on mahdollista tulla raskaaksi kun on yhdynnässä ja ei se je-pillerikään sataprosenttinen ole. Jos hedelmöittyminen on kerennyt tapahtumaan niin eipä se enää tilannetta auta.

Minä otin 2 h yhdynnän jälkeen, silti pahahdin raskaaksi.
En halua pelotella, mutta kyllä mulla(ja tällä miehellä) oli vaikea päätös..

Ensi tapaaminen + toinen asuu ulkomailla + seksiä tuplaehkäisyllä(kumi hajosi jonka takia tahdoin ottaa varulta jälkiehkäisyn vaikka mulla oli e-laastari jonka tehoon en yksin uskaltanut luottaa)= minä raskaana.
Millainen todennäköisyys.. huoh.

"Kliinisissä tutkimuksissa Norlevo-valmisteen käytön on osoitettu estävän 85 % odotettavissa olevista raskauksista. Teho näyttää heikkenevän kun yhdynnän jälkeen kulunut aika pitenee (95 % käytettäessä 24 tunnin kuluessa, 85 % käytettäessä 24–48 tunnin kuluessa, 58 % käytettäessä 48–72 tunnin kuluessa). Tehoa ei tunneta, jos valmistetta käytetään yli 72 tunnin kuluttua yhdynnästä."

Jotain osviittaa pohdintaan voi varmaan antaa sekin, onko se yhdyntä ollut ovulaatiopäivänä tai niillä main. Riski kp5, kp14 ja kp25 välillä on erilainen, olettaen, että kierrossa on joku tolkku.

noh,mulla on aika tarkka ollut aina kierto,30 pv tasan..ja sitten tämä tapahtui just puolessa välissä kiertoa...että silleesti...:/...ja nyt perjantaina pitäs alkaa.toivottavasti tehoaa..itku sentään että sitä on idiootti!!!

[QUOTE="vieras";24181748]no voi helvattu sentään....kun pitäs menkat alkaa viim perjantaina ja mietin koko ajan alkaako vaiko ei...[/QUOTE]

No kyllä sä tossa vaiheessa kiertoa voit herkällä testillä tehdä testin vaikka heti. 4 päivää ennen oletettuja menkkoja pitäis näkyä. Ärrälle vaan ostamaan herkkä testi!

näinhän siinä kävi että raskaanahan sitä ollaan...testin tein ja samantien pasahti teksti testi-ikkunaan "raskaana"...että ei toiminut katumuspillerit ei...huhhuijjaa...

siis viikkoa ennen menkkoja tulit raskaaksi? onko sulla tosi lyhyt kierto?

me joskus teini-iässä käytettiin jälkiehkäisyä ehkäisynä joitakin kertoja kun ei haluttu kumia käyttää. :ashamed:

Niin, ikävä kyllä niiden teho ei ole 100% ja sitä todennäköisemmin oot raskaana mitä myöhemmin (72h sisällä) otat sen pillerin. Eikö sulle neuvottu apteekissa yhtään ton käyttöä?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen vieras;24190451:
näinhän siinä kävi että raskaanahan sitä ollaan...testin tein ja samantien pasahti teksti testi-ikkunaan "raskaana"...että ei toiminut katumuspillerit ei...huhhuijjaa...

No, mitenkäs tästä eteenpäin? (Saako onnitella?)

siis kierto mulla ollut aina tasan 30 päivää ja nyt tänään olisi kuukautisten pitänyt alkaa.alkoi vain epäilyttämään nyt viikolla kun oli vain sellainen "erilainen"olo kuin yleensä.
no,eilen hain apteekista clear blue testin ja ruutuun pasahti heti teksti "raskaana".
kierron puolessa välissä tämä aika tarkalleen tapahtui ja ihan 12 tunnin sisään en päässyt sitä pilleriä ottamaan,taisi mennä tuo vajaa 48 tuntia... nyt on paljon mietittävää ja alussahan tämä on,kaikkea voi vielä sattua..toisaalta tosi iloinen mutta järki sanoo tiukasti ei...mikä kyllä ehkä olisi tilanteessani erittäin järkevää...katsotaan mitä tulee tapahtumaan...

mulla kävi aloittajan kanssa silleen sama tilanne paitsi että mulla ei ole laastaria. juhannuksena eli suunnilleen 3 viikkoa sitten. mäkin oon tässä luullut että on ollut jotenki erilainen olo, mut menkat alkoi tosi ajoissa, ovat ihan hullun runsaat eivätkä meinaa loppua millään. tilasin sitten kotitestistä ja testasin tänään. en tiedä onko liian aikaisin, mutta yhtä selvää viivaa näytti. aika luotettavalta negalta se minusta vaikutti. toisaalta mun sekoilu oli jo ihan kierron alussa eli oli siinä vielä vähän varmojakin päiviä ja je-pillerin hain noin 30h tapahtuneen jälkeen.

täällä juuri harkitsen pitäisikö toi testi vielä tehdä vaikka viikon päästä uudelleen...?

[QUOTE="hmp";24192748]Seuraavan kerran kannattaa pitää jalat ristissä jos ei ole ehkäisyasiat kunnossa.
Toivottavasti päädyt oikeaan ratkaisuun raskauden suhteen..[/QUOTE]

no oikeita ratkaisuja on olemassa onneksi useampi.