kauan olette yrittäneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iisa

Vieras
Olemme koittaneet avopuolisoni kanssa lasta jo vuoden verran. Kauan kannattaa odottaa ennen lääkäriin menoa? Mikä on yleisin syy ettei lapsia tulekkaan? Tuntuu ,että nykyään se on kauhean yleistä,mikä on aika pelottavaa kun itselläkin on ikää vasta 20 vuotta. Kauan itse olette vauvaa yrittäneet? Tärppääkö useilla heti ekalla kierrolla? Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

Me ollaan yritetty puolitoista vuotta ja lääkäriin mentiin maaliskuussa eli reilun vuoden yrityksen jälkeen. Perustutkimukset on tehty ja kaikki näyttäis olevan ok, mitä nyt miehen simpat ei oo mitään priimalaatuisia... Sain gyneltä Clomeja ja jatkan niiden napsimista vuoden loppuun, sitten inssiin, jos ei oo tärppiä tullut. Näin siis meillä...

Mikäli sua askarruttaa, mee ihmeessä lääkäriin, niin saat asioita eteenpäin. Julkisella puolella touhu on äärettömän hidasta. Me käytiin eka maaliskuussa yksityisellä ja nyt vasta kesällä julkisella, jolloin laitettiin lähete sairaalaan, sieltä tuli vastaus, että aika on 6 kk sisällä eli voi mennä tammikuun loppuunkin ennen kuin pääsee sinne edes sanomaan käsipäivää...

Et kertonut, onko sulla esim. epäsäännöllinen kierto tms.. joka voisi vaikuttaa vauva-asiaan...

Ei muuta kuin rohkeesti lääkärille, kyllä ne asiat siitä suttaantuu, tsemppiä matkaan!

Meillä tulee se maaginen vuosi täyteen syksyllä ja nyt sain tarpeekseni ja varasin lääkärin. Ei kai sitä mitään tarvi odottaa, jos menee yksityiselle, mutta julkisella puolella kai vuosi. Minua myös kiinnostaisi tietää mistä syystä yleisimmin johtuu että raskaus ei millään ala... Mulla ainakin on epäsäännölliset kierrot 29-38 pv. En olisi uskonut että tähän pisteeseen tultiin, koska mulla on saman miehen kanssa vahinkoraskaus takana useita vuosia sitten :( Miten silloin tulin kertalaakista raskaaksi, no silloin mulla ainakin oli säännöllisemmät menkat. Ja nyt olen jo kohta kolmekymppinen.

Ajattelen kyllä niin, että useimpia meistä voidaan auttaa aika helpostikin. Muuten, tietääkö joku mitä gynellä tapahtuu ekakäynnillä ja miten homma etenee?

Yhteistyössä