Kauanko jaksaa yrittää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vaimo"

Vieras
Ollaan ajautumassa miehen kanssa umpikujaan, rakkautta (kai) vielä riittää, mutta voimat yrittämiseen alkaa olla lopussa. Meillä ei varsinaisesti riidellä, välillä on kivaakin, kunnes sitten huomaan miehen "muistavan" ettei olekaan tyytyväinen ja tunnelma kiristyy.

Alkusyynä kaikkeen on, että seksin saralla ei tapahdu paljoakaan, myönnän ettei hirveästi kiinnosta, enkä jaksa tsempata itseäni haluamaan. Mies on jonkin verran lihonut (hyvältä näyttää edelleen), mielestäni ei halua näyttää hyvältä silmissäni, ja kuitenkaan en koe hänen pitävän minua itsestäänselvyytenä. Itseäni inhottaa huomata, että seksi on miehelle tosiaan niin tärkeää - tai ehkä sitten miehinen tapa rakastaa kokonaisvaltaisesti, kun se ei suju, ei suju mikään muukaan, joka taas aiheuttaa ettei minua haluta sitäkään vähää. Itse yritän pitää itseni hyvännäköisenä (siinä mielestäni onnistumatta), mies sanoo minun olevan vieläkin kaunis.

Lapset meillä suht. isoja, yhteiseloa takana kauan kauan.. Harvoilla kahdenkeskisillä reissuilla kaikki hyvin, tuntuu kuin palaisi alkuaikojen onneen, kotiin palattua taas kaikki alkaa rassata; teinilapset, arjen kiireet, siivoukset jne. jne. Eroa en edes halua ajatellakaan, tiedän sittenkin mieheni olevan "lottovoitto" - onko tämä jotain keski-iän kriisiä, pitääkö vain jaksaa yrittää, tiedän että muuta ratkaisua katuisin.. mutta mistä voimia?

Sekava selostus - miten muut olette vaikeista ajoista selvinneet, neuvoja tarvittaisiin..

No jos ei tee mieli seksiä, niin anna miehellesi ero, että pääsee peuhaamaan muiden kanssa. Tai sitten alat antamaan. Seksi ja sen haluaminen on normaalia, joten jos teillä ei halut kohtaa, ja se on kaikkien ongelmien taustalla, niin se oli sitten siinä. Mikä siinä on niin inhottavaa? Seksi ON tärkeää.

Kuulostaa normaalilta ajatuksenjuoksulta pitkässä suhteessa. Tuskin monellakaan on tasaista onnen huumaa alusta loppuun, vaan tulee välillä näitä kyllästymisenkin tunteita. Itse näkisin tämän vain yhtenä jaksona, mikä voi taas muuttua sellaiseksi, että tuntee enemmän niitä onnen tunteita puolison kanssa:) Mitään konkreettista tai vakavaa kriisiä tuon kirjiotuksen perusteella teillä ei ole.

No jos ei tee mieli seksiä, niin anna miehellesi ero, että pääsee peuhaamaan muiden kanssa. Tai sitten alat antamaan. Seksi ja sen haluaminen on normaalia, joten jos teillä ei halut kohtaa, ja se on kaikkien ongelmien taustalla, niin se oli sitten siinä. Mikä siinä on niin inhottavaa? Seksi ON tärkeää.

Seksin kohdalla pitää tehdä kompromisseja.

Jos toinen haluaa kerran kuussa ja toinen kerran viikossa, tehdään kaksi kertaa viikossa.

Aloitetaan "esileikit" heti aamusta, lepertely ja likaiset tekstarit jne. on ihan hyviä :)

Ketään ei kuitenkaan voi pakottaa jos ei tee mieli, mutta molempien halut pitää liitossa ottaa huomioon ja siksi tällainen kompromissi on parempi. Muuten toinen on aina tyytymätön ja se johtaa lopulta eroon.