Kauheeta kun oon huono äiti! Miksen ikinä ajattele ensin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huono äiti harmaana..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huono äiti harmaana..

Vieras
Meillä on keittiöremppa kotona. Mies on töissä ja oon nyt joka päivä tällä viikolla pieniä tuokioita ollut keittiössä toihuilemassa ja jättänyt samalla tytön reilu 2v. yksin olkkarin puolelle leluineen ja videoineen kun keittiössä on kova maalinkäry ja hirveä pöly. Silloin tällöin aina käyn kattoon mitä olkkarissa tapahtuu..

Nyt järkytyin kun olin varmaan vartin ollut hiomassa seinää ja tyttö oli mennyt pavekkeelle ja työntänyt oven perässä kiinni. Ovi on samantapainen kuin sisäovet eli pitää kahvasta avata. Eihän se ollut saanut kahvaa auki ja itki oven takana 10 asteen pakkasessa! =( =( =( Nyt on niin hirvee olo itellä..! Onneksi en ihan hirveän pitkää aikaa ollut keittiössä ollut, mutta sormet ja varpaat oli sillä kyllä ihan kylmät. Nyt istuskelee sohvalla monen viltin alla ja juo kuumaa maitoa.. Mä oon kyllä niin tyhmä!

Laitan aina oven ite lukkoon jos käyn partsilla mut mies tupakoi ja ei ikinä laita lukkoon vaikka sanon siitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
:o

Anteeksi nyt, mutta et saa jättää 2-vuotiasta vahtimatta!

No kai sitä ny omassa kodissaan voi vapaasti olla välillä keittiössä? Vai seuraatko sä lapsia varjon tavoin 24/7? Ap: eiköhän lapsi tosta toivu, kerrot vaan mitä tapahtui ettei hän ala ihmetellä tai pelätä jotain olematonta.

meillä mies kun lähtee puita hakemaan jättää oven lukitsematta.
Just eilen sanoin että muistat lukita sen tästä lähin ja jaksat vain käyttää avaimia.
Tuo kuopus availee sujuvasti jo ovia.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Kuulepas. Mulla on kolme lasta, enkä ehdi niitä vahtia joka minuutti. Vahinkoja VOI sattua.Luulen ap:n oppineen jotain.

Ap jätti kaksivuotiaan yksinään vartiksi. Aika vastuutonta. Ei tartte joka minuutti vahtia, mutta edes joka toinen. Enkä ole yhden lapsen äiti minäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No kai sitä ny omassa kodissaan voi vapaasti olla välillä keittiössä? Vai seuraatko sä lapsia varjon tavoin 24/7? Ap: eiköhän lapsi tosta toivu, kerrot vaan mitä tapahtui ettei hän ala ihmetellä tai pelätä jotain olematonta.

Sanoin vaan mielipiteeni. Minusta 15 minuuttia on liian pitkä aika olla vahtimatta kaksivuotiasta! Tehkää te miten haluatte.

Vahinkoja sattuu, mutta noin oli se yksi pieni lapsi pudonnut parvekkeen kaiteen yli ja kuollut, kun oli vanhempien huomaamatta mennyt parvekkeelle ja kiivennyt kaiteelle.

:o Kyllä tuo 2v 4kk tyttö ainakin vuoden on ollut jo ihan vahtimatta. Mitäköhän minunkin arjesta tulis jos sitä koko ajan vahtisin :whistle: Mulla on 3kk ikäinen vauvakin vahtimatta 2v ja 5v -siskojensa kanssa, tuolla se lattialla jokeltelee kun siskot touhuaa ympärillä ja minä teen makuuhuoneeseen siivousta.

Sanoin vaan mielipiteeni. Minusta 15 minuuttia on liian pitkä aika olla vahtimatta kaksivuotiasta! Tehkää te miten haluatte.

No mut molemat oli sentään samassa talossa ja vain yksi ovi välissä. En tiedä uskallanko kertoa, mut mä jätin vähän reilu 2v yksin sisälle, kun kakkonen oli vauva ja mun oli pakko sitä heilutella terassilla vaunuissa että nukahti.

Mä kuvittelin, että kuulisin kyllä jos jotain hätää on tarkistusten välillä. Kaiteen yli ei pääse kiipeämään, ei onnistu meillä varsinkaan talvella kun ei oo kalusteita. Teen välillä keittiössä kuitenkin ruokaakin tai leivon pitkiä aikoja ja tyttö leikkii omassa huoneessaan tai olkkarissa.

Mutta nyt teen remppaa kyllä vaan iltaisin kun mies on kotona vaikka venyykin ehkä kuukaudella koko projekti.. Oli sen verran järkyttävä kokemus.

Samoin parveketupakointi loppuu ellei ovi pysy lukossa!

Hui kauheeta! Onneksi ei mitään vakavaa sattunut! Muista nyt tarkistaa aina se ovi, ja jos mies ei opi laittamaan sitä lukkoon, niin tupakointi saa sit loppua!!

Kyllä meillä 2v saa leikkiä omassa rauhassa 15 min, ja tottakai kuulen ja vaistoan mitä touhuaa.

No mut molemat oli sentään samassa talossa ja vain yksi ovi välissä. En tiedä uskallanko kertoa, mut mä jätin vähän reilu 2v yksin sisälle, kun kakkonen oli vauva ja mun oli pakko sitä heilutella terassilla vaunuissa että nukahti.

pakkohan se on, älä morkkistele. vai pitäiskö kaikille lapsille pukea talvivaatteet ja viedä parvekkeelle seisomaan siksi aikaa että vauva nukahtaa?

Yhteistyössä