kaunako lapsi pärjää ilman lihaa?(ei siis syö soijaakaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
katsokaas kun tuo melkein 4v ei oo moneen päivään syönyt mitään lihaa, eikä muutakaan mistä saisi rautaa, vähän huolestuttaa että ei vaan tipu liian alas rautaarvot. siis mä en tiedä mikä tuota vaivaa, uusia perunoita vetää niin että napa paukkuu,mutta lihat jää lautaselle! :(

No eipä tuo kuulosta vaaralliselta, muutama päivä tai vaikka viikkokin sinne tai tänne. Kokeile vaikka kananmunaa. Meillä allergiset elivät toinen vuoden, toinen kaksi kokonaan ilman lihoja.

Maksalaatikko meni meillä alas kun pojan hb laski liian alas. Jos tykkää pinaattikeitosta kannattaa sitä tarjota kans! Kananmunista ja pähkinöistä saa hyviä ravinteita mutta toisaalta, tuskin se pieni tauko lihan syönnissä tekee mitään pahaa. Jos jatkuu kauhean kauan niin sitten kannattaa erityisen huolella miettiä mitä vaihtoehtoja lapselle tarjoaa.

en tiedä tuosta maksamakkarasta/laatikosta,kun ei olla koskaan kokeiltu hälle, vois kyllä kokeilla. punaiset linssit taas,tuota mihin niitä käytetään ruuassa,siis minkälaisissa ruuissa? pinaattikeitto on yäk. niinku sata muutakin ruokaa :(

no jos tuo vielä on syömättä lihaa yms pitkään niin vraan neuvola ajan saa mittaa hb.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
en tiedä tuosta maksamakkarasta/laatikosta,kun ei olla koskaan kokeiltu hälle, vois kyllä kokeilla. punaiset linssit taas,tuota mihin niitä käytetään ruuassa,siis minkälaisissa ruuissa? pinaattikeitto on yäk. niinku sata muutakin ruokaa :(

no jos tuo vielä on syömättä lihaa yms pitkään niin vraan neuvola ajan saa mittaa hb.

Eikö teillä syödä kalaa?
Kuka nykyään edes syö lihaa? hyh.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Punaisia linssejä voi käyttää melkein missä vaan. Niitä ei tarvitse liottaa erikseen ja keittoaikakin on lyhyt, 15-20 minuuttia. Keittoihin, patoihin jne. Mun likka luopui lihansyönnistä 6 vuotta sitten ja 6 kk myöhemmin hemoglobiini oli noussut 145:een.

kiitoksia kaikille vastanneille.

ei,ei syödä kalaa,kun itse oon raskaana ja kaikki kala oksettaa ja lapsi ei vaan suostu syömään kalaa :( siis joskus se tykkäsi kirjolohisuikaleita syödä,mutta eipä mee enään nekään alas.