kaupassa käyttäytyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
te mammat jotka käytte kaupassa ja jätätte ne kärrynne siihen tavara hyllyjen eteen tai siihen hedelma vaakan eteen, niitä kun joutuu siirteleen, saa vihasia kommentteja ja katseita, voisitteko ystävällisesti katsoa minne jätätte kärryjänne ettei niitä tarvitse muiden alkaa siirtää ettei teidän täydellisten äitien elämä siitä kärsi,

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
te mammat jotka käytte kaupassa ja jätätte ne kärrynne siihen tavara hyllyjen eteen tai siihen hedelma vaakan eteen, niitä kun joutuu siirteleen, saa vihasia kommentteja ja katseita, voisitteko ystävällisesti katsoa minne jätätte kärryjänne ettei niitä tarvitse muiden alkaa siirtää ettei teidän täydellisten äitien elämä siitä kärsi,

Mihis ne sitten pitäisi jättää? Käytävälle? :xmas:

Mihin ne kärryt sitten voi jättää, jos niitä ei saa laittaa hyllyn eteen, ei vaa'an eteen eikä jättää keskelle käytävää? Kun ei meidän kaupoissa ainakaan ole mitään muuta mihin ne voisi jättää ja joskus on vain pakko jättää hetkeksi, että voi etsiä haluamansa tuotteen viereisen hylkön alimmalta hyllyltä.

niitä kärryjä voi jättää sinne hyllyjen päähän joissa harvemmin mitää tavaraa on,, ette koskaan ole tulleet ajatelleeks ku jätätte kärryt niiden tavarpoiden eteen voi joku tarvita juuri siitä kohtaa jotain ja joutuu siirtämään kärryjänne josta saa sen jälkeen vihasia mulkasuja ja kommentteja, ja tää kyl koskee myös mmiehiä muttta suurimmaks osaks mammat lastenne kanssa,

niitä kärryjä voi jättää sinne hyllyjen päähän joissa harvemmin mitää tavaraa on,,

Isoissa marketeissa hyllyjen päädytkin ovat hyödynnetty.

Mutta yritän pitää asian mielessä kun seuraavan kerran asioin kaupassa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
niitä kärryjä voi jättää sinne hyllyjen päähän joissa harvemmin mitää tavaraa on,,

Isoissa marketeissa hyllyjen päädytkin ovat hyödynnetty.

Mutta yritän pitää asian mielessä kun seuraavan kerran asioin kaupassa. :hug:

Kyllä meilläpäin on pikkukaupoissakin hyllyjen päädyt hyödynnetty, saati etteikö sillä tukkisi koko risteyksen jos hyllyn päätyyn kärrynsä jättää. Ei kauppiailla ole varaa jättää tyhjää tilaa mihinkään, vaan aina ne kärryt on jonku tiellä jos pysähdyt, piditpä niistä sitten kiinni tai et.

Mä oon niin täydellinen että olen hokannut tämän,
siis että en jätä kärryjä ihmisten tielle vaan sellaisiin paikkoihin joissa ne ei ole tiellä :D

Ja käyn aina samassa paikassa, ja aina jätän kärryt "kipaisujen" ajaksi niille samoille paikoille.
Ei oo mummut eikä toiset mammat eikä papat eikä miehet eikä sinkut eikä kaupantätit vihaisia.

Rauhallisia mun kauppareissut :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
No teet niin tai näin, niin aina menee väärin. Ja siis mä kyllä jätän kärryjä, mutta en mulkoile vaan pyytelen anteeksi jos ne on tiellä. Toki jos joku vihaisesti rupeaa niitä siirtämään niin mulkaisen, varsinkin jos lapsi on kyydissä ja siirtäminen "voimakasta ja vihaista"

Niinpä, siirtää kun voi monella tyylillä..

Minä olen tämän ratkaissut siten, että annan taaperolle pikkukärryt ja otan itse korin. Ei ole enää isot kärryt kenenkään edessä. Mutta ne kaikki muut asiakkaat tuppaavat vain tuon pojan kulkutielle., Aina tullaan varomatta kulmantakaa, hyllynvälistä ja taapero jää alle. Mrrr.
Opettelisivat kulkemaan kaupassa ja huomioimaan muut...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minä olen tämän ratkaissut siten, että annan taaperolle pikkukärryt ja otan itse korin. Ei ole enää isot kärryt kenenkään edessä. Mutta ne kaikki muut asiakkaat tuppaavat vain tuon pojan kulkutielle., Aina tullaan varomatta kulmantakaa, hyllynvälistä ja taapero jää alle. Mrrr.
Opettelisivat kulkemaan kaupassa ja huomioimaan muut...

Tuota, ei ne kyllä toisetkaan ihmiset mitään selvännäkijöitä ole. Miten ne sieltä kulmantakaa näkis että sun poikasi on tulossa?

kaikki takertui sanaan hylly..
aloituksissa puhuttiin myös hedelmä vaa'asta..se puntari tiedättehän?
joku mamman mussukka oli jätetty tänään täälläkin siihen puntarin tukkeeksi kärryineen (pahimmassa tapauksessa se lapsi vielä rikkoo sen vaakan).
Tässä tapauksessa mammaa ei näkynyt missään..ja juu kyllä siirsin nätisti ne vaunut sivuun.
Kun on himppasen vaikeeta liikkua hedelmä osaston ahtailla käytävillä jos ne kiesit jätetään tukkeiksi. Ja useimmissa kaupoissa ei ole niin montaa puntaria että voisi valita mihin menee.
Se on sitä muiden ajattelemista ja kohteliaisuutta kun jätetään ne sivumpaan eikä tukkeeksi

Alkuperäinen kirjoittaja wolt:
joku mamman mussukka oli jätetty tänään täälläkin siihen puntarin tukkeeksi kärryineen (pahimmassa tapauksessa se lapsi vielä rikkoo sen vaakan).
Tässä tapauksessa mammaa ei näkynyt missään..ja juu kyllä siirsin nätisti ne vaunut sivuun.
Kun on himppasen vaikeeta liikkua hedelmä osaston ahtailla käytävillä jos ne kiesit jätetään tukkeiksi. Ja useimmissa kaupoissa ei ole niin montaa puntaria että voisi valita mihin menee.
Se on sitä muiden ajattelemista ja kohteliaisuutta kun jätetään ne sivumpaan eikä tukkeeksi

Pienessä kaupassa ne ovat aina jonkun tiellä. Älä stressaa, elämä helpottaa :d

Alkuperäinen kirjoittaja vg:
Alkuperäinen kirjoittaja wolt:

Pienessä kaupassa ne ovat aina jonkun tiellä. Älä stressaa, elämä helpottaa :d

lol..kuka tässä stressaa ? en minä ainakaan..mutta nykyihmisillä tämä käytöstapojen hallinta on hukassa..
aatellaampa vaikka mummoa rollaattorin kanssa..ei ole sellaisenkaan helppoa kulkea näitten mammojen seassa

Ihan sama mitä minä lähi-Prismassa teen tai jätän tekemättä, ruuhka-aikaan ole ihan varmasti jonkun tiellä. En kyllä jätä kärryjä koskaan vahtimatta kun meidän taapero istuu niissä.

niitä kärryjä voi jättää sinne hyllyjen päähän joissa harvemmin mitää tavaraa on,, ette koskaan ole tulleet ajatelleeks ku jätätte kärryt niiden tavarpoiden eteen voi joku tarvita juuri siitä kohtaa jotain ja joutuu siirtämään kärryjänne josta saa sen jälkeen vihasia mulkasuja ja kommentteja, ja tää kyl koskee myös mmiehiä muttta suurimmaks osaks mammat lastenne kanssa,

Hyllyjen päihin? Meidän neljässä lähikaupassa on niin kapeat käytävät että sitten tukkisi koko käytävän.

En kyllä oikein tajunnut ongelmaasi. Jos esim. minä jätän kärryni hyllyjen eteen, niin olen kyllä itsekin siinä ihan vieressä, ja siirrän niitä heti kun huomaan että ne ovat tiellä. Ja jos en huomaa, minulle voi sanoa että anteeksi, voisitko vähän siirtää kärryjäsi.

Jotenkin nyt tuntuu että joku tekee elämästään vaikeampaa kuin se onkaan. :D

Olen muuten monesti ihmetellyt, että kun minun lapseni rattaat ovat pienemmät kuin ostoskärryt, niin miten rattaat voi olla enemmän tiellä? Olen vaan huomannut tuon asian kaupoissa.

Kerrankin alennusmyyntien aikaan eräässä isommassa kaupassa yksi nainen sanoi toiselle minua tarkoittaen, että miksi tänne pitää tulla rattaiden kanssa. Miksi ostoskärryjen kanssa liikkuvaa ei kukaan paheksu, vain rattaiden? Itse liikun ruuhkaisissa kaupoissa usein matkarattaiden kanssa, jotka ovat tosian pienemmät kuin ostoskärryt. En myöskään jätä rattaita koskaan mihinkään paikalleen, vaan pidän niitä edessäni, samoin kuin ostoskärryjä pidetään. Minulla on ostoskori siinä työntöaisan väleissä.

Kaipa rattaiden kanssa liikkuvat ihmiset vaan yleensäkin ovat sitten enemmän tiellä, vaikka koittaisivat liikkua samoin kuin muutkin, kävellä käytävien oikeassa laidassa yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
[

Hyllyjen päihin? Meidän neljässä lähikaupassa on niin kapeat käytävät että sitten tukkisi koko käytävän.

En kyllä oikein tajunnut ongelmaasi. Jos esim. minä jätän kärryni hyllyjen eteen, niin olen kyllä itsekin siinä ihan vieressä, ja siirrän niitä heti kun huomaan että ne ovat tiellä. Ja jos en huomaa, minulle voi sanoa että anteeksi, voisitko vähän siirtää kärryjäsi.

joo no tollane opn vähä eri asia kun niitä itse siirtää ku huomaa niiden olevan toisten tiellä, tässä tapauksessa kärryt jätetty hedelmä vaakan eteen ja lähdetty siitä hakemaan toisesta hyllystä jotai kärryissä ei lasta eikä mitään ostoksia tms, vielä, minä siirrän kärryjä niin tulee vihanen mamma lapsensa kanssa mulkasee ja sanoo olevan töykeetä käytöstä, tälläisissä tapauksissa vois hiukan ajatella minne ne kärrynsä jättää, ne todellakin on tiellä siinä hedelmävaakan edessä ja myöskin toiset jättää ne kärryt siihen hyllyjen eteen ja menee itse muualle, niitä ei ilmeisesti saa siirtää,

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
[

joo no tollane opn vähä eri asia kun niitä itse siirtää ku huomaa niiden olevan toisten tiellä, tässä tapauksessa kärryt jätetty hedelmä vaakan eteen ja lähdetty siitä hakemaan toisesta hyllystä jotai kärryissä ei lasta eikä mitään ostoksia tms, vielä, minä siirrän kärryjä niin tulee vihanen mamma lapsensa kanssa mulkasee ja sanoo olevan töykeetä käytöstä, tälläisissä tapauksissa vois hiukan ajatella minne ne kärrynsä jättää, ne todellakin on tiellä siinä hedelmävaakan edessä ja myöskin toiset jättää ne kärryt siihen hyllyjen eteen ja menee itse muualle, niitä ei ilmeisesti saa siirtää,

Ok joo tuo on eri tilanne. Itse olen saanut kerran Lidlissä pahan mulkaisun myös eräältä naiselta, kun uskalsin siirtää hänen kärryjään, jotka olivat tielläni, niin etten päässyt ohi.

Yhteistyössä