Kaupassa lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipahtaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipahtaja

Vieras
Tuleeko teille paljon kommenttia kiukuttelevista lapsistanne kun asioitte kaupassa? Oon ihan ymmällä kun mulle tultiin heti antamaan nuhteita ja ohjeita lapsen kasvatukseen kun lapseni ekaa kertaa kaupassa sai väsyhepulin. Siis kuinka joku kehtaa tulla arvostelemaan, eikös lapsen kiukuttelu ole kutakuinkin normaalia aina sillon tällön. Mulle tuli nyt ihan huonoäitifiilis :( vaikkei pitäis ottaa niin henk.koht. jonkun kaikkitietävän pösilön vinkumisia.

joo ne käsketään painua lähimpää suohon |O

Mulle tuli just 2 vko sitten joku kertomaan kuinka huono äiti olen kun en anna 1v4kk lapselle tuttia kun se itkee kaupassa. Mä kun kerroin ystävällisesti, ettei kyseinen lapsi osaa syödä tuttia niin johan ne mulle suuttu. Tulppa suuhun pitäis vaan laittaa kun lapsi itkee :o

Poika väsähti tänään kassajonossa ja aloitti kauhean itkun. Meidän edessä oli iso kaljupäinen mies kun antoi pojalle jonkun kaupan mainoslehtisen ja jopas hiljeni kun alkoi sitä tutkimaan. :D

Jos mä olisin tehny saman niin lehtinen olis lentäny samantein ja vielä kauheampi huuto päälle. :laugh:

Mä varmaan sanoisin rumasti jos joku tulis mua arvostelemaan. :whistle:

Meillä lapsi on tasan kerran kiukutellut oikein kunnolla kaupassa, mm. pariin otteeseen meinas karata ulos koko marketista ja meni jatkuvasti toiseen suuntaan ku minä (mä tyhmä tyhmä tyhmä olin antanut sen ottaa omat ostoskärryt) ja sit kun pakkasin kamoja se pinko jo jossain puolivälissä myymälää keräämässä lisää tavaraa. Kun mä sain sen kakaran kainalooni ja kannoin sen kiljuvana ulos niin johan tuli vanhempi mieshenkilö ripittään mua että miten se äiti tuolla lailla lastaan kiusaa!?! Mä mulkaisin sitä miestä erittäin pahasti ja sanoin et tää äiti kiusaa kohta papparaista itteensä jos se ei tajua olla hiljaa. Oli se ihan mykkä sen jälkeen. Lapsi kyllä jatko riuhtomista ja kiljumista.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtulin äiti:
Poika väsähti tänään kassajonossa ja aloitti kauhean itkun. Meidän edessä oli iso kaljupäinen mies kun antoi pojalle jonkun kaupan mainoslehtisen ja jopas hiljeni kun alkoi sitä tutkimaan. :D

Jos mä olisin tehny saman niin lehtinen olis lentäny samantein ja vielä kauheampi huuto päälle. :laugh:

Mä varmaan sanoisin rumasti jos joku tulis mua arvostelemaan. :whistle:

tälläiset ihmiset on tosi ihania ja kultaisia jotka rupeavat esim. hassuttelemaan kiukuttelevalle lapselle, niin että lapsi lopettaa huutamisen kun jää ihmettelemään että mitä tuo setä tai täti oikein höpöttää. Mulle on tullut pari tälläistä vastaan
=) :heart:

Kukaan ei ole sanonut mitään, ja me ollaan yks Kiljusen herrasväki kaupassa. Kuopus huutelee huvikseenkin, koska käytävällä kaikuu ja se on hienoa hänen mielestään!

JOS joku uskaltasi sanoa jotain, niin todennäköisesti vain mulkoilisin sitä ja nipistäisin suuni kiinni. Mutta ajattelisin, että miten ton vois haudata pakastealtaaseen kenenkään huomaamatta.

mulla jos poika rupee kiukutteleen ni kyl mä siin samal "selitän" tilannetta itelle ja pojalle eli esim. ei osteta karkkia kun ei ole karkkipäivä ja hampaat menee jos joka päivä syö. tai et ei joka päivä osteta uutta lelua, että kotona on miljoona odottamassa... jos vaa joku uskaltas tulla jotai sanoon ni kyl mä sanosin et ostappa sä tälle pojalle joka päivä joku lelu minkä se haluu ja opeta siihen et kaiken haluamansa saa ja ihan ku raha ksvas puussa.. tai et osta sitä karkkia ja maksa sit hammaslääkärit ja tekarit =) mun mielest se on normaalia et lapsi hermostuu välil, hermostutaa me itekki, jos ei kaupassa ni eiköhä sit hermot mee viimestää joskus siel parkkipaikalla =) mä ainakaan en rupee ite hermoilee jos lapsi hermostuu, siin kus hermostuu, se on normaalia ja koitan sit selittää vaa et miks ei kaikkee saa...

mun vauveli sai raivarit kun sai maissinaxupussin jonossa silmiinsä ja olis halunnu saada niitä. karjui siinä ja mä olin ihan tavallisesti ja edessäoleva kattoi meitä niin sanoin vaan että lapseni huutaa kun ei saa naksuja :laugh: en sen enepää kellekään

ja kerran kun olin silloin noin 2kkn kanssa kahvilassa ja vinkui kun ei olis halunnu pulloa vaan tissiä ni yks nainen tuli antaa neuvoja miten mun pitäisi syöttää :headwall: vähän meni hermot! mut en osannu sanoo mitää nokkelaa.

Yhteistyössä