käväisin taas lääkärillä ton käteni kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
itseasiassa menin lääkkeitä hakemaan lisää, mut kun on taas tullu uusia oireita niin sain niihinkin sitten selityksiä..

mulla on siis hermo jumissa kyynärpäässä, ja oottelen ortopedille aikaa et se pistää mut leikkaus jonoon..

lääkäri olis halunnu kirjoittaa mulle hermosärkyyn kunnon lääkkeet, mut en nyt ainakaan vielä halunnut niitä, vaikka niistä kuulemma suuri apu olisikin..lueskelin tuossa ko lääkkeestä (lyrica) muiden kommentteja ni tähän hajapäähän joka meinaa nimensäkkin unohtaa, ei tosiaankaan tarvitse enää lääkettä joka monille aiheuttaa huonomuistisuutta :kieh:

mut ny mua on paripäivää töissä vaivannut uusi ja erittäin ärsyttävä oire..ihan kamala kutina..oon ollu aamuvuoroissa ja teen sit sämpylöitä jne myyntiin, ja jostain syystä niiden tekeminen on kaikista pahinta tolle kädelle, kun pitää sormillä näpertää jotain.. ja 15min työn jälkeen alkaa koko käsi, sormista olkapäähän, ja sit kaulaan ja naamaan, iho kutista ihan mielettömästi.

kiva seistä kassalla iloisena kun tekis mieli raapia iho rikki :laugh::snotty:

onneks se kutina loppuu, aika pian kun sämpylät on saatu tehtyä.. ja sit lääkäri kertoi et yksi mahdollinen oire jota mulla ei vielä ole, on se, et kun ton käden laittaa esim 40 asteiseen veteen, saattaa käsi tuntua siltä et sen olis kiehuvaan veteen laittanut |O sitä odotellessa..

Mitä muita oireita sulla on? Mulla nimittäin epäillään, että on hermo jumissa kädessä, ja oon menossa siihen hermosähköjuttu-tutkimukseen...

ensimmäisenä oireena oli (reilu vuos sitten ) se, et pikkurilli puutui, sit etusormi, ja koko kämmenensyrjä siltä puolelta..sit on ollu muita oireita: kipuherkkyys, krampit, kivut kyynärpäässä, voimattomuus, "sähköiskut", puutuminen, ihon arkuus, kyynärpään turpoaminen, pistely, ja suonenvedot..

muoks niin ja puristuksen tunne ranteessa, ja nyt myöhemmin tuossa rystysissä

Kysy lääkäriltä CRPSsästä!! Kannattaa googlettaa ja jos vähänkään kuulostaa tutulta ni otat samantien yhteyden lääkäriin ja vaikka ei ole samanlaista niin kannattaa seuraavalla kerralla lääkärissä kysyä asiaa kuitenkin!
Siinä on nimittäin se ongelma, jos kyse on siis siitä, että mitä kauemmin sen hoidon aloittamiseen menee niin sitä epävarmemmaksi siitä toipuminen käy.

Kysy lääkäriltä CRPSsästä!! Kannattaa googlettaa ja jos vähänkään kuulostaa tutulta ni otat samantien yhteyden lääkäriin ja vaikka ei ole samanlaista niin kannattaa seuraavalla kerralla lääkärissä kysyä asiaa kuitenkin!
Siinä on nimittäin se ongelma, jos kyse on siis siitä, että mitä kauemmin sen hoidon aloittamiseen menee niin sitä epävarmemmaksi siitä toipuminen käy.

en usko et on kyse tuosta, mulla on hermoratatutkimuksessa todettu hermon vaurioituminen tuolla kyynärpäässä.

Ai se on diagnosoitu jo. Se kohta meni multa ohi... :D

No mutta hyvä että tiedetään mikä vaivaa ja saat apua. Nyt yrität vaan jaksaa sinne leikkaukseen asti vaikka oireet olis kuinka kamalat! :)

Ai se on diagnosoitu jo. Se kohta meni multa ohi... :D

No mutta hyvä että tiedetään mikä vaivaa ja saat apua. Nyt yrität vaan jaksaa sinne leikkaukseen asti vaikka oireet olis kuinka kamalat! :)

kirjoitin tohon ekaan vaan et hermo on jumissa kyynärpäässä =)

ja tosiaan on helpotus kun tietää mikä tää on, ja et ehkä tästä kohta pääsee eroon..nyt kun oon jo muutaman kk vatvonut mielessäni leikkaus-ei leikkausta-leikkaus-ei sittenkään leikkausta-ongelmaa..

ihan hyvin oon silti pärjännyt, oon kokoajan ollu kuitenkin töissä, ja suurimmaksi osaksi saan yötkin nukkua ihan kunnolla.eikä lääkkeitäkään tarvitse joka päivä syödä..et kai tää vielä on pientä siihen mitä tää vois olla..

Leikkaus voisi tuoda avun ja pääsisit lääkkeistä ja kivuista eroon; ainakin toivon niin.

Mulla yli kk käden rannekanavan operoinnista, mutta vieläkään käsi ei ole kunnossa.Puutumisoireet kyllä katosi heti ja se on hyvä juttu, mutta peukalon ja ranteen tietyt asennot saavat kivut säteilemään.Kahvipannunkin nostaminen aika-ajoin tekee kipeetä.Samoin ovien avaaminen, siivousvälineiden käsissä pitäminen ym.
Toisen käden leikkausaikaa odotellessa.

tsemppiä sulle!

Leikkaus voisi tuoda avun ja pääsisit lääkkeistä ja kivuista eroon; ainakin toivon niin.

Mulla yli kk käden rannekanavan operoinnista, mutta vieläkään käsi ei ole kunnossa.Puutumisoireet kyllä katosi heti ja se on hyvä juttu, mutta peukalon ja ranteen tietyt asennot saavat kivut säteilemään.Kahvipannunkin nostaminen aika-ajoin tekee kipeetä.Samoin ovien avaaminen, siivousvälineiden käsissä pitäminen ym.
Toisen käden leikkausaikaa odotellessa.

tsemppiä sulle!

vähän kyllä jännittää se leikkaus.. mulle sanottiin et 6 viikkoa ainakin sairaslomaa, todennäköisesti 2kk
muutenkin tuollainen sairasloma ärsyttää, mut nyt meillä on töissä sellainen tilanne et saattaa koko paikka loppua helmikuun lopussa, ni vitutaa sit jos oon viimeiset kuukaudet pois, mut en uskalla ottaa kyllä sitä riskiä et jos ny jäisin työttömäksi et leikkaus oliskin vasta sitten..ei oikein innosta mennä työkkäriin ja ensimmäiseks sanoa et oon menossa leikkaukseen |O

oliko/onko sulla kuin pitkä sairasloma?

Yhteistyössä