kavereiden kyläilystä kyssäriä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
Onkos teidän kouluikäisillä jotain rajoituksia koska saa tulla kavereita, kuinka monta saa tulla kerrallaan ja kuin pitkään saavat teillä olla?

Meillä kun on tällainen "avoin iltapäivä/ilta/viikonloppu-koti" et meillä on lähes päivittäin porukkaa, usein viikonloppuisin joku/jotkut yökylässä jne

tietysti on päiviä etten anna tänne tulla, mut pääsääntöisesti kaverit aina tulee meille, varsinkin nyt kun ilmat on ollu huonot eikä ulkona voi kauaa olla.

Mut nyt mua on alkanut nyppimään, kun Likan kaverit tulee tänne porukalla, mikä on siis ihan ok, mut sit heille ei saa mennä kuin aina yks kaveri kerrallaan, ja aina se on joku muu kuin likka, tai yhdelle kaverille pääsee ehkä kerran kk joku kaveri, silloinkin noin tunniksi kerrallaan.eikä sekään nyt vielä ole ongelma, kun tiedän et kaikki ei niitä lapsia kotiinsa halua (ihmettelen kyllä koska mä tykkään siitä et lapset viihtyy meillä, ja opin tuntemaan lasten kaveripiirin ) vaan se on nyt tullut ongelmaksi, et jos kaverit syystä tai toisesta ei pääse meille, ne ei halua sitten Likan kanssa olla..

Siis jos te tiedätte et teidän lapsi on jossain kylässä lähes päivittäin, niin ajatteletteko et se on sen ongelma kun päästää kotiinsa lapsia, vai otatteko te sitten vuorostanne sinne teille lapsia välillä?

ja kyse on siis 10v tytöistä, ei mistään "hoidettavista" lapsista..

Meillä on rajoituksia aika paljon, siis sen mukaan, että onko vanhempia kotona, onko harrastuksiin menoa, muuta perheenkeskeistä tekemistä jne. Mutta kun saa tulla, niin saa tulla useampikin kaveri kerrallaan, muutamia tunteja voi olla. Esikoinen ei juurikaan käy kavereillaan, muutaman luona kyllä, kuopus on perheen kyläluuta, hänellä on paljon kavereita ja käyvät toistensa luona suht tasaverran.

Mä oon kai siinä mielessä tarkka tuosta kyläilystä, että poikaa en joka päivä päästä samaan paikkaan. Mietin vaan, ettei hän sitten ala olla jo vaivaksi ja jos tää perhekin haluaa olla rauhassa. Tosin poika n ekaluokkalainen, eikä hänellä ole vielä sellaista varsinaista bestistä eli toki se muuttaisi tilannetta.

Meille saa tulla kavereita kylään päivittäin, en muista koska viimeksi olisin kieltänyt jotakuta tulemasta. Tosin läksyt pitää olla tehtynä ensin. Mutta montaa tuon ikäistä poikaa en kerralla ota, tai no, hieman valikoiden... osa kavereista kun on äärettömän vilkkaita ja energisiä niin meteli ja meno on jo sitä luokkaa, että seinät kaatuvat, jos monta tälläistä poikaa laskee samaan aikaan sisälle. Rauhallisempia kavereita saa tulla kerralla useampiakin. Muuten en kyllä tällä tavoin syrji ketään eli vilkkaatkin ovat tervetulleita, vaikka joka päivä mutta yksi kerrallaan.

Meillä ei vielä ole noita kaverikyläilyjä. Mutta mun lapsuudessa/nuoruudessa oli sillain että meille sai tulla vaikka kuin isolla köörillä, mutta sitte taas joillekin ei viitsiny mennä ku ihan yks kaks kerralla. En muista olisiko kielletty, mutta jotenki se vaan meni niin. Ja meillä sitä porukkaa sitten olikin ku isoveljen kaverit keräänty kans meille.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Meillä kun on tällainen "avoin iltapäivä/ilta/viikonloppu-koti" et meillä on lähes päivittäin porukkaa, usein viikonloppuisin joku/jotkut yökylässä jne

Meillä hyvin usein näin.

Joo viimeistään 19.30 kaverit lähtee arkisin muuten sen mukaan mitä on vanhempien kans sovittu ja yökylässä sakkia on aina ku neiti on viikonloppusin kotona

Yhteistyössä